Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører


Anbefalte innlegg

Så vis du ikke driver med ekstrem fotografering at biler i 300kmt/t så er Ultra II godt nok?

Men klarer 30D å takle Extreme III? Eller vil det bli for fort?

Det er ingenting som heter for fort når det gjelder CF. Den tregeste komponenten bestemmer ytesen.

 

Jeg har selv en Extreme III i kamera akkurat nå.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vis du ikke driver med ekstrem fotografering at biler i 300kmt/t så er Ultra II godt nok?

 

Men klarer 30D å takle Extreme III? Eller vil det bli for fort?

Om bilen kjører i 20 eller 300 km/t har ingenting å si. Extreme III er ikke bedre rustet for fotografering av bilder i 300 km/t enn Ultra II. Begge fungerer bra til oppgaven.

 

Det er ikke et spørsmål om å takle. Det handler mer om å utnytte til dets fulle. Extreme III er et bra kort, men forskjellen fra det til Ultra II er ikke stor på et 30D. Sammenligner man kortene på 1D(s) Mark III (som begge klarer å utnytte minnekortenes hastighet bedre enn 30D) vil man merke en ørliten forskjell fra de nevnte minnekort.

Lenke til kommentar
Glem det. Den er ypperlig, nesten nødvendig, på en 350D, men bortimot ubrukelig på 30D.

 

Tom

 

Okey, takker for svar :)

Jeg gleme å si at jeg trives bedre med søkeren på 30D som den er, sammenlignet med 350D med KPS. Verst er selvfølgelig 350D uten KPS.

 

Jeg innbiller meg at søkeren i 30D blir bedre, jo mer lysterkert objektivet er.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg innbiller meg at søkeren i 30D blir bedre, jo mer lysterkert objektivet er.

 

Tom

 

selfølgelig, slik er det jo med alle søkere.

 

Ja visst. Her tenkte nok Tom ikke seg helt om :) Én av de store fordelene med lyssterk optikk.

Hysj nå ;)

 

Det jeg glemte å si, er at jeg har ikke følelsen av samme "gevinst" på 350Den.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det jeg glemte å si, er at jeg har ikke følelsen av samme "gevinst" på 350Den.
Den er vel svart uansett... Ser du forskjell med og uten objektivdeksel? ;-)

Jada, ihvertfall ute i solskinnet :D Men det har vært vel knotete på enkelte blueskonserter - men det er vel en kombinasjon av dårlig lys og kalde pils ...

Lenke til kommentar
Det jeg glemte å si, er at jeg har ikke følelsen av samme "gevinst" på 350Den.
Den er vel svart uansett... Ser du forskjell med og uten objektivdeksel? ;-)

Jada, ihvertfall ute i solskinnet :D Men det har vært vel knotete på enkelte blueskonserter - men det er vel en kombinasjon av dårlig lys og mange kalde pils ...

Fix'd.

Lenke til kommentar
Det jeg glemte å si, er at jeg har ikke følelsen av samme "gevinst" på 350Den.
Den er vel svart uansett... Ser du forskjell med og uten objektivdeksel? ;-)

Jada, ihvertfall ute i solskinnet :D Men det har vært vel knotete på enkelte blueskonserter - men det er vel en kombinasjon av dårlig lys og kalde pils ...

Kutt ut blues, da går alt så mye bedre. Sats heller på groovy jazz eller god C&W.

Lenke til kommentar
Kutt ut blues, da går alt så mye bedre. Sats heller på groovy jazz eller god C&W.

Kan ikke kutte ut blues, då mister jo livet mening ;) Men at det går an å høre på groovy jazz og god C&W i tillegg, er jo en mulighet.

 

Tom

 

PS. Apropos C&W:

Elwood: What kind of music do you usually have here?

Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.

Lenke til kommentar
Kutt ut blues, da går alt så mye bedre. Sats heller på groovy jazz eller god C&W.

Kan ikke kutte ut blues, då mister jo livet mening ;) Men at det går an å høre på groovy jazz og god C&W i tillegg, er jo en mulighet.

 

Tom

 

PS. Apropos C&W:

Elwood: What kind of music do you usually have here?

Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.

 

 

:hmm: Kanskje du må kutte ned på ølen da?

Lenke til kommentar
Kutt ut blues, da går alt så mye bedre. Sats heller på groovy jazz eller god C&W.

Kan ikke kutte ut blues, då mister jo livet mening ;) Men at det går an å høre på groovy jazz og god C&W i tillegg, er jo en mulighet.

 

Tom

 

PS. Apropos C&W:

Elwood: What kind of music do you usually have here?

Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.

 

 

:hmm: Kanskje du må kutte ned på ølen da?

Trenger jo ikke det - har gått over til 30D :D Og det finnes alltids mer lyssterk optikk.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...