Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hvor lenge har vi vært sammen?


Anbefalte innlegg

Dette er et ganske laterlig spørsmål egentlig.

 

Jeg ble sammen med min Nydelige Jente den 24 Januar i år på en Torsdag, det som er problemet er at hun har telt uker. altså hun mener vi har vært sammen i 1 mnd når det har gått 4 uker, men jeg mener at vi først har vært sammen i 1 mnd først i morgen den 24 Februar! er ikke det riktig da?

 

vis juleaften er på den 24 desember, og vi ble sammen på den 24 Januar. så er jo det nøyaktig 1 mnd? eller har jeg driti meg ut? 4 uker jeg jo ikke en mnd, men 4 uker og noen dager er 1 mnd? eller har jeg blingsa helt? Jenta mi mener i alle fall at vihadde vært sammen 1 mnd den 21 Februar, altså på Torsdagen. så da får jeg vente på kloke svar her :)

 

Takk :)

Endret av Stallone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vet folk akkurat datoen når man blir sammen? Spør man "skal vi være kjærester?" Jeg er ikke sikker på når jeg ble sammen med min fru, det skjedde over tid. Hvis noen spør meg hvor lenge vi har vært ilag, kan jeg ikke gi et nøyaktig svar, bare ca. Kanskje jeg burde bruke datoen det ble "in a relationship" på fjesbok som referanse. Er forresten over 20 år, og du Stallone må da være rundt 13-14.

 

Men: 24 blir det magiske tallet her. Dere har vært sammen 1 mnd den 24.

Endret av cozmos
Lenke til kommentar

Cozmos: Mange heng masse saman før dei "blir" ilag. Sjølvsagt er det ikkje slik at du spør: "skal vi være kjærester?", men er alltid kjekt å få ein bekreftelse frå begge to, at no er dei ilag. "Så då er vi sammen då?" eller noko liknande, og då har dei faktisk ein dato dei kan forholde seg til. Sjølvsagt endrar dette seg totalt til eldre ein blir, trur eg.

Lenke til kommentar
Hvordan vet folk akkurat datoen når man blir sammen? Spør man "skal vi være kjærester?" [snipp, snapp]

 

Jeez, skal man virkelig henge seg opp i det? Å ha en dato å vise til kan være nyttig, for det gir rom for stadig markering og pleiing av forholdet (les: enmånedsdag, ettårsdag osv) og kan rett og slett være en fin ting. Det vil

jo selvfølgelig ikke være naturlig for alle, spesielt ikke de som utviklet et forhold ut a

vennskap, men for de som en dag finner hverandre og blir noe mer enn venner og at man kans

je snakker om det å etablere noe istedenfor at "det bare blir sånn", vil jo en enkelt kveld kunne markere et vendepunkt. ;) 

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Er en ting jeg lurer på... Når skal man si "Jeg elsker deg"? vi sa det første dagen til værandre vi.. er det galt? jeg skjønner ikke dette.. noen venter et helt ÅR før dem sier det.. det er jo litt teit da:S

Det finnes jo ingen fasitsvar på akkurat dette, men det skal mye til at du virkelig elsker ei jente første dagen du er kjæresten hennes. Er hun viktigere for deg enn alt annet i livet ditt? Hvis nei, så elsker du henne ikke. Kan du se for deg at dere ikke ender opp sammen? Hvis ja, så elsker du henne ikke.

 

Poenget mitt er ikke å analysere deres forhold, men å si at unge mennesker ofte overdriver disse følelsene og bruker ord som betyr langt mer enn hva de fatter. "Jeg elsker deg" har blitt så ekstremt overbrukt at det er skremmende; ordene mister sin betydning..

Lenke til kommentar

Man elsker jo ikke noen den første dagen? Med mindre man elsker foreldrene sine, søsken og alle vennene sine.

 

Å bli sammen er vel noe som skjer over tid. Med mindre man er 12 år og den ene spør "ska vi værra sammenst"?". Forsåvidt har jeg en dato jeg anser for å være jubileumsdagen vår. Bursdagen hans :)

 

Men teller man måneder og uker da? Jeg teller kun år, og synes det er trivelig å gå på resturant sammen eller noe når man har "jubileum"

 

Men hvis man skal telle måneder teller jeg slik som ovenfor. Ble man sammen 23. mars 2007 har man vært sammen i ett år den 23 mars 2008

 

Jeg sa "jeg elsker deg" etter ett halvt år. Ordet er ikke noe jeg slenger utavmeg til hvem som helst, og det er heller ikke noe jeg er keen på å høre fra en fyr jeg har truffet i 2 uker! Jeg er derimot av typen som lett sier "glad i deg" til folk jeg bryr meg om, og det er langt fra "glad i deg" til "elsker deg".

Lenke til kommentar
Men teller man måneder og uker da? Jeg teller kun år, og synes det er trivelig å gå på resturant sammen eller noe når man har "jubileum"

 

Men hvis man skal telle måneder teller jeg slik som ovenfor. Ble man sammen 23. mars 2007 har man vært sammen i ett år den 23 mars 2008

Støtter den :thumbup:

 

Og angående spørsmålet lenger opp om hvordan man vet hvilken dato med mindre man er i "skal vi være sammen" alderen. Forslag: Første pulings ;)

Lenke til kommentar

Typen min han fant ut at han ikke greide noe annet enn å si at han ville vi skulle være sammen, han :p Jeg ble fryktelig paff og skulle reise vekk den dagen bla. så det ble ikke til at det skjedde så mye da. Etter noen dager når jeg kom hjem så møttes vi og utover dagen begynte vi å holde hender og vi kysset. Det regner jeg egentlig som dagen vi ble sammen. Men ja, skjønner at mange ikke har en spesiell dato.

 

Og for å svare på det du spurte om, så tenker jeg at det er en mnd mellom den 24. og den 24. Ikke 4 uker etter den 24.

Lenke til kommentar

Logikken i det første spm ditt burde være grei. Hvis hun teller 4 uker i en mnd, vil dere ha vært sammen i godt over ett år 24. januar -09. Da burde hun se at logikken hennes brister, da det kun er 52 (pluss litt til) uker i ett år. Jeg spurte faktisk dama mi om "hun ville være sjærsten (uttalte det slik) min". Sa det på den måten for å avdramatisere det hele litt, og for å få litt humor over det. Funka ihvertfall fett som fjell! Gjorde det forøvrig på en merkedag i kalenderen, så da glemmer jeg ikke den!

 

Når det gjelder å si at man elsker noen, så faller dette ikke veldig naturlig for meg. Føler dette er en avlegger av ordet "to love", men mer mening bak. Engelsktalende sier love til foreldre og venner, men det er det ytterst få som gjør i Norge. Hele ordet er litt unaturlig for min del. Bruker derfor (foreløpig) andre ord, selv om vi har vært sammen i over ett år.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Lenge siden tråden ble opprettet nå, så jeg tviler på at spørsmålet faktisk er like interessant enda, men synes det er rart ingen har nevnt det enda.

 

Learntofly nevner det såvidt i posten over her, men januar er jo én måned, og mars er én måned.

Selv om at både januar og mars i år hadde 4 uker og 2 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...