Gå til innhold

Ligner ikke disse sangene?


madompa

Anbefalte innlegg

Da anbefaler jeg deg å høre mer, finner mye variasjon. Og de bandene du nevner der er jo ikke helt ulike.

Jeg skal medgi at jeg liker mye musikk som er litt avansert, det forlenger ofte holdbarheten, men musikk er følelser, ikke overkompliserte noter og skalaer. Derimot burde man alltid jage nye lyder å bruke i musikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kn ikke si jeg hører så mye variasjon i noen form for rock, være metallica, zz top, my chemical romance, ACDC, elvis osv osv.

For å forsvare rockens og metallens navn, her har du to vidt forskjellige eksempler fra yndlingsbandet mitt; Dimmu Borgir.

Progenies of The Great Apocalypse. Denne sangen er variert, pompøs og inneholder mange klassiske elementer.

. Denne sangen derimot, er relativt primitiv, rett fram og langt mer repetiv enn den forrige.
Lenke til kommentar

Neida, jeg svarte bare ignorant til en ignorant post. Dette at all elektronisk musikk er tekno/techno, hvor i svarten begynte det?

Jeg hører til dels forskjell på forskjellige band, ihvertfall klarer jeg kanskje å plassere dem innen for metall og annen rock (om ikke metall er en egen sjanger på lik linje som rock).

 

Avansert musikk er ikke automatisk bra, og bra musikk er ikke automatisk avansert. Nå hører jeg for det meste på trance (uplifting og progressive, noe psy-), men er mye drit innenfor der. Men det gjør ikke mange sanger dårlig (den setningen ble litt rar).

Lenke til kommentar

Min sjanger er bedre enn din sjanger!

 

Ok, litt mer seriøst:

Helt uavhengig av sjanger, så er vel folk enig i at det å spille musikk i "real-time" sammen med andre stort sett er vanskeligere enn å lage musikken i løpet av evig lang tid, alene?

 

De fleste er også kanskje enig i at hvor komplisert musikken er ikke er et godt mål på hvor god musikken er?

 

Og selvfølgelig vil det være likheter innen en sjanger. Det er jo det som definerer en sjanger!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

godt sagt...

 

det jeg legger til grund når jeg sier noe om det, så har det ikke noe med om musikken er bra eller dårlig.

eller om det er metal, tekno eller pop.

 

bare det tekniske, teoretiske og gjøre måte..

Lenke til kommentar

det er egentlig litt dumt å skrive at metal er den mest avanserte musikksjangeren. Personlig tror jeg ikke at det er noen fasitsvar, men jeg tror at det mest avanserte med musikk er å få til det "ekstra".

 

Å være avansert teknisk er en ting, men stemningen, følelsen og sjelen som ligger bak og som legges i musikken tror jeg er langt mer avansert. Feks hvor mye innlevelse en vokalist legger i stemmen. Amy Lee og vokalisten i Anathema synes jeg for eksempel er utrolig flinke til å legge følelser i sangene sine.

 

Når det gjelder avansert teknisk musikk, tror jeg det må være klassisk musikk. Alle må være perfekte både individuelt på instrumentet og i samarbeidet med alle de andre musikerne. I tillegg er sangene lange og avanserte tror jeg. Du er ikke nybegynner i et orkester liksom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Når det gjelder avansert teknisk musikk, tror jeg det må være klassisk musikk. Alle må være perfekte både individuelt på instrumentet og i samarbeidet med alle de andre musikerne. I tillegg er sangene lange og avanserte tror jeg. Du er ikke nybegynner i et orkester liksom.

 

det samme kan man si om metal også..

hvis man begynner og analysere klassisk musikk, finner man mye likheter til metal musikk idag

Lenke til kommentar
Når det gjelder avansert teknisk musikk, tror jeg det må være klassisk musikk. Alle må være perfekte både individuelt på instrumentet og i samarbeidet med alle de andre musikerne. I tillegg er sangene lange og avanserte tror jeg. Du er ikke nybegynner i et orkester liksom.

 

det samme kan man si om metal også..

 

samme kan man vel si om alle sjangere. smak og behag

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Når det gjelder avansert teknisk musikk, tror jeg det må være klassisk musikk. Alle må være perfekte både individuelt på instrumentet og i samarbeidet med alle de andre musikerne. I tillegg er sangene lange og avanserte tror jeg. Du er ikke nybegynner i et orkester liksom.

 

det samme kan man si om metal også..

 

samme kan man vel si om alle sjangere. smak og behag

 

nnja... men smak og behag er ikke en faktor her...

Lenke til kommentar
Når det gjelder avansert teknisk musikk, tror jeg det må være klassisk musikk. Alle må være perfekte både individuelt på instrumentet og i samarbeidet med alle de andre musikerne. I tillegg er sangene lange og avanserte tror jeg. Du er ikke nybegynner i et orkester liksom.

 

det samme kan man si om metal også..

 

samme kan man vel si om alle sjangere. smak og behag

Njaaaa... det er da som oftest én enkelt person som lager elektronisk musikk (trance, techno etc), og den er også ofte satt sammen på forhånd. Eller tar jeg helt feil?

 

det er egentlig litt dumt å skrive at metal er den mest avanserte musikksjangeren. Personlig tror jeg ikke at det er noen fasitsvar, men jeg tror at det mest avanserte med musikk er å få til det "ekstra".

 

Å være avansert teknisk er en ting, men stemningen, følelsen og sjelen som ligger bak og som legges i musikken tror jeg er langt mer avansert. Feks hvor mye innlevelse en vokalist legger i stemmen. Amy Lee og vokalisten i Anathema synes jeg for eksempel er utrolig flinke til å legge følelser i sangene sine.

Jeg tror de fleste musikkartister/band legger mye følelse og sjel i musikken sin.

Black Metal har jo utrolig mye stemning, men for å høre den kreves det at man liker sjangeren.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Når det gjelder avansert teknisk musikk, tror jeg det må være klassisk musikk. Alle må være perfekte både individuelt på instrumentet og i samarbeidet med alle de andre musikerne. I tillegg er sangene lange og avanserte tror jeg. Du er ikke nybegynner i et orkester liksom.

 

det samme kan man si om metal også..

 

samme kan man vel si om alle sjangere. smak og behag

 

nnja... men smak og behag er ikke en faktor her...

 

den er grei...

 

åssen kan et band ha det vanskligere eller være mer "avansert" som dere sier. folka i bandet har sin spsialitet på sitt instrument. en som lager elektronisk musikk gjør alt selv. og når jeg snakker om en elektronisk produsent så tenker jeg ikke på små tasser som har kun en pc og fl studio. men et ordentlig studio og lager ordentlig elektronisk musikk. nird du vet for lite om elektronisk musikk til at det kan diskuteres her. du vet for lite om andre sjangere enn det du liker selv. så er en unødvendig diskusjon der de som liker en sjanger beskytter den mest.

 

jeg produserte mye trance før. men har stoppa opp der. og nei det var ikke alltid lett nei. en låt kan ta lang tid. kan også komme fort. avhenger av hvor fort man får inn ideer. det gjelder alle sjangere. nå som jeg lager rnb\rap\hip hop\pop så syns jeg det er lettere og kommer mye fortere. så dette er da ikke avansert egentlig da????

eller er det fordi jeg ikke bruker så veldig mye gitar i musikken min? spiller mye keyboard. men hvis jeg ordner et band så blir musikken min mer avansert da? er ikke instrumentene som gjør musikk avansert. eller farten på den. så enkelt er det. nei syns hele denne diskusjonen er lættis. syns også det er rart at den ikke er stengt!!??

 

så all musikk er så der og nå for tia vil jeg ikke si noe er avansert. for 20 år tilbake var den det. ettersom alt var nytt og utstyr var noe annet da :)

Endret av DilliMusic
Lenke til kommentar
ttekno sanger kan jeg lage i søvne mens jeg sitter på dass.

men skjønner også at dette krever en viss kunskap.

 

K. Vær så snill å lag en bra sang mens du sover og sitter på dass, og last opp så vi kan høre den. Gleder meg allerede. Hvilket program bruker du? Du må ha virkelig mye erfaring.

 

Og Nordfolk lagde den sangen ut av en liten tutorial Basshunter lagde.

Lenke til kommentar
ttekno sanger kan jeg lage i søvne mens jeg sitter på dass.

men skjønner også at dette krever en viss kunskap.

 

K. Vær så snill å lag en bra sang mens du sover og sitter på dass, og last opp så vi kan høre den. Gleder meg allerede. Hvilket program bruker du? Du må ha virkelig mye erfaring.

 

Og Nordfolk lagde den sangen ut av en liten tutorial Basshunter lagde.

 

gleder meg allerede jeg og. tror han har masse erfaring. er jo ikke noe avansert det der :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

haha. greit skal lage en fjortis tekno låt mens jeg sover på dass.

 

men sant at jeg ikke kan nok om alle sjangere/musikk typer.

men har hørt ganske mye rart..

tror du missforstår veldig hva jeg mener med avangsert..

har ikke noe med hvilket instrumet, eller fart.

og musikken blir ikke mer avangsert hvis man spiller den og sammen med andre.

kan ikke du høre på noen av de banda jeg har foreslått.

så skjønner du litt mer hva jeg mener.

(Gojira, Sikth, Hacride)

gjerne forelå noen sagen i din sjanger som du mener er avangserte.

 

men denne diskusjonen begynner og bli seig..

Lenke til kommentar
haha. greit skal lage en fjortis tekno låt mens jeg sover på dass

Det er der du bommer. Virker som du tar utgangspunkt i hele den elektroniske sjangeren kun utifra "fjortis tekno" som det så populært kalles blandt ignoranter.

Det er ikke, og vil aldri være techno. Forstår du det?

Lenke til kommentar
haha. greit skal lage en fjortis tekno låt mens jeg sover på dass.

 

men sant at jeg ikke kan nok om alle sjangere/musikk typer.

men har hørt ganske mye rart..

tror du missforstår veldig hva jeg mener med avangsert..

har ikke noe med hvilket instrumet, eller fart.

og musikken blir ikke mer avangsert hvis man spiller den og sammen med andre.

kan ikke du høre på noen av de banda jeg har foreslått.

så skjønner du litt mer hva jeg mener.

(Gojira, Sikth, Hacride)

gjerne forelå noen sagen i din sjanger som du mener er avangserte.

 

men denne diskusjonen begynner og bli seig..

 

Se, jeg lagde en metal fjortisslåt! Avansert musikk dah men jeg fikk det til lixm f9z

 

metal.mp3

 

It gets more metal \m/

Lenke til kommentar
haha. greit skal lage en fjortis tekno låt mens jeg sover på dass.

 

men sant at jeg ikke kan nok om alle sjangere/musikk typer.

men har hørt ganske mye rart..

tror du missforstår veldig hva jeg mener med avangsert..

har ikke noe med hvilket instrumet, eller fart.

og musikken blir ikke mer avangsert hvis man spiller den og sammen med andre.

kan ikke du høre på noen av de banda jeg har foreslått.

så skjønner du litt mer hva jeg mener.

(Gojira, Sikth, Hacride)

gjerne forelå noen sagen i din sjanger som du mener er avangserte.

 

men denne diskusjonen begynner og bli seig..

 

Se, jeg lagde en metal fjortisslåt! Avansert musikk dah men jeg fikk det til lixm f9z

 

metal.mp3

 

It gets more metal \m/

 

du glemte skrikinga ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...