Gå til innhold

Ligner ikke disse sangene?


madompa

Anbefalte innlegg

http://www11.nrk.no/urort/user/song.aspx?mmmid=318802

 

En venn av meg, Blue_Alien lagde denne sangen for ca 2 år siden. For ikke så lenge siden fant han denne sangen på youtube, som han mente ligna veldig på hans egen. Jeg hørte den, og var veldig enig. Både starten og slutten på melodien er veldig lik, basstonene er også veldig like. Nå synes jeg Nordfolks sang er bedre produsert enn Blue_Alien, men det er som sagt 2 år siden sistenevnte lagde den, og da hadde han ikke drevet så lenge med FL.

Men er det bare meg (/oss), eller er de to veldig like? (hør gjennom hele begge to)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er techno...

alt høres likt ut. grunnen er nok at det er brukt samme program til å lage sangene, og da er det veldig begrenset hva man kan lage uten at det skal høres ut som noe kopigreier.

Øøøh? Så du sier at Metallica og Timbaland produserer helt lik musikk fordi begge bruker ProTools?

Lenke til kommentar

QED

 

Og som trådstarter sier, så ligner de sangene. som jeg sier så er det fordi techno har alltid en grad av likhet.

f eks den eldgamle "daddy DJ" har jeg hørt sån 6 verisjoner av. bnlandt annet den "kjempeflinke" DJen Basshunter har bare byttet ut vokalen med sin egen stemme, og kaller sangen: "Vi sitter här i venten och spelar DOTA"

 

 

man trenger bare høre de første 10 sekundene for å hlre at det er samme sangen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Mange sanger innen trance sjangeren er like. Må si meg enig med valkyria ang. kombinasjoner; det vil som oftest komme en melodi som ligner på den du har laget.

Lenke til kommentar

Burde vel skjønt at dette ikke var stedet for å spørre om slike ting..

 

Mange sanger innen trance sjangeren er like. Må si meg enig med valkyria ang. kombinasjoner; det vil som oftest komme en melodi som ligner på den du har laget.

En melodi er en melodi, uansett hvilken sjanger det er.

Lenke til kommentar
Burde vel skjønt at dette ikke var stedet for å spørre om slike ting..

 

Mange sanger innen trance sjangeren er like. Må si meg enig med valkyria ang. kombinasjoner; det vil som oftest komme en melodi som ligner på den du har laget.

En melodi er en melodi, uansett hvilken sjanger det er.

 

nettopp. men nytter ikke å fortelle slikt til metal folk. lar heller dem nyte musikken med samme skriking og tromme spilling med en som spiller noen random grep på gitaren :)

Lenke til kommentar
så det du sier er at alle metalsanger ligner?

At trance er bygd opp av raske rytmer samt en dunkende bassrytme i bakgrunnen er ikke noe du kan si imot selv om du liker det, men å si at metal er random gitargrep som spilles om igjen i alle sangene er gale.

 

ja jeg sier det :)

du syns jeg tar feil og jeg syns du tar feil. smak og behag heter det noe du burde vist så å si at all trance er likt så får du kommentarer som dette. lev med det :) kommenter og svar på ting du liker. og ikke svar på en sjanger du ikke liker. så enkelt er det :)

Endret av DilliMusic
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk at metal generelt er mye likere enn technosanger er like hverandre. Men du finner flotte sanger i hver av sjangrene som skiller seg ut. Men synes feks mye growling høres nesten helt likt ut, og mye av fokuset i metallen er: jo mer bråk jo kulere. Og bråk er kanskje litt vanskelig å gjøre variert :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg synes faktisk at metal generelt er mye likere enn technosanger er like hverandre. Men du finner flotte sanger i hver av sjangrene som skiller seg ut. Men synes feks mye growling høres nesten helt likt ut, og mye av fokuset i metallen er: jo mer bråk jo kulere. Og bråk er kanskje litt vanskelig å gjøre variert :hmm:

 

Jeg synest du burde få nobelpris for denne utalesen! Haha :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Burde vel skjønt at dette ikke var stedet for å spørre om slike ting..

 

Mange sanger innen trance sjangeren er like. Må si meg enig med valkyria ang. kombinasjoner; det vil som oftest komme en melodi som ligner på den du har laget.

En melodi er en melodi, uansett hvilken sjanger det er.

 

nettopp. men nytter ikke å fortelle slikt til metal folk. lar heller dem nyte musikken med samme skriking og tromme spilling med en som spiller noen random grep på gitaren :)

 

oj oj, det viser bare hvor lite peiling du har på musikk..

metal musikk er noe av det mest avangserte musikken vi har idag..

det kan være simpelt også men det er ikke noe særlig bra.

men man har for det meste veldig komplisert, og det spilles av mennesker...

mye av metal musikk har opphav i gammel klassisk musikk

samme oppbygning og bruk av skalaer og toner.

 

det krever også ganske mye forståelse og kunnskap for å høre på det.

et godt trent øre om man vill...

 

ttekno sanger kan jeg lage i søvne mens jeg sitter på dass.

men skjønner også at dette krever en viss kunskap.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Burde vel skjønt at dette ikke var stedet for å spørre om slike ting..

 

Mange sanger innen trance sjangeren er like. Må si meg enig med valkyria ang. kombinasjoner; det vil som oftest komme en melodi som ligner på den du har laget.

En melodi er en melodi, uansett hvilken sjanger det er.

 

nettopp. men nytter ikke å fortelle slikt til metal folk. lar heller dem nyte musikken med samme skriking og tromme spilling med en som spiller noen random grep på gitaren :)

 

oj oj, det viser bare hvor lite peiling du har på musikk..

metal musikk er noe av det mest avangserte musikken vi har idag..

det kan være simpelt også men det er ikke noe særlig bra.

men man har for det meste veldig komplisert, og det spilles av mennesker...

mye av metal musikk har opphav i gammel klassisk musikk

samme oppbygning og bruk av skalaer og toner.

 

det krever også ganske mye forståelse og kunnskap for å høre på det.

et godt trent øre om man vill...

 

ttekno sanger kan jeg lage i søvne mens jeg sitter på dass.

men skjønner også at dette krever en viss kunskap.

 

jeg hører faktisk på litt metall av og til. saken er at all musikk har noe som er likt nå for tiden. noe som kjenner igjen en sjanger. det bør vel du vite eller skal det skrives med barne forståelse? :)

om man lager trance på dass og sover så sier det seg selv at det vil suge. og jeg vedder mye på at du ikek vet hva trance er en gang. kan egentlig ikke kalle det som blir linket til i første post for trance. var for dårlig :p tror vel trance er det som spilles på radio du vel :p det kaller vi som liker trance for fjortiss trance. at metal har klassisk opphav bryr meg lite. poenget mitt er at hvis man lager noe på en kort periode så vil det suge. man skal bruke god tid for å få det bra. og en melodi er en melodi uansett hvilken sjanger. hvilken oppfatning du har av trance. vel hva har andre som ikke liker metal? når du sier at alt er likt så vel de som ikke hører på metal vil synes at all metal er likt.

 

så er det en tråd om en sjanger som man ikke liker så gir man f*** i å poste i den. så enkelt er det. og da slipper man diskusjoner som dette :)

 

og at metal er mest avansert? må smile litt på den for den er litt morsom. du dømmer det du liker og vet ikke en dritt om det andre :) jeg hører selv på hva som helst så lenge det er bra. eneste grunn til at jeg gidder å skrive i denne tråden er at folk trenger ikke kommentere på en tråd som omhandler en sjanger man ikke liker :) sånn da tar jeg kvelden :)

Endret av DilliMusic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...