Gå til innhold

Ligner ikke disse sangene?


madompa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

slapp av da man, disser ikke teknoen din,

har full respekt for folk som lager slik musikk, selv om jeg ikke liker det...

ville bare informere deg om hva "metal" egentlig er

og at det overhodet ikke er simpelt eller lett.

 

selvfølgelig er mye likt innen for en gitt sjanger.

det er derfor man bruker til på og lete etter godbitene som skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
slapp av da man, disser ikke teknoen din,

har full respekt for folk som lager slik musikk, selv om jeg ikke liker det...

ville bare informere deg om hva "metal" egentlig er

og at det overhodet ikke er simpelt eller lett.

 

selvfølgelig er mye likt innen for en gitt sjanger.

det er derfor man bruker til på og lete etter godbitene som skiller seg ut.

 

er helt avslappet jeg. trøtt og hopper snart i seng :)

må bare peke ut at du nevner techno her nå. hvor kom den fra? hehe

lager foresten ikke noe innenfor den sjangeren, men RnB\Rap

hører på alt mulig og må si at alle sjangerene har noe bra. så blir aldri lei. så da skiller man ut det som suger og hører kun på det som er bra. men er så mye likt i alle sjangerenen så er som å finne gull når man finner en utrolig fin låt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nei, jeg bare kaller all sånn data musikk for tekno..

men kan ikke du høre på Sikth og Gojira.

kanke komme her og si at det er random spilling på gitar og tromming. kompliserte greier, som har veldig mye teknisk og teoretisk som ikke hvem som helst kan spille å lage...

 

dessuten er det så usaklig mange forskjellige sjangere i metal.

Lenke til kommentar
og at metal er mest avansert? må smile litt på den for den er litt morsom.

 

Måtte faktisk smile litt av DEG når du sier slik. jeg gir deg 1 forsøk på å finne noe musikk som er mer avansert enn metall.

 

Det er latterlig at du kaller metall den mest avanserte musikken. Innlegget ditt viser bare hvor lite annet du har utforsket. Du virker som en type som elsker metall og ser ned på mye annen musikk. Det finnes avansert musikk innenfor alle sjangere. For da og ikke nevne Jazz, progressiv rock og til og med elektronisk musikk. Personlig liker jeg ikke elektronisk musikk, men jeg har hørt musikk innenfor sjangeren der artisten åpenbart har god musikkforståelse. Innenfor sjangeren metall finner man allt fra enkle riff og trommerytmer til ekstremt progressive band. Derfor bør du tenke deg om før du kommer med slike utsagn og huske på at du ikke har hørt all musikken som finnes i verden. På grunnlag av dette kan du heller ikke sette all elektronisk musikk i en bås, eller påstå at det ikke finnes noe mer avansert musikk enn det som lages innenfor metall. Da vil du bare fremstå som en idiot som tror du har greie på musikk, men som egentlig ikke eier musikkforståelse.

 

Dette er ikke ment som et angrep på deg Valkyria, men heller en liten oppvekker til neste gang du kanskje kan finne på å se ned på en annen sjanger enn den du liker best selv.

Lenke til kommentar
og at metal er mest avansert? må smile litt på den for den er litt morsom.

 

Måtte faktisk smile litt av DEG når du sier slik. jeg gir deg 1 forsøk på å finne noe musikk som er mer avansert enn metall.

Infected Mushroom. God GOA generelt.

Men igjen så er det metal band som feks Dream Theater, som er veldig avansert, men det finnes feks veldig mange band av typen Metallica, In Flames, Slayer, Children Of Bodom og slikt som ikke er avansert igjen. ;)

Lenke til kommentar
og at metal er mest avansert? må smile litt på den for den er litt morsom.

 

Måtte faktisk smile litt av DEG når du sier slik. jeg gir deg 1 forsøk på å finne noe musikk som er mer avansert enn metall.

Infected Mushroom. God GOA generelt.

 

smak og behag. tror denne tråden viser godt at mye kommer av smak og behag :)

Lenke til kommentar
og at metal er mest avansert? må smile litt på den for den er litt morsom.

 

Måtte faktisk smile litt av DEG når du sier slik. jeg gir deg 1 forsøk på å finne noe musikk som er mer avansert enn metall.

Infected Mushroom. God GOA generelt.

 

smak og behag. tror denne tråden viser godt at mye kommer av smak og behag :)

Jess, alle kan jo ikke like alt. Men metal(vis du ikke tar ut et band alene) tror jeg er en mye mindre avansert sjanger en feks Trance og Jazz. Metal har såpass mange band som bare kjører enkle riff og lignende, eller trommiser som bare kjører doppelpedal og et random slag på cymbal her og der. Det finnes jo selvsagt band som er eksepsjonelt gode innenfor metal sjangeren, men mange spiller bare ganske enkle ting. i alle fall av mine inntrykk. (nå har jeg ikke hørt alle underground bandene heller, så ikke kom med et ellerannet underground band og si at de spiller superavansert, jeg snakker metal generelt og de mer "kjente" bandene.)

Lenke til kommentar
Jeg synes faktisk at metal generelt er mye likere enn technosanger er like hverandre. Men du finner flotte sanger i hver av sjangrene som skiller seg ut. Men synes feks mye growling høres nesten helt likt ut, og mye av fokuset i metallen er: jo mer bråk jo kulere. Og bråk er kanskje litt vanskelig å gjøre variert :hmm:

Jeg kjenner det svir i hjernebarken når jeg hører slikt. Se Metal: A Headbanger's Journey, eller les ihvertfall litt på wikipedia før du kommer med slike ignorante uttalelser igjen. :roll:

 

Er greit nok at man ikke liker eller interesserer seg for en musikksjanger, men det du sa ville vært like dumt som om jeg sa at alle rappere høres helt like og, og at det brukes kanskje 3-4 forskjellige beats innenfor hele sjangeren.

 

Er forresten enig i at de to sangene til trådstarter lignet, men det er kanskje fordi jeg ikke er så kjent med sjangeren. :hmm:

Lenke til kommentar
og at metal er mest avansert? må smile litt på den for den er litt morsom.

 

Måtte faktisk smile litt av DEG når du sier slik. jeg gir deg 1 forsøk på å finne noe musikk som er mer avansert enn metall.

Infected Mushroom. God GOA generelt.

 

smak og behag. tror denne tråden viser godt at mye kommer av smak og behag :)

Jess, alle kan jo ikke like alt. Men metal(vis du ikke tar ut et band alene) tror jeg er en mye mindre avansert sjanger en feks Trance og Jazz. Metal har såpass mange band som bare kjører enkle riff og lignende, eller trommiser som bare kjører doppelpedal og et random slag på cymbal her og der. Det finnes jo selvsagt band som er eksepsjonelt gode innenfor metal sjangeren, men mange spiller bare ganske enkle ting. i alle fall av mine inntrykk. (nå har jeg ikke hørt alle underground bandene heller, så ikke kom med et ellerannet underground band og si at de spiller superavansert, jeg snakker metal generelt og de mer "kjente" bandene.)

 

mye metall som er ganske rett fram og enkelt. men slik musikk finner man i alle sjangere egentlig. noe enkelt og ganske lik annet. så når man finner en låt som er ganske bra og ikke likt annet så har man funet gull. gjelder alle sjangere syns jeg :)

Lenke til kommentar
nei, jeg bare kaller all sånn data musikk for tekno..

men kan ikke du høre på Sikth og Gojira.

kanke komme her og si at det er random spilling på gitar og tromming. kompliserte greier, som har veldig mye teknisk og teoretisk som ikke hvem som helst kan spille å lage...

 

dessuten er det så usaklig mange forskjellige sjangere i metal.

 

du skjønner fortsatt ikke poenget mitt :thumbdown:

det har trance og det. mange forskjellige sjangere i trance og. du skal ha metall så avansert men slik er all musikk som man har brukt lang tid på. små band eller en som produserer trance for seg selv hjemme er ikke mye avansert. men de store som produserer trance har ikke bare en pc og et lydkort. men et ordentlig studio som alle andre band og slikt har. ta et titt på ATB sitt studio. han bruker faktisk gitar og mye annet i musikken sin og han. må åpne øye litt og ikke kun ha metall i sikte. mye annet bra musikk i forskjellige sjangere.

 

at du kaller "data musikk" for techno sier seg selv hvor lite du vet om trance :)

alt jeg har å si....

Endret av DilliMusic
Lenke til kommentar

Please. Om dere i første omgang skal være smarttards kan dere i det minste få sjangrene korrekte. Daddy DJ og den kommerse søpla der er for det første alt annet enn techno, for det andre er det ikke representativt for hele den elektroniske sjangeren.

Om jeg sier at Metal suger fordi My Chemical Romance lager og synger bedritne sanger som i første omgang faller utenfor sjangeren så blir løkka kjapt kastet over hodet og dratt til. Mens prøver man å opplyse et metal-menneske så nekter de å innse at de har feil. De har funnet "sannheten" innenfor musikk og alt annet er bare tull. Som å prøve å diskutere religion med en ekstremt kristen person.

 

Her kan dere få en kjapp gjennomgang av de forskjellige sjangrene. Si meg (metal-fans) hører dere forskjell på techno og undersjangre og hard dance utifra den siden (nå er ikke hard dance du finner der den samme musikken Basshunters osv osv lager).

Brenn.

Lenke til kommentar
Om jeg sier at Metal suger fordi My Chemical Romance lager og synger bedritne sanger som i første omgang faller utenfor sjangeren så blir løkka kjapt kastet over hodet og dratt til. Mens prøver man å opplyse et metal-menneske så nekter de å innse at de har feil. De har funnet "sannheten" innenfor musikk og alt annet er bare tull. Som å prøve å diskutere religion med en ekstremt kristen person.

Jeg aner ikke hva slags metallhuer du har diskutert musikk med, men de jeg kjenner er relativt åpne for ny musikk og diskusjoner rundt det. dessverre har alle sjangre de fansene som nekter å høre på annen musikk.

Her kan dere få en kjapp gjennomgang av de forskjellige sjangrene. Si meg (metal-fans) hører dere forskjell på techno og undersjangre og hard dance utifra den siden (nå er ikke hard dance du finner der den samme musikken Basshunters osv osv lager).

Brenn.

Fant faktisk en del låter der som ikke var så værst, men syns det er ekstremt mye repitisjon. Foretrekker mer dynamisk musikk.

Men kan ikke nekte for at det er ekstreme forskjeller på de forskjellige sjangrene. For eksempel under "Hardcore", sjekk forskjellen mellom "Happy" og "Noisecore". Like stor forskjell som det er mellom Metallica og Burzum.

 

edit: Det virker forresten som om innlegget ditt er ment for å støte metallhuer, istedet for å diskutere med dem. Å si at det generelle metallhue er like bastant som en kristenfundamentalist er feil, like feil som å si at nesten alle som liker elektronisk musikk er noen jævla syrehuer som bare løper rundt og sprer kjønnssykdommer på festivaler.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Her kan dere få en kjapp gjennomgang av de forskjellige sjangrene. Si meg (metal-fans) hører dere forskjell på techno og undersjangre og hard dance utifra den siden (nå er ikke hard dance du finner der den samme musikken Basshunters osv osv lager).

Brenn.

 

Hadde akkurat tenk å poste den linken der :)

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar
Er det hvor avansert musikken er som gjør den bra?

Nei, er mer elementene som er med som gjør en sang bra/dårlig for meg.

 

Men hva hver og en her tror blir bare synsing fra personen sin side og er kun ord mot ord. Tror ikke at Tiësto hadde gjort det så bra innenfor metall eller Metallica hadde gjort det så bra innenfor Trance. Og hvordan avgjøre hva som er avansert og ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg men avansert musikk, er progresivt, skjeve takter

kompliserte oppbyginger. skalaer. og graden av vansklighet hvordan man spiller det..

rent tekniske ting...

i de fleste tekno låter jeg har hørt er det rimelig rett fram med 4/4 og ikke mye skala bruk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...