Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teoretisk injeksjon og gult kort for resten av garantien også tilgjengelig.

:rofl:

Eller misforstår jeg? Kanskje det kun kan brukes i fotballdømming?

Men jeg tror jeg må få flettet inn samme setning i min eventuelle kamerasalgsannonse. Men da selvsagt med rødt kort for utvisning av useriøse kjøpere. :grin2:

Skrevet

Skiller seg vesentlig fra de vanlige svindelannonsene på ett punkt: Bildene av salgsobjektet er tilsynelatende autentiske.

Dessuten skal finn såvidt jeg vet ha tatt i bruk SMS-validering av annonser nå, slik at finn har telefonnummeret og dermed en viss kobling til annonsøren selv om det ikke er oppgitt i annonsen.

Tør ikke kjøpe med forskuddsbetaling, men hadde jeg holdt til i Stavanger skulle jeg jaggu sendt en forespørsel ;)

Skrevet

Åpenbar svindel det der. Litt uvanlig at han kom fra Stavanger, vanligvis er det Oslo. Og som kommentert var bildene litt "autentiske", ellers typisk svindel:

* bare mailkontakt, ikke telefon

* utenlandsk navn, bare fornavn

* latterlig billig pris

* dårlig oversatt

* lagt inn i helgene

Det som fortsatt overrasker meg er at finn slipper disse gjennom. Enten gjør de det bevisst for å tjene penger, eller så har de ansatt amøber.

Skrevet

Det er vel hovedsaken at disse annonsene blir lagt inn i helgen,liten bemanning hos finn så det tar lengere tid før annonsene blir slettet.Annonsen er forøvrig slettet nå.

Skrevet (endret)

Prisen er vel ca like lav som sannsynligheten for at annonsen er ekte..

Edit: Det stemmer vel ikke helt, forresten. For at det skulle stemme skulle prisen være null, men du tar poenget..

Endret av the_last_nick_left
Skrevet

Sendte fjompen denne mailen jeg.. :D

Hello JerkOff.

Who on earth do you think will fall for that stupid scam of yours?

Rule no 1 when trying to swindle intelligent whale-eating Norwegians is at least to write in either proper Norwegian or in English.

Your advert has been reported to the police and to the scam-filter of "Finn".

Must you have a really bad day >:-[

Unpleasant regards

PhotoSmart

Signert en velsignet "bruk-og-kast" adresse via Yahoo. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...