Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen her som har erfaring med Beyerdynamics DT 1350 og Sennheiser HD 25-1 II med bærbart ala iPod Touch og HTC Desire HD ? Er disse egnet for slikt bruk ?

 

Så at Sennheiser Amperior ble lansert på CES og lavere OHM for å kunne drives med bærbart samt ny aluminium finish.

 

De skal også brukes i lydstudio/PC bruk men til dette bruk har jeg forsterker som gjør susen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Problemet med hodetelefoner med lav impedans (Har DT700-32 selv) er at for å klare å drive dem til sitt fulle potensiale trenger man en hodetelefonforsterker som leverer svært mye strøm. Bærbart utstyr klarer gjerne å drive de i den grad at volumet blir tilfredsstillende, men man vil aldri få utnyttet de 100%.

 

I mine øyne er løsningen å ha IEM til bærbart utstyr og heller bruke hodetelefoner stasjonært.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Philips lanserte 5 serier med hodetelefoner iløpet av CES, og spesielt Fidelio og Citiscape er interessante modeller. Under test av Citiscape Downtown som er en rimelig modell med veldig bra lyd til prisen (99 US dollar) og ett litt mer friskt utseende pluss veldig bra demping så unngår lydlekkasjer til sidemannen under bruk av kollektive transportmiddel...

 

http://www.innerfidelity.com/content/philips-citiscape-downtown

Lenke til kommentar

Ææææh, niti graders-plugg. :/ Noen som har noen kilde til noe informasjon om hva slags signale en remote av denne ypen egentlig skal sende for å være androidkompatibel? Jeg har et par klipsch in-ears som fungerte fint med min HTC Desire. Et trykk er play/pause ta telefonen (legge på fungerte ikke, mrkelig nok) to tryk var neste spor, og tre trykk ar forrige spor. Men på Galaxy S II fungerer bare play/pause og neste sang, og det fungerer veldig i rykk og napp. Neste spor fungerer kanskje i halvparten av tilfellene.

Lenke til kommentar

Galaxy S II står på lista over modeller Klipsch sliter med for øyeblikket, tror det gjaldt ett par Samsung modeller i samme gata også.

 

Er rimelig enkel denne kan bla ikke justere volum, men så at Philips lanserte både headsett-på-øret og 2 ørepropper i egen Android serie.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest masse positivt om UE Triple.fi 10 ble det til at jeg kjøpte. Må si jeg er litt skuffet. Det leverer ikke så bra mange har sagt. En gjennomsnittlig lydkvalitet vil jeg si. Luften i toppene er f.eks dårlig. Legger ikke merke til fordelene ved at den skal ha tre drivere.

Så lurte jeg på om noen har erfaringer med Custom serien?

Lenke til kommentar

Har du prøvd de forskjellige tuppene som følger med så du ender opp med best mulig isolasjon? TF10 er vel også litt mer bassorienterte, så det kan hende at de ikke er så sterke i de høyere frekvensene. Logitech selger disse for 2000 kr her til lands, så det er vel også noe av det billigste som har 3 drivere, som heller ikke er noe garanti for at man automatisk får god lyd.

 

En annen ting er at nye ørepropper kan høres litt uvant i begynnelsen og at man kan bli mer vant til lyden etterhvert. Hvor lenge har du hatt dine?

Lenke til kommentar

De forskjellige proppene som følger med på UE-pluggene har stor betydning for lyden. Etter min erfaring er man best tjent med om man finner fram til et par av silikonproppene som passer - de "Comply Foam" proppene som også følger med, stjeler og demper en del av den høyeste mellomtonen/nedre diskant. Etter mye bytting og lytting, kom jeg selv fram til at det var de silikonproppene som satt på dem som nye, som passet meg best.

Noen kan faktisk også ha behov for ulike størrelser på proppene, høyre/venstre. At UE TripleFi, eller andre i denne serien, ned til 600-modellen, skal mangle luft og oppløsning i forhold til konkurrentene, er noe som går på tvers av så og si alle tester jeg har lest av disse, og inkludert mine egne inntrykk. Tvert i mot er det som regel bassen som får enkelte klager, og da gjerne fra folk som er vant med litt ekstra trykk i bassen. Blinc, kan det være at du fra før er vant til propper som skriker litt ekstra i diskanten? Selv opplever jeg UE'ene som deilig flate og nøytrale i lydsignaturen - dette er noe som jeg selv setter pris på, men som kanskje ikke alle er like fornøyd med.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde på mine egne at lyden åpnet seg litt etter en tids "innspilling", så kanskje det kan være en trøst og et håp ;)

Denslags har visstnok større betydning for slike "balanced armatures" eller drivere som benyttes i TripleFi og custom-serien, enn i mere vanlige dynamiske elementer.

Lenke til kommentar

Gah, etter å ha fått mail ifra sennheiser norge den 3. om at RS220 var på vei til butikken, trodde jeg at det snart ville være mulig å få den tilsendt.

Meldingen jeg fikk i dag, da jeg lurte på hvor det ble av alle sammen, var at det kun hadde gått ut et lite parti til stereofil i oslo, og at det per i dag var usikkert når det vil bli sendt ut flere partier.

 

Lurer på hva som gjør at de ikke får dem ut, var jo først snakket på release til jul, så januar, så februar, og nå "uvist".

 

I WANT THEM NOW!

Lenke til kommentar

Er egentlig Beats gode hodetelefoner? Har jeg gått rundt og trodd de var dårlige ting fjortiser kjøper fordi de er laget av Dr. Dre, kun fordi jeg er negativ til slikt?

Jeg vet de lar resten av bussen høre hva du hører på, slik som de forhatte PortaPro, men bortsett fra det ... Er det god kvalitet?

Jeg trenger tydeligvis nytt skyts, siden jeg kronisk blir nedstemt og jaga bort hver gang jeg åpner kjeften negativt om dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...