Gå til innhold

Nasjonal Samling var eit bra parti!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg har høyrt det at tyskarane som var stasjonerte her eg bur, var greie menneske. Ungane kunne faktisk drive venskapeleg erting med dei ;)

 

Slik var det stort sett overalt. Hvertfall i bygdene. Og Norge består nå en gang nesten utelukkende av bygder. I byene var det kanskje litt mer stjernegriser med markeringsbehov.

Lenke til kommentar
bevare norsk kultur.

Kom med et eneste eksempel på hva du anser som bevaringsverdig norsk kultur og så skal jeg fortelle deg når vi fikk det innført til Norge. :roll:

 

Her på Vestlandet har det i alle fall aldri budd samar. har vel kanskje slengt ein eller annan på villstrå... Den norske kulturen er den vi har bygd opp med folkeviser, folkeeventyr, mat og mykje meir. Som er i ferd med å felle i frå no for tida :(

Lenke til kommentar
Den norske kulturen er den vi har bygd opp med folkeviser, folkeeventyr, mat og mykje meir. Som er i ferd med å felle i frå no for tida :(

Man har omtrent de samme folkeeventyrene i alle land og dyrene og plantene som dyrkes er alle importert fra andre land.

 

Viser er ikke norsk, men mange viser er laget i Norge. Mener du virkelig vi skal subsidiere norsk jordbruk for å bevare norske viser?

Lenke til kommentar

1. Nasjonal samling var det første parti som foreslo folketrygden.

Denne kom senere etter krigen og gir bla rettigheter til alderstrygd.

 

2. Nasjonal samling foråde aldri landet Norge som nasjon, de kan beskyldes for å ha forrådt Konge og Regjering som stakk av til London, men Nasjonal samling ble i Norge.

 

3. Quisling hadde ikke noe overs for Terbhoven, og ville styre selv.

 

4. At Tyskland stod i Norge med over 400.000 soldater kunne de allierte for, det var de allierte som gav feilaktig informasjon om at det store angrepet skulle komme via Norge.

I stedet vet vi at de alliertes invasjon kom i Normandie.

 

5. Ikke alle planter og dyr vi har i Norge er importert, bla kurasen NRF er en krysning av gammel Norske raser som: Telemarksku, vestlands fjordfe, sida trønder / nordlandsfe med flere.

Flere planter er også så spesielt tilpasset sitt miljø i Norge at de finnes bare få steder i Norge. Dette gjelder Lav, Sopp, Orkider, Liljer osv.

 

Vi har Norske raser som Jærhøns, Hvit Norsk gås, Dølahest, Nordlandshest, Fjording, Norsk skogkatt, Buhund, svart / grå Elghund, Lundehund, Sidet Trønder / Nordlandsfe, vestlands fjordefee, Telemarksku og en masse andre.

Vi har flere utdødde Norske raser.

 

I stor utstrekning oppførte de fleste tyske soldater seg bra mot lokalbefolkningen, untak fins sikkert.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Hvis dere vil verne om norsk historie får dere lære barna deres om norsk historie. Dere kan stemme Senterpartiet, eller skrive noen viser selv.

 

Å sitte på nettet og argumentere for at et nazistisk parti som brukte "norsk kultur" som valgflesk hadde vært positivt for landet gjør meg rett og slett kvalm.

Lenke til kommentar
Hvis dere vil verne om norsk historie får dere lære barna deres om norsk historie. Dere kan stemme Senterpartiet, eller skrive noen viser selv.

 

Å sitte på nettet og argumentere for at et nazistisk parti som brukte "norsk kultur" som valgflesk hadde vært positivt for landet gjør meg rett og slett kvalm.

 

Har ikke argumentert for ett nazistisk parti, har KUN påpekt fakta, hvis du blir kvalm av dette så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, vet heller ikke om jeg hadde villet om jeg hadde kunnet.

Kun fakta kan gi den rette forståelse av ting, om så noen får kvalme eller hodepine av det`får så være.

 

Men kanskje det ville følt godt å "utrydde" Norske arter for å slippe unna sin kultur og kvalme?

 

For egen del får hver enkelt gjøre opp sin mening, og jeg tillater meg ikke å komme med "forslag" hverken til deg eller andre, det er deres eget valg mener da jeg.

Skjønner du da mener noe annet.

Og dine antydninger lukter det virkelig kvalmt av, som jeg tidligere har oppgitt her på forumet har jeg arbeidet med folk fra Sri Lanka, Jamaica, Polen, Pakistan, Thailand, Philipinerne med mere og har intet vondt å si om dem, har faktisk utenlandsk blod i den nære famile så dine antydninger lukter det virkelig kvalme av.

 

Her har du faktisk ikke greid å gjøre forskjell på sak og person / debattanter og insunierer ting du ikke har belegg for så jeg tror moderator kan få behov for å skrive ei vise til deg.

 

For hvis du ikke er i stand til det tankespranget og debattere om hva Nasjonal front var FØR HitlerTysklands invasjon av Norge som også ble partiets bane, og hva det kunnet være uten disse forbindelser så er jeg heller ikke i stand til å hjelpe deg der heller.

 

Takk.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Tror det finnes billigere måter å få bevart norske visesanger på enn å drive i pøse penger inn i småbruk på vestlandet. Tviler på så mange av bøndene der borte i dag sitter og forteller viser til lokalbefolkningen. Skriv de ned, eventuelt ta de opp, vi lever jo i en digital verden.

 

Nasjonal samlings partiprogram - 1934 Alt er ikke helt fjernt, men enkelte ting virker litt søkt. Hva som legges i "lov og rett håndheves uavkortet" vet jeg ikke, men det kan høres ut som "dom på stedet"..

 

Ellers er jeg mot mye av det som står i programmet, men en del av tingene kunne like gjerne stått i et partiprogram i dag.

Lenke til kommentar
bevare norsk kultur.

Kom med et eneste eksempel på hva du anser som bevaringsverdig norsk kultur og så skal jeg fortelle deg når vi fikk det innført til Norge. :roll:

 

Her på Vestlandet har det i alle fall aldri budd samar. har vel kanskje slengt ein eller annan på villstrå... Den norske kulturen er den vi har bygd opp med folkeviser, folkeeventyr, mat og mykje meir. Som er i ferd med å felle i frå no for tida :(

 

Om folkeviser og folkeeventyr er norsk kultur, så kommer jeg ikke akkurat til å strigråte om "norsk kultur" forsvinner.

Lenke til kommentar

Spises maten bare på bygden da? Matkulturen er vel mer hvordan man bruker eventuelle råvarer, ikke hvordan dyrene som blir til råvaren har hatt det. Nesten ingen bønder har i dag melkekyr ute hver dag om sommeren f.eks..

Om noen føler for å betale 4-500kr kg for sau, la dem gjøre det. La oss andre holde juletradisjonen med pinnekjøtt med sau fra New Zealand. Om sauen har spist "norsk blomstereng" eller New Zealandsk gress spiller ingen rolle. Så lenge det er røkt smaker ikke jeg forskjell..

Lenke til kommentar
bevare norsk kultur.

Kom med et eneste eksempel på hva du anser som bevaringsverdig norsk kultur og så skal jeg fortelle deg når vi fikk det innført til Norge. :roll:

 

Her på Vestlandet har det i alle fall aldri budd samar. har vel kanskje slengt ein eller annan på villstrå... Den norske kulturen er den vi har bygd opp med folkeviser, folkeeventyr, mat og mykje meir. Som er i ferd med å felle i frå no for tida :(

 

Om folkeviser og folkeeventyr er norsk kultur, så kommer jeg ikke akkurat til å strigråte om "norsk kultur" forsvinner.

 

Du kan gråte så mye du vil, men det er nå engang slik at den kulturen som de siste 50 årene har ført frem til at Norge er verdens beste land å bo i, utvannes i stor fart. Nå handler alt om hvor bra det er med våre nye landsmenn, som UTEN unntak "bidrar" med hjerte og sjel til det norske samfunn! Bønder og distriktene kan bare legge seg, nå er tiden kommet for innvandrernes era!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...