Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Hva synest dere om denne pakken? Er det ett kupp, eller hva synest dere? Lite brukt, og har vel ihvertfall 130 000 eksponeringer igjen.

 

Vurderer den selv, men er ikke sikker på hvor god kameraet er, siden det er så utdatert. Ikke er det FF heller, og tenkte egentlig at neste kamera skulle være det.

 

 

Tja, noe kupp er det vel ikke selv om det fortsatt er et godt kamera.

 

Jeg betalte 6000,- for mitt for 1 1/2 år siden med 36000 eksponeringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Simen1:

Tusen takk for at du gjorde en fyllesjuk stakkars jævel enda mer kvalm.. ;)

 

He, he neida, men jeg tror man ikke bør bli fyllesjuk der i gården ihverfall. Jeg trodde jeg skulle le meg ihjel av "farge"valget og skal nå distribuere linken villig til alle jeg (nesten) kjenner :D

 

*ABSOLUTT ALL* tapeten i huset ser jo ut som de der 3D-stereogrammene som var populære for noen år siden.

:rofl:

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt autosøk(søker på "Canon") på finn.no i over et år, har jeg konkludert med at det er damene som oftest er helt på jordet når det gjelder prissetting. Det dukker jo opp 300D uten noe ekstra til 2.000+ og 350D til over 3.000 med jevne mellomrom.

 

Kanskje fordi de ikke følger markedet/priser så nøye?

Lenke til kommentar

Om man ikke har en genuin interresse for utstyrsrunking er det heller ingen selvfølge at man skal ha kjennskap til normalt verditap på brukt fotoutstyr. Syns ikke noe om de som henger ut annonsører med i overkant høye prisantydninger som dumme, alle kan ikke være eksperter på alt, og konstruktivt er det i hvertfall ikke.

 

- Er man interessert i å kjøpe det som er annonsert, men er uenig i prisen, går det an å ta kontakt med selger og høflig avgi sitt bud, så får det være opp til selger å godta eller avslå dette.

- Dersom noen kjøper en gitt vare til en høyere pris enn det vi mener er fornuftig, er ikke det noe vi har noe med. Dersom både kjøper og selger er fornøyd med kjøpesummen, er prisen riktig. Dersom kjøper på forhånd blir gjort fullstendig klar over hva han kjøper, og i hvilken stand, er det heller ikke på noen måte svindel (jeg har sett noen misbruke ordet svindel ifm overprisede annonser, men svindel innebærer at man ikke ender opp med det annonsen gir inntrykk av at man skal gjøre).

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Syns ikke noe om de som henger ut annonsører med i overkant høye prisantydninger som dumme, alle kan ikke være eksperter på alt, og konstruktivt er det i hvertfall ikke.

 

Ingen henges ut(av meg i hvert fall). Som jeg skrev, er det kun en observasjon jeg har gjort. Jeg registrerer at damene er overrepresenterte når det gjelder optimistiske priser på salgsobjektene sine.

 

For deres egen del er det egentlig litt dumt, jeg hopper over alle annonser der salgspris nærmer seg det dobbelte av hva man kunne forvente. Man finner plenty av annonser med edruelig prissetting.

Lenke til kommentar

siktet ikke til deg med akkurat den kommentaren. Men som utdypning av min egen utredning vil jeg anta at det er færre damer enn menn som er spesielt utstyrsfikserte, og det er hovedsaklig de som er svært utstyrsfikserte (sånn som meg...) som har mest kontroll over hensiktsmessige bruktpriser.

 

Hvis du har hatt autosøk på 'Canon' gående må du ha fått ett ikke ubetydelig antall treff? Jeg har ett autosøk på 'Lowepro' gående (i håp om at idioten som stjal Lowepro-sekken min er dum nok til å prøve å selge den på finn) og får mail nesten hver dag, gjerne med 4-5 tilbud i hver...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Hvis du har hatt autosøk på 'Canon' gående må du ha fått ett ikke ubetydelig antall treff?

 

Det ligger nok på 10-20 treff så godt som hver dag(natt), med alt fra kamera til filter og batterier...

 

Jeg jobber stort sett nattevakter, så en slik mail rundt fire om natten er greit for å ha noe å surre med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...