Gå til innhold

Kor har det blitt av gigantane innan musikk?


AshtraY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir rett og slett for komersielt. Mye av det som blir gitt ut blir designet for å møte ett marked som allerede er mettet av slik "listepop". Man har jo også regelrett lyd slakt med mange ny cd'er med tanke på

og produsenter som bare ser $$ tegn. Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Haha, Montgomery er ikke alene om å ikke ha hørt de bandene du lister opp. Hvilken sjanger snakker vi om nå?

 

Har ikke sjekket google, men uansett de kommer ikke til å bli så store som du snakker om.

Poplåter og slikt som spilles på mtv og vglista er låter som kommer til å bli husket, ikke undergrundsband.

Lenke til kommentar

Hmm, tviler sterkt på at disse kommer til å bli sett på som "de store fra 00'tallet."

Det går vel mye i enkeltartister for tiden, men så har vi jo band som Coldplay osv som jeg tipper kommer til å bli husket en stund^^. Går ut ifra vi ser på band som slo igjennom denne perioden. Dere som sier R.E.M og Radiohead, disse slo vel gjennom på 90tallet? R.E.M delvis på 80 tallet?

 

Selv ser ikke jeg heller noen som kommer til å bli husket, utenom r&b og hip-hop artister, dessverre. Synes ikke de helt store bandene har kommet fram i denne perioden.

Lenke til kommentar
Haha, Montgomery er ikke alene om å ikke ha hørt de bandene du lister opp. Hvilken sjanger snakker vi om nå?

 

Har ikke sjekket google, men uansett de kommer ikke til å bli så store som du snakker om.

Poplåter og slikt som spilles på mtv og vglista er låter som kommer til å bli husket, ikke undergrundsband.

Tror de bandene han nevnte er no typisk emo-skjit.

Tviler uansett på at det som spilles på vglista idag vil bli husket og spillt om 10 år. Dagens popmusikk er lagd for å glemmes.

Lenke til kommentar
Gårsdagens popmusikk huskes, hvorfor skal ikke dagens popmusikk huskes?

Så godt som alle jeg kjenner på min alder, som hører på popmusikk, bytter ut spillelista si på iPoden omtrent daglig. Når musikkvideoen ikke lenger spilles på MTV vil de ikke lenger høre på den. Jeg kan derfor ikke forestille meg at de vil dra fram platesamlinga (hvis de har noen) når de blir eldre og høre på den gamle musikken deres, når de ikke engang klarer å høre på den i over en måned.

Lenke til kommentar

Helt riktig det du sier, men da snakker vi om helt nye låter som du akkurat har blitt lei.

 

Jeg mimrer selv engang iblant dj bobo, real mccoy, la bouche og de andre gode gamle dancelåtene jeg hørte på da jeg var yngre. F.eks klarer Backstreet Boys fortsatt å fylle Oslo sprektrum nå til helga selv om det er mange år siden de var store.

 

edit: Og jeg tror ikke gjennomsnittsalderen på de som skal på den konserten kommer til å være 13år som det var forrige gang de besøkte

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Dj Bobo, Real Mccoy og La Bouche har vel aldri vært "store" i sammenligning med Beatles og Michael Jackson.

Hvis det hadde vært en hel generasjon som fortsatt hørte på det så ville jeg forstått det, men slik jeg forstått det har de fleste Backstreet Boys-fansene enten vokst seg fra det, eller rett og slett blitt lei musikken. Jeg tror heller ikke at dette er artister som folk født etter deres storhetstid vil få vite om.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Hmm, tviler sterkt på at disse kommer til å bli sett på som "de store fra 00'tallet."

Det går vel mye i enkeltartister for tiden, men så har vi jo band som Coldplay osv som jeg tipper kommer til å bli husket en stund^^. Går ut ifra vi ser på band som slo igjennom denne perioden. Dere som sier R.E.M og Radiohead, disse slo vel gjennom på 90tallet? R.E.M delvis på 80 tallet?

 

Selv ser ikke jeg heller noen som kommer til å bli husket, utenom r&b og hip-hop artister, dessverre. Synes ikke de helt store bandene har kommet fram i denne perioden.

Coldplay er et platt band som sammen med tildels Travis fulgte i dragsuget til britisk 90-talls indie, når 90-tallet nærmet seg slutten (Coldplay ble formet i 98/99, slo gjennom i 2000). Nå er de omtrent glemt.

Lenke til kommentar
Det kommer helt sikkert til å bli nye giganter fra 2000 tallet

 

Band som 3 Doors Down, Fall Out Boy kommer til å bli veldig store, det er ejg sikker på!

Hvem? :ph34r:

 

Hvid du ikke vet hvem disse bandene er må du seriøst oppdatere musikkbiblioteket ditt

 

Haha, det er vel heller du som bør slette ditt! 3 doors down spiller kjempekjedelig, sukkersøt boyband'ish musikk ala lifehouse. Mens fall out boy spiller ensformig emopop. Nei takk!

Lenke til kommentar
Dj Bobo, Real Mccoy og La Bouche har vel aldri vært "store" i sammenligning med Beatles og Michael Jackson.

Hvis det hadde vært en hel generasjon som fortsatt hørte på det så ville jeg forstått det, men slik jeg forstått det har de fleste Backstreet Boys-fansene enten vokst seg fra det, eller rett og slett blitt lei musikken. Jeg tror heller ikke at dette er artister som folk født etter deres storhetstid vil få vite om.

Jeg tror du hopper over poenget mitt, med vilje eller ei.

Dj bobo er selvfølgelig ikke nærheten Beatles og de andre store. Poenget mitt er folk går tilbake til musikken, gigant eller ei.

 

Hvis Backstreet Boys fansen hadde vokst fra det eller blitt lei musikken tviler jeg på om de hadde klart å fylle Oslo spektrum. Vi snakker om et band som hadde sin storhetstid for mer enn 10år siden, og det viser seg tydeligvis at mange fortsatt liker musikken deres selv om den ikke blir spilt like ofte som før.

 

Jeg kan derfor ikke forestille meg at de vil dra fram platesamlinga (hvis de har noen) når de blir eldre og høre på den gamle musikken deres, når de ikke engang klarer å høre på den i over en måned.
Lenke til kommentar
Det kommer helt sikkert til å bli nye giganter fra 2000 tallet

 

Band som 3 Doors Down, Fall Out Boy kommer til å bli veldig store, det er ejg sikker på!

Hvem? :ph34r:

 

Hvid du ikke vet hvem disse bandene er må du seriøst oppdatere musikkbiblioteket ditt

Seff har jeg hørt om de og faktisk hørt på de.

Gjorde rett og slett bare en overstatement av at de aldri kommer til å bli fremholdt som noe stort fra dette tiåret.

Når det er viktigere at sminken ser bra ut og håret er snertent, enn at den overprodusert barbiepop musikken har sjel så går det fort i glemmeboken. ;)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Om jeg noen gang må spise i meg de ordene så skal jeg gå på HITS totusen-og-ørten i ført rosa FallOutBoy skjorte
Lenke til kommentar
Jeg tror du hopper over poenget mitt, med vilje eller ei.

Dj bobo er selvfølgelig ikke nærheten Beatles og de andre store. Poenget mitt er folk går tilbake til musikken, gigant eller ei.

 

Hvis Backstreet Boys fansen hadde vokst fra det eller blitt lei musikken tviler jeg på om de hadde klart å fylle Oslo spektrum. Vi snakker om et band som hadde sin storhetstid for mer enn 10år siden, og det viser seg tydeligvis at mange fortsatt liker musikken deres selv om den ikke blir spilt like ofte som før.

Hvor mange personer er det på Oslo spektrum? Dette er bare spekulasjoner, men jeg tviler sterkt på at de har like mange fans idag som de hadde for 10 år siden. Jeg skjønner poenget ditt dog, det er bare at de er langt ifra like store som de eldre gigantene.

Lenke til kommentar
Det kommer helt sikkert til å bli nye giganter fra 2000 tallet

 

Band som 3 Doors Down, Fall Out Boy kommer til å bli veldig store, det er ejg sikker på!

Hvem? :ph34r:

 

Hvid du ikke vet hvem disse bandene er må du seriøst oppdatere musikkbiblioteket ditt

 

Haha, det er vel heller du som bør slette ditt! 3 doors down spiller kjempekjedelig, sukkersøt boyband'ish musikk ala lifehouse. Mens fall out boy spiller ensformig emopop. Nei takk!

 

"Gigantene" er bare tull. Det blir som en mote å høre på listepop. "må ha det zizte lizzom".

Holder meg til god "gammeldags" rock. Foo fighters, metallica (litt i grenseland kanskje), kiss, Jimi Hendrix, muse etc etc...

Har ikke byttet ut spillelisten min på mp3'n på kanskje 4-5 måneder. Hvorfor? Jeg har bare ikke behov for det.

 

Og de bandene du listet opp: Jeg har faktisk aldri hørt om dem engang. Når folk setter på radio eller annen musikk medie så drar jeg headsettet over hodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...