Gå til innhold

Terror i Norge (tankeeksperiment)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke er jeg bekymret og ikke ville det forandret synet mitt på noen folkegrupper. Jeg ville heller ikke levd livet mitt noe annerledes.

 

Folk har det for seg at målet til terrorister å drepe folk. FEIL.

 

Det ligger vel kanskje litt i ordet? TERROR.

 

De vil skremme folk, få folk til å overreagere. Skape frykt i befolkningen. La dere skremme og forandrere livene deres for en skjult trussel og terroristene vinner. Feiginger.

Lenke til kommentar
Folk har det for seg at målet til terrorister å drepe folk. FEIL.

Nei, de greide jo bare å drepe en sånn 2-3000 folk den gangen i september 2001 :whistle: Men jeg tar poenget ditt, selv om terror ble utbredt her til lands ville det likevel vært større sjanser for å dø i for eksempel et bilkræsj enn i et terrorangrep.

Lenke til kommentar
Det er også interessant å se på hvor stor andel av faktisk terror i Europa som er utført av muslimer kontra det trusselbildet mediene maler. Synes å huske at det lå rundt 2%(uten å være sikker da jeg ikke fant kilden på det akkurat nå).

Har lest den samme rapporten. Da var det 1 islamistisk terrorangrep mot rundt 300-400 ekstreme venstrevendte terroraksjoner og ingen høyrevendte hvis jeg husker rett. Men til tross for dette så slo det ene islamistiske terrorangrepet alle de venstrevendte enormt med tanke på dødsfall. Ikke islamistiske terrorangrep er ikke bomber på busser og tog, men heller bomber etter advarsler mot f. eks en evakuert bygning. Dessuten er rundt 50 islamistiske terrorangrep stoppet i Europa etter 9/11. Dette gjør at trusselen er svært reell. Vi hadde en som tenkte å bombe den israelske og amerikanske ambassaden, hvis han hadde lyktes kunne man sett like mange døde på et øyeblikk som det er i trafikken på mange måneder minst.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Nordmenns holdninger til innvandrere og islam ville blitt svært polarisert.

 

For noen vaskeekte nordmenn var det åpenbart polarisert allerede på 1980-tallet, før innvandring var særlig utbredt.

 

http://home.no.net/sspesial/partier/artikl...erkrigs-hx.html

 

Disse folkene er som vi ser i stand til å sprenge både moskeer og begå drapsforsøk mot journalister, kaste bomber mot asylmottak, osv.

 

Det var ikke innvandrene, men derimot nordmenn som startet alt bråket her i landet. Det er det åpenbart alt for mange der ute som fortsatt ikke liker å ta innover seg..

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Vel, jeg tror verden forøvrig hadde blitt temmelig sjokkert, særlig om man angrep et barnetog.

 

Og ikke for å overdurere norges rolle i verden, men om terroren finner seg vei til et barnetog i Norge, så tror jeg mange i vesten endelig hadde våknet, inkludert sosialistene i skandinavia, som er blandt de verste syvsoverne.

 

Norges politikk med å innfri terroristenes krav og å legge oss flate vil ikke fungere for alltid.

 

Nå er det faktisk nordmenn som har stått for trusler mot bl.a. et barnetog..

 

"Jan Ødegaard ble ny sekretær og etter hvert den reelle lederen i Nasjonalt Folkeparti. Nasjonalt Folkeparti kom i søkelyset igjen etter at de sto bak trusler mot Sagene skole i forbindelse med 17. mai-feiringen i 1983. Sagene skole hadde mange innvandrerbarn som elever, og tankene på at disse skulle gå i barnetoget med norske flagg ble tydeligvis for mye for NF. Truslene førte til kraftige motreaksjoner, og 17. mai marsjerte Sagene skole stolt i barnetoget med innvandrere som flaggbærere omkranset av en æreslivvakt av norske kjente personer. Flere medlemmer ble også stilt for retten for rasistisk propaganda høsten 1984. Alle de tiltalte ble idømt betinget fengselsstraffer."

 

Og om ikke det var nok så står nordmenn bak andre terrorhandlinger også;

 

"Under NF's sommertreff utenfor Haugesund ble det delt ut dynamitt til deltagerne, og 14. juni 1985 sprengte Ole Kristian Braastad Nor Moske i Oslo i lufta. Ødegård, Braastad, Krogstad og to andre ble i mars 1986 dømt for en rekke aksjoner og forhold; spraymaling, telefonterror, våpenbesittelse m.m. Bjarne Pettersen ble siktet for sprengningen av den hemmelige telefonsentralen i Frognerparken, men siktelsen ble etter hvert frafalt. Braastad ble dømt til fem års fengsel for sprengningen mot moskeen. Han har senere tatt et oppgjør med sin fortid, og etter hvert med i Oslo Sosialistisk Ungdom. Ødegård ble dømt til tre års fengsel, men grunnet soningsudyktighet har han ennå ikke sonet straffen."

 

http://home.no.net/sspesial/partier/artikl...erkrigs-hx.html

 

Vi kan bare vente i frykt og spenning til neste norskfødte nasjonalist gjør noe dumt.. ;)

 

Tenker at det kan være litt lærerikt å se på denne gamle tråden.

Spesielt i lys av at PST ikke har funnet grunn til å holde sjekk på en svært høyt profilert debattant, som kaller Gro HB for "landsmo( r )deren" og AUF for "Stoltenberg-jugend", skaffer seg automatvåpen og handler 6 tonn nitratvarer på Felleskjøpet på Rena, derav 3 tonn ammoniumnitrat.

 

HELT UMULIG å forutsi noe sånt, ikke sant? Særlig i lys av tidligere norske erfaringer.

Så tankeeksperimentet her i tråden, med barnetoget, er nesten blitt realisert, bare med en ungdomsleir i stedet, og mange ganger mere dødelig.

 

Gjør dette trusselen fra islamistisk terror mindre? Dessverre ikke. Men terrormessig, må islamistene kanskje innse at de neppe greier å toppe den heimavla norske varianten med det første. De vil ganske sikkert prøve, og uten enda mer effektiv overvåkning enn i dag, vil de kanskje greie det også.

Endret av SNratio
Lenke til kommentar

he, hadde glemt denne tråden. Ja, er høyst aktuell å se tilbake.

 

Med det som har skjedd nå, kan vi ikke tillate mer halvhjertet innsats fra PST ang. overvåking av slike miljøer. Og det sørger nok "the establishment" for, -fra nå blir det full maskin og muskler fra maktapparatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...