Gå til innhold

Musikkserver og deling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

jeg og 5 venner har drevet å sammlet på albumer en del år nå spleisa å betalt like mye alle 5 så sammlingen tillhører likemye till alle, men siden vi bor et stykke fra hverandre så kan vi ikke sende fra og til heletiden, så vi avtalte at vi skulle sammle alt i kjelleren min siden jeg har det beste anlegget, så ekstra nytelse nær de kommer på besøk.

men nå har de fått seg pc og vil ha musikken sin på den, så jeg har lagt alt på 4x TB disker i Losless format (kvalitet kresne)

så det jeg vil fram til med denne topicen da.

Jeg vil sette opp en server som jeg kan legge inn musikken vår på med passord så bare vi 5 har tillgang, slik at de kan laste ned det de vil ha fra meg

hvordan setter jeg opp en slik server?

har SHDLS 10/10 MB/s

Windows XP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En løsning vil være å sette opp en VPN løsning og bruke vanlig windows-fildeling.. Krever litt oppsett men vil være en praktisk løsning som vil fungere ganske bra når du har så kraftig linje.

Skrevet (endret)
En løsning vil være å sette opp en VPN løsning og bruke vanlig windows-fildeling.. Krever litt oppsett men vil være en praktisk løsning som vil fungere ganske bra når du har så kraftig linje.

Kan du linke en god guide til oppsettet?

og hva har MS innebygd for fildeling?

Endret av Freke88
Skrevet

mener vanlig windows fildeling, på den måten kan vennene dine mounte opp ønskede mapper som en nettverksstasjon på min datamaskin.

VPN gjør at du kan ha et virtuelt lokalnett over internett.. les litt om det her: http://no.wikipedia.org/wiki/VPN

her finner du nedlastinger og faq, howto osv:

http://openvpn.net/

lykke til :)

(det finnes sikkert andre måter å løse situasjonen din på, men personlig mener jeg dette er en god og enkel løsning.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...