Gå til innhold

Billige Playstation-spill. [all diskusjon rundt import og butikker forbudt]


Tallyho

Anbefalte innlegg

Får du tollgebyr bare hvis pakka ikke er markert med riktig verdi?

 

De tar betalt for behandlingen av fortollingen, i form av et fortollingsgebyr (hundrings?), i tillegg til merverdiavgiften på 25%. Jeg tror ikke det er noe forskjell på rett og gal verdi, bare litt ekstra brevveksling ang. verdi og kviteringer om verdien ikke ser ut til å stemme.

 

Men som tidligere avklart merker play.com alltid korrekt verdi (bortsett fra en periode for en tid tilbake, da de feilaktig skrev for høy verdi..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med tanke på at det runder den magiske 200Kr grensen. Hos toll.no så har dem et verktøy som regner ut hvor mye varen vil koste tilsammen inkl toll og MVA. Men i menyen over produkt du ønsker totalprisen på finner jeg ingenting om spill. Nærmeste jeg kommer er DVD/cd. Kan man da gå utifra at spill faller innenfor denne kategorien?

 

kalkulatoren

Lenke til kommentar
Sikker på det?

 

Lurte på det jeg også. Men kom til og tenke på et fin liten lapp jeg har fått fra posten pga to t-skjorter jeg har bestillt. Der står det Toll og avgifter (57Kr) og fortollingsgebyr (99Kr). Så fortollingsgebyret slipper man ikke unna, men toll og avgifter slipper man på tollfrie varer.

 

Utrolig forvirrende synes jeg.

 

Litt off topic:

Er det ikke slikt vi slipper om vi blir med i EU?

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Litt off topic:

Er det ikke slikt vi slipper om vi blir med i EU?

 

Nei, dessverre... Takk gud for det, for jeg vil ikke at Norge skal bli medlem i EU...

Har spurt noen kompiser i Danmark om de kunne bestille varer i Europa, så videresender til meg som gave. De sa at de slipper ikke unna toll og sånt, som oss

Lenke til kommentar
Spill er tollfrie, ja. Men regn med et fortollingsgebyr på en hundrings ca..

 

tollfrie ja, men ikke momsfrie....

 

så ett spill med tollverdi 201kr vil få ett tillegg på 25% + 99 kr i forenklet tollgebyr. Dvs da koster spillet ca 350 kr

 

Dette er feil. Det er lagt inn et slingringsmonn. Går du rett over grensen, skal det sees gjennom fingrene. Legger du til en tier derimot, er historien en annen.

Lenke til kommentar
For å unngå toll kan man da få tilsendt pakker til en verdi av under 200,- hver ..? Slik at hvis man bestiller spill for tilsammen 1000,- kan play.com sende dem i fem forskjellig pakker slik at ingen får verdi over 200,- og man slipper toll?

Play.com skriver kun den reelle verdien på selve pakken. Så lenge hvert enkelt spill ikke koster mer enn 200kr så blir det ikke noe + moms (er ikke toll på spill). Totalsummen på hele bestillingen spiller ingen rolle, kun enkelt verdien!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...