Gå til innhold

Et perfekt RPG til min 40 år gammle mor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har noen et spill som kunne passet til morra mi?

Hun spiller spill som Age of Empires og Oblivion, men begynner å bli lei..

Har dere noe lignende Oblivion, som ikke er online, helst 1st-person, og fantasy?

Takker for all hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Har noen et spill som kunne passet til morra mi?

Hun spiller spill som Age of Empires og Oblivion, men begynner å bli lei..

Har dere noe lignende Oblivion, som ikke er online, helst 1st-person, og fantasy?

Takker for all hjelp! :)

Hva med Two Worlds eller Gothic3?

Skrevet
Gothic Universe på play.com til 17.99£, kan jeg lett anbefale, hvis dere ikke har så sterk maskin så kan hun i alle fall spille de to første spillene, som er fantastiske. Med den gunstige verdien på pund så får du boksen til under 200.- pluss at play.com har gratis frakt, får ikke mange bedre tilbud enn dette.
Skrevet (endret)

Hun bør kanskje prøve "Den lengste reisen" og oppfølgeren "Drømmefall". Det er et unisex-spill laget av den norske utvikleren Funcom, og er ganske underholdende spill begge to. De har ingenting med slakting av monstre å gjøre, derimot har de en bra historie og mange gåter å løse.

Edit: Glemte å si at du får begge spillene med norsk tale om du vil. Ikke alle voksne forstår engelsk særlig godt, og det er uansett morsomt å for en gangs skyld høre karakterene snakke norsk! :)

Edit #2: Ville kanskje nevnt "Final Fantasy", men de kan være ganske hektiske. Som regel god historie som blir fortalt der, og en blir knyttet til karakterene.

"Fable" skal også være ganske bra, men jeg har aldri spilt det.

"CSI" spillene er krimgåteløsing, samme med Agatha Christie's "Murder on the Orient Express".

Endret av Sundiver
Skrevet
Hun bør kanskje prøve "Den lengste reisen" og oppfølgeren "Drømmefall". Det er et unisex-spill laget av den norske utvikleren Funcom, og er ganske underholdende spill begge to. De har ingenting med slakting av monstre å gjøre, derimot har de en bra historie og mange gåter å løse.

Edit: Glemte å si at du får begge spillene med norsk tale om du vil. Ikke alle voksne forstår engelsk særlig godt, og det er uansett morsomt å for en gangs skyld høre karakterene snakke norsk! :)

Joda, har prøvd det selv, ganske bra spill, men er litt mer på jakt etter Fantasy-Rpg.. :)

Gothic skal jeg prøve å vise til henne, men tror det er litt for mye slakting..

Skrevet

Hmm ...

Kanskje hun kan spille Morrowind, forgjengeren til Oblivion? (noen andre nevnte det også)

Dette er herlig spill, men er nok litt vanskeligere å sette seg inn i. Synes i hvertfall Oblivion var VELDIG lett å sette seg inn i.

Finnes ikke mange FPS rollespill. Vet egentlig bare om elder scrolls serien.

Et annet fantastisk rollespill er The Witcher. Men dette er hverken FPS eller veldig passende for kvinner tror jeg :p En del av spillet går i hvertfall ut på å sjarmere mest mulig kvinner, og spillet inneholder bannende dverger og rasisme - i tillegg til at hoder og andre lemmer flyr i spillets mange fights.

Historien er dog fantastisk i dette spillet.

Skrevet

Hovedpersonen i The Witcher er en god sjåvinist, men voksne folk burde vel klare å se gjennom det.

Morrowind er et bedre spill enn (vanilla) Oblivion, kan anbefales.

Skrevet

Tror ikke hun hadde likt "the witcher" for å være helt ærlig!

Men jeg kan jo låne Morrowind av en kompiss, så hun kan prøve det..

Men når du sa vanilla-oblivion, så kan hun jo prøve en OOO-character..

Skrevet (endret)

Hva med Vampire: The Masquerade? Tipper hun kommer til å digge å spille en femme fatale som suger mannfolka tomme for blod :grin:

Men seriøst; det er et veldig bra spill med vampyrtema. Helt klart et undervurdert spill som fortjente mye mer oppmerksomhet enn det fikk. Bare pass på å last ned den uoffisielle patchen som fansen oppdaterer ennå faktisk; den fikser en del logiske feil i dialog og slikt.

Endret av Jalladoode
Skrevet (endret)

mount and blade. "gratis", 1 eller 3 person, offline og maaange modder som er bra

rettelse: gratis frem til lvl 6. etter det må man betale en veldig liten sum. totalt verdt det

Endret av AndyF
Skrevet (endret)

Jeg ville sjekket ut spillene laget av Bioware. Mange av spillene deres er jo fantastiske rollespill klassikere!

http://www.bioware.com/

Hva med Civilization 4? kunne hun likt det? Jeg vet ihvertfall at svært mange ikke gamere elsker det spillet.

Beyond Good & Evil har en fantastisk historie og stemning.

Portal er et spill som egner seg også for jenter. Det er jo veldig utradsijonelt gåteløsningspill med humor i bøtter og spann. Dessuten er det ikke voldelig om du ser bortifra den gale computeren som forsøker å drepe deg. Ja og så får du kake... Alle liker vel kake?

Ellers har vi jo en rekke med gode 2D rpger som byr på fantastiske historier som feks Baldurs Gate, Planescape Torment, Arcanum, Icewind Dale. Men de er jo i 2D da.

Edit:

Hva med Fable

Og så kan hun jo glede seg til Fable 2 det ser jo ut til at det blir helt rått

Og om hun syntest Oblivion var bra så bør hun følge med på utvikleren Bethesda, de kommer jo med et nytt spill snart. Fallout 3. 1 og 2 ern er forøvrig også klassiske rollespill, men dog i 2d.

Endret av Mr. Gnom
Skrevet (endret)

Baldurs Gate I & II, Gothic I & II (& III, Neverwinter Nights I & II og Icewind dale I & II.

Vil anbefale først og fremst Baldur's Gate og Gothic seriene. Disse spillene begynner å bli noen år så ikke forvent noen grafikk bomber :)

Edit: Om hun liker best første og tredjeperson spill vil jeg anbefale å prøve Gothic.

Endret av PantZman
Skrevet

hvis du har wow.. så kan du jo gi henne en 10 dagers trial. å hvis hun liker det så kan du selge kontoen din til henne :p det gjorde jeg! angrer ikke et sekund.

Skrevet
.....

Edit: Glemte å si at du får begge spillene med norsk tale om du vil. Ikke alle voksne forstår engelsk særlig godt, .........

.....

Ehhh......forsiktig nå!!

Det er forskjell på voksne og eldre!!! ;)

Skrevet
Er så sjalu nå, hvorfor spiller ikke moren min spill? :(

"Mamma, er det middag snart?"

"Vent litt gutten min, må bare finne Master Sword først."

Er litt glad for at moren min ikke gjør det, jeg. :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...