Gå til innhold

Åpner opp X-Fi


Anbefalte innlegg

Betyr dette at vi kanskje får se en ny serie fra CREATIVE snart?

Har ventet på det en stund nå, da jeg ikke kan si meg imponert over X-Fi + Vista 64bit..

 

Auzentech kom jo med sitt Prelude X-Fi kort som skulle være en god del bedre enn CREATIVE sine kort, men er det tilgjengelig her i landet? Nei..

Har selv et Auzentech Prelude kort. Det er jo bare å bestille rett fra Auzentech. Dollar kursen er lav og greier. Blir jo faktisk rimeligere enn å bestille fra Sverige eller Danmark.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har inntrykk av at dårlige drivere er et av de store ankepunktene mot flere kort. Fant dette kortet her:

prodigy71hifi_1.jpg

Audiotrak prodigy 7.1 HIFI, selges på shg.no. Og ser jo hvertfall forsegjort ut. Men etter å ha kikket litt rundt, fikk jeg inntrykk av at driverene var problematiske der og.

Endret av Josten
Lenke til kommentar

Ahh yes! Instalerte i dag OSS 4 på min ubuntumasking og etter et halvt år med venting har jeg endelig lyd fra mitt X-Fi Xtreme Music kort. Men Ubuntu finner likevel ingen lydkort fysisk, så jeg kan ikke bytte fra stereo til 5.1, eller bruke volume applet. Dog lyd i det hele tatt er en stor forbedring.

Lenke til kommentar
Har absolutt ingen problemer med X-fi og Vista64 jeg. Alt går så det suser, tilogmed kontrollpanelet funker perfekt, selv om det er mindre fancy enn kontrollpanelet i XP driverne.

Nå handlet denne artikkelen om at Creative har begynt å åpne spesifikasjonene på X-Fi slik at vi snart endelig kan se samme driverstøtte for X-Fi kortene som det Audigy-kortene har. Windows er ikke interessant i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Har absolutt ingen problemer med X-fi og Vista64 jeg. Alt går så det suser, tilogmed kontrollpanelet funker perfekt, selv om det er mindre fancy enn kontrollpanelet i XP driverne.

Nå handlet denne artikkelen om at Creative har begynt å åpne spesifikasjonene på X-Fi slik at vi snart endelig kan se samme driverstøtte for X-Fi kortene som det Audigy-kortene har. Windows er ikke interessant i denne sammenheng.

 

Nja, dette kan jo muligens også føre til bedre Windows drivere også for alt vi vet da ;)

 

Var en som sa han hadde problemer med X-fi og Vista, så jeg svarte bare på det. Dine poster er ikke interessante i denne sammenheng.

 

Jeg har hørt mange klage på Vista + X-Fi når det kommer til EAX.

EAX skal simpelthen ikke virke i mange tilfeller under Vista.

 

Og da EAX egentlig er den eneste gode grunnen til å skaffe et X-Fi lydkort, så syntes jeg det er ganske viktig ting.

Mulig det har blitt rettet på nå :)

 

 

Jeg kan jo ikke med mitt Audigy 2 ZS får skikkelige Vista drivere i det hele tatt, utenom å gå kjøkkenveien :thumbdown:

Lenke til kommentar

Begge de "nevnte" kontrollpanelene finnes på "begge" systemene.

 

Kan vel like så greit slenge opp bilder av alle de forskjellige kontrollpanelene creative har. Vi snakker her om 6 forskjellige.

Mange av dem har "like" muligheter, men noen av muligheten finnes bare i et eller noen av dem. Eksempelvis har jeg ikke klart å funnet noen equlizer i den mest "trauste" av dem.

 

Men at X-Fi åpner opp er vel ikke bare et direkte likhetstrekk mot linux miljøet. Det burde vel da også vært mulig å produsere tredje parts drivere også for windows og andre operativsystemer.

 

post-47774-1202916130_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Men at X-Fi åpner opp er vel ikke bare et direkte likhetstrekk mot linux miljøet. Det burde vel da også vært mulig å produsere tredje parts drivere også for windows og andre operativsystemer.

 

post-47774-1202916130_thumb.jpg

X-Fi er nå støttet i lyd-APIet OSS. Dette APIet har feilaktig blitt fremstilt av flere medier som et Linux-spesifikt API (f.eks. ITAvisen), og dette er feil. Som jeg har sagt tidligere, lydkort som er støttet av OSS kan også brukes i FreeBSD, Solaris og UnixWare/OpenServer, da OSS også er konstruert mot å virke på flere plattformer. Det finnes ferdigkompilerte pakker av OSS for FreeBSD (x86/amd64), Solaris 8/9 (x86/sparc64), Solaris 10 (x86/x64/sparc64) og UnixWare/OpenServer (x86). Så ja, X-Fi har nå betastøtte i andre OS enn Windows og GNU/Linux. Det er helt umulig å si om det kommer 3. parts drivere for X-Fi i Windows, men at åpningen av X-Fi betyr støtte for andre OS enn GNU/Linux er hevet over enhver tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...