Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Online Adsl Turbo!


Anbefalte innlegg

God kveld alle sammen!

 

Tenkte dette var rette stedet å få litt tips og hjelp til valg av internett.

 

Jeg har sett litt på dette abonnomentet, levert av Telenor, nemlig ADSL Turbo!

ADSL Turbo!

 

Noen som vet hvorfor dette er så billig i forhold til dette abonnomentet?

ADSL Max

 

Er det bare fordi det ikke er kundeservice med?

Noen som har erfaringer med Turbo?

Også, om jeg ikke velger å ha med denne trådløse pakken, da følger det ikke med noe modem. Kan jeg da velge mitt fra Nextgentel? Funker det?

 

Forklarte alt litt rart, men prøv å forstå!

 

Takker så mye for hjelp alle sammen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen kampanje tilbud eller kundeservice.

 

Du får ikke automatisk 16000 nedlasting, men du får opptill 16k, dvs hvis linja til huset ditt ikke klarer mere enn 8000, da er det d du får.

 

Ja, så lenge modemet ditt fra nextgentel er laget for å klare de hastighetene så er det ikke noe problem.

 

Mitt Speedtouch Telenor modem feks klarer det ikke.

Endret av SubtleINC
Lenke til kommentar

Det er så billig fordi du må betale for Kundeservice på Online tubo, det må du ikke på MAx.

 

Men linjen er jo billig, det er sant, men telenor capper linjen, for mest stabil linje.

 

Jeg valgte min adsl2+ linje fra Ventelo. Ingen capping, jeg bruker den flittig til å laste ned high def ol, men har ikke hatt noe problem med linjen, og jeg har hatt den siden Desember. Ville heller valgt en isp som ikke capper linjen, men noen ganger er det helt latterlig.

 

En kamerat av meg bor ca. 600 meter unna sentralen. Han fikk beskjed om at han kunne få 12 mbit av telenor. 12 mbit er bra, for all del, men de kunne cappet den litt mindre, for så nærme han ligger sentralen så skulle det ikke vært noe problem å fått 15 mbit,eller at dem kutter ut det og får for "Best effort".

 

Gjør dem det på Max (som man betaler nærmere 600 for) så hadde jeg i hvert fall ikke vurdert det. Hvor bor du? Sjekk om du kan få fra andre isper først, som lyse, get, dataguard osv.

 

Gjør det før du vurderer telenor som isp.

 

Bortsett fra det har jeg null erfaring med linjen.

 

Hva slags modem er det fra NGT? Et du har før? Hvis det er støtte for adsl2+ så er ikke det noe problem. Hvis ikke så går det an å få rimeligere adsl2+ modem enn det telenor tilbyr, man kan spare et par hundrelapper på det faktisk.

 

Men tenk deg nøye om hva du vil ha, det er mitt råd :)

Lenke til kommentar
Det er så billig fordi du må betale for Kundeservice på Online tubo, det må du ikke på MAx.

 

Men linjen er jo billig, det er sant, men telenor capper linjen, for mest stabil linje.

 

Jeg valgte min adsl2+ linje fra Ventelo. Ingen capping, jeg bruker den flittig til å laste ned high def ol, men har ikke hatt noe problem med linjen, og jeg har hatt den siden Desember. Ville heller valgt en isp som ikke capper linjen, men noen ganger er det helt latterlig.

 

En kamerat av meg bor ca. 600 meter unna sentralen. Han fikk beskjed om at han kunne få 12 mbit av telenor. 12 mbit er bra, for all del, men de kunne cappet den litt mindre, for så nærme han ligger sentralen så skulle det ikke vært noe problem å fått 15 mbit,eller at dem kutter ut det og får for "Best effort".

 

Gjør dem det på Max (som man betaler nærmere 600 for) så hadde jeg i hvert fall ikke vurdert det. Hvor bor du? Sjekk om du kan få fra andre isper først, som lyse, get, dataguard osv.

 

Gjør det før du vurderer telenor som isp.

 

Bortsett fra det har jeg null erfaring med linjen.

 

Hva slags modem er det fra NGT? Et du har før? Hvis det er støtte for adsl2+ så er ikke det noe problem. Hvis ikke så går det an å få rimeligere adsl2+ modem enn det telenor tilbyr, man kan spare et par hundrelapper på det faktisk.

 

Men tenk deg nøye om hva du vil ha, det er mitt råd :)

 

Det at Telenor noen plasser leverer 16Mbit og andre 12Mbit har vel med utstyret i sentralen å gjøre.

Lenke til kommentar

Se der ja! Takk for svar.

 

Jeg har egentlig ikke tenkt til å ha så veldig rask linje, men når jeg så at det kostet så lite for så mye fart, vurderte jeg det. Men ser helst til litt billigere, og med litt fart ihvertfall.

 

Jeg bor på Jessheim/Ullensaker. Hvor kan jeg sjekke dette?

 

Det modemet fra NGT heter: Thomson Speedtouch 585i v6

 

Har dere noe annet å anbefale i såfall? Som har litt fart, er stabilt(noe som ikke NGT er) og koster ca 3-400 kr?

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar

1. Det er ikke automatisk at man får raskere linje pga linjeavstand, selvfølgelig har det mye å si, men det hjelper lite om det er mye støy på linjen. Jeg har feks 16-17mbit på 600meter fra NGT, dønn stabil linje. Skulle ha hatt 20-24 om linjen hadde vært av 0,6mm eller bedre + lite støy.

 

2. Routeren du har fra NGT er NGT sin eiendom, så skal du bruke denne videre må du betale ekstra.

 

3. Ville aldri ha gått over til Telenor eller Ventelo om jeg hadde hatt en stabil linje.

 

4. Ingen leverandører som "kapper" linjen for mye, de setter den på en profil som gjør linjen stabil. Kan man teoretisk få 16mbit men da en ustabil linje er det vel bedre å få en 12mbit linje som er stabil.

Lenke til kommentar
Ingen leverandører som "kapper" linjen for mye, de setter den på en profil som gjør linjen stabil. Kan man teoretisk få 16mbit men da en ustabil linje er det vel bedre å få en 12mbit linje som er stabil.

ADSL2+ fungerer sånn at den normalt syncer opp mot linjen med maks hastighet (uten at det betyr ustabilitet). Telenor derimot har fast hastighet på 8,12 eller 16Mbit.

Dette gjør at du kan få 14/1,1Mbit med NGT mens konservative Telenor leverer 8/0,7Mbit på nøyaktig samme linje pga store marginer.

Lenke til kommentar
Det at Telenor noen plasser leverer 16Mbit og andre 12Mbit har vel med utstyret i sentralen å gjøre.

Nei, det har med linjelengde og støy å gjøre.

Ventelo leverer forøvrig minst like bra nett uten begrensning i kundeservice...

 

Ok, mulig det. Jeg har 12Mbit fra telenor, linjelengde 400m 0.6d og støymarginer som klarer 25Mbit ned og 1.5Mbit opp. Telenor sier dem ikke har utstyr i sentralen som takler høyere enn 12Mbit. Derfor får jeg ikke høyere fart. Andre sentraler har annet utstyr og der Telenor leverer 16Mbit kan sikkert andre levere 20Mbit på samme utstyr. Men der eksisterer faktisk sentraler med max grense på 12Mbit etter det jeg har fått forklart.

(Der Koblingspunktet har aDSLAM er max sync 14432/800 som tilsvarer 12Mbit, der hvor koblingspunktet har eDSLAM i tillegg kan man få sync på 19200/864 som tilsvarer 16Mbit)

Endret av Ulven
Lenke til kommentar

Hver gang jeg ser folk anbefale Ventelo....

Vel sier igjen alt ser bra ut på overflaten der (gjelder og Get), men den dagen du får problemer er det ikke mye hjelp å få. Det at du og har 3 mnd oppsigelse hos ventelo, selv ved opperatørbytte (ja du må faktisk betale regninga 3 mnd etter at du har sagt opp)er nok til at jeg aldri mer skal ha ventelo. De trenerer også faktisk hvis du har behov for å få sambandsnummer ved operatørbytte!

Lenke til kommentar
Hver gang jeg ser folk anbefale Ventelo....

Vel sier igjen alt ser bra ut på overflaten der (gjelder og Get), men den dagen du får problemer er det ikke mye hjelp å få. Det at du og har 3 mnd oppsigelse hos ventelo, selv ved opperatørbytte (ja du må faktisk betale regninga 3 mnd etter at du har sagt opp)er nok til at jeg aldri mer skal ha ventelo. De trenerer også faktisk hvis du har behov for å få sambandsnummer ved operatørbytte!

Du finner alltid noen som har grunn til å klage på alle nettleverandører. Selv har jeg hatt Bluecom (før de ble Ventelo), NGT m.fl og har egentlig bare positivt å si om de.

Saken er at minst 95% av kundene trolig aldri har trøbbel og de hører du ikke noe fra.

Lenke til kommentar

Ok, så ventelo er bra.

 

Jeg hadde selv Bluecom før, og det var utrolig stabilt. Men jeg gikk over til NGT fordi det var større fart for ikke så mye mer penger. Angrer en del på det nå, da NGT detter ut hele tiden hos meg. Men kanskje jeg da satser på ventelo!

 

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
God kveld alle sammen!

 

Tenkte dette var rette stedet å få litt tips og hjelp til valg av internett.

 

Jeg har sett litt på dette abonnomentet, levert av Telenor, nemlig ADSL Turbo!

ADSL Turbo!

 

Noen som vet hvorfor dette er så billig i forhold til dette abonnomentet?

ADSL Max

 

Er det bare fordi det ikke er kundeservice med?

Noen som har erfaringer med Turbo?

Også, om jeg ikke velger å ha med denne trådløse pakken, da følger det ikke med noe modem. Kan jeg da velge mitt fra Nextgentel? Funker det?

 

Forklarte alt litt rart, men prøv å forstå!

 

Takker så mye for hjelp alle sammen!

 

altså.. jeg har adsl turbo, ble egentlig lovt 12mbit når jeg bestilte. de klarte ikke gi meg mer en 6mbit. og kaldte dette et dagsverk. jeg har bare vert for-lat til å forlate telenor. ikke fornøyd med det jeg fikk til svar..

 

vi kan dessverre ikke levere 12mbit. vi setter linjehastighet til 6mbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...