Gå til innhold

Terror i Norge (tankeeksperiment)


Anbefalte innlegg

Jeg må nesten få sitere et spørsmål som faktisk skremmer meg. Det er kanskje ikke realistisk, men HVIS det hadde skjedd... *grøss*

 

Oslo, 17. mai 2009. En flott forsommerdag med nærmere 30 varmegrader, glade jublende barn og voksne, faner, flagg, hornmusikk, kongen på balkongen. Da plutselig rystes Oslo Sentrum av flere eksplosjoner idet selvmordsombere skjult blant folkemassen utløser sine ladninger. Blod, skrik, overalt drepte og lemlestede barn, voksne og russ.

 

Hva skjer så?

 

 

 

 

Ja, hva skjer så tror dere? Hva ville skjedd? Hvordan ville folk og stat reagert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg tror verden forøvrig hadde blitt temmelig sjokkert, særlig om man angrep et barnetog.

 

Og ikke for å overdurere norges rolle i verden, men om terroren finner seg vei til et barnetog i Norge, så tror jeg mange i vesten endelig hadde våknet, inkludert sosialistene i skandinavia, som er blandt de verste syvsoverne.

 

Norges politikk med å innfri terroristenes krav og å legge oss flate vil ikke fungere for alltid.

Lenke til kommentar

Svar til trådstarter:

 

Dette ville ikke bare vært en vekker for Norge, men for hele Europa siden terroristene nå går etter barn i en svært fredelig avkrok av verden. Det ville også føre til et stort hat og sinne i befolkningen, muslimske innvandrere ville få det svært tøft. Nordmenns holdninger til innvandrere og islam ville blitt svært polarisert.

Lenke til kommentar

Tror jeg ville ha dratt opp til krekar å banka litt på ham. :dribble: Tatt ham med ned til aker brygge stappa i ham en svinekotlett et par øl. Å gitt ham ei purke som han skulle fått kyssa på til jeg var tilfreds. :blush: Etterpå skulle han ha fått ryddet opp alt som selvmordsbomberne hadde rottet utover. Så har vi likvidert ham. :ph34r: Jøss ble litt redd meg selv nå. :cool:

Lenke til kommentar

"hva ville skjedd dersom ..."

 

spørsmålet du her stiller er nærmest umulig å besvare på en skikkelig måte. Du byr andre til å gjette om hva som vil hende dersom x skjer i den gitte framtid. Og problemstillingen din har så mange løse variabler at den naturligvis åpner for en rekke useriøse svar.

 

Spørsmålet mitt er hva trådstarter tenker med å poste dette i forumet for politikk og samfunn da spørsmålet på en meget lite tilfredstillende måte kan starte en konstruktiv debatt rundt tematikken som her såvidt belyses?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel, jeg tror verden forøvrig hadde blitt temmelig sjokkert, særlig om man angrep et barnetog.

 

Og ikke for å overdurere norges rolle i verden, men om terroren finner seg vei til et barnetog i Norge, så tror jeg mange i vesten endelig hadde våknet, inkludert sosialistene i skandinavia, som er blandt de verste syvsoverne.

 

Norges politikk med å innfri terroristenes krav og å legge oss flate vil ikke fungere for alltid.

 

Nå er det faktisk nordmenn som har stått for trusler mot bl.a. et barnetog..

 

"Jan Ødegaard ble ny sekretær og etter hvert den reelle lederen i Nasjonalt Folkeparti. Nasjonalt Folkeparti kom i søkelyset igjen etter at de sto bak trusler mot Sagene skole i forbindelse med 17. mai-feiringen i 1983. Sagene skole hadde mange innvandrerbarn som elever, og tankene på at disse skulle gå i barnetoget med norske flagg ble tydeligvis for mye for NF. Truslene førte til kraftige motreaksjoner, og 17. mai marsjerte Sagene skole stolt i barnetoget med innvandrere som flaggbærere omkranset av en æreslivvakt av norske kjente personer. Flere medlemmer ble også stilt for retten for rasistisk propaganda høsten 1984. Alle de tiltalte ble idømt betinget fengselsstraffer."

 

Og om ikke det var nok så står nordmenn bak andre terrorhandlinger også;

 

"Under NF's sommertreff utenfor Haugesund ble det delt ut dynamitt til deltagerne, og 14. juni 1985 sprengte Ole Kristian Braastad Nor Moske i Oslo i lufta. Ødegård, Braastad, Krogstad og to andre ble i mars 1986 dømt for en rekke aksjoner og forhold; spraymaling, telefonterror, våpenbesittelse m.m. Bjarne Pettersen ble siktet for sprengningen av den hemmelige telefonsentralen i Frognerparken, men siktelsen ble etter hvert frafalt. Braastad ble dømt til fem års fengsel for sprengningen mot moskeen. Han har senere tatt et oppgjør med sin fortid, og etter hvert med i Oslo Sosialistisk Ungdom. Ødegård ble dømt til tre års fengsel, men grunnet soningsudyktighet har han ennå ikke sonet straffen."

 

http://home.no.net/sspesial/partier/artikl...erkrigs-hx.html

 

Vi kan bare vente i frykt og spenning til neste norskfødte nasjonalist gjør noe dumt.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...