Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som vet hvordan jeg kan lagre innstillinger etc., så jeg slipper å måtte endre alt tilbake igjen etter å ha oppdatert? Jeg har brukt SKTools til å lagre en backup av 'All Systems'.. Vil det være det beste jeg kan få til, eller finnes det en annen metode? Jeg har ikke så mye erfaring med WM, så en metode som gjør det meste automatisk hadde vært best.

 

Hei Banni. Kjenner ikke SKTools. Men kan ihvertfall anbefale SPB Backup: Funker glitrende ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Er det noen som vet hvordan jeg kan lagre innstillinger etc., så jeg slipper å måtte endre alt tilbake igjen etter å ha oppdatert? Jeg har brukt SKTools til å lagre en backup av 'All Systems'.. Vil det være det beste jeg kan få til, eller finnes det en annen metode? Jeg har ikke så mye erfaring med WM, så en metode som gjør det meste automatisk hadde vært best.

 

Hei Banni. Kjenner ikke SKTools. Men kan ihvertfall anbefale SPB Backup: Funker glitrende ;-)

 

Jeg er ikke så sikker på om SPB backup støtter oppdatering. Synes å huske at det sto noe om det.....Noen som vet?

Lenke til kommentar
SPB Backup støtter oppdatering, men det er ikke anbefalt. Det kan føre til ustabilitet.

 

Hva vil være den beste måten å oppdatere på da? Bare å manuelt gå inn og endre alt slik man hadde det tidligere, og innstallere alle programmer på nytt igjen, eller finnes det noen måter å slippe dette på?

Lenke til kommentar

Å oppdatere WM er en pain in the ass. Mine steps:

 

* Så til at MyPhone var synca. Om du ikke vet om MyPhone enda: http://myphone.microsoft.com/. Der velger jeg syncing av kontakter, kalender, tasks, notes og SMS.

 

* Tok full backup med SPB Backup, mest for sikkerhets skyld.

 

* Sjekka Settings - > Remove programs. Skrev ned alt av installerte programmer så slapp jeg å sitte å tenke på hva det er jeg har glemt.

 

* Fikk ikke Update Service fra SE til å funke, det fant ikke telefonen. Det kan ha sammenheng med at min X1 er flashet med HardSPL. Lastet ned R3A fra xda-developers og la på minnekortet, restartet telefonen i flash-mode og kjørte inn oppdateringen.

 

* Med blank nyflashet telefon lastet jeg ned og installerte MyPhone-klienten, logget på og etter 5-6 minutter var alle 400 kontakter (mange med bilde), kalender, notater, tasks og ca 5800 tekstmeldinger tilbake på telefonen.

 

* Installerte programvaren jeg skrev ned i punkt 2 og vips så var jeg ferdig. :)

Lenke til kommentar
Å oppdatere WM er en pain in the ass. Mine steps:

 

* Så til at MyPhone var synca. Om du ikke vet om MyPhone enda: http://myphone.microsoft.com/. Der velger jeg syncing av kontakter, kalender, tasks, notes og SMS.

 

* Tok full backup med SPB Backup, mest for sikkerhets skyld.

 

* Sjekka Settings - > Remove programs. Skrev ned alt av installerte programmer så slapp jeg å sitte å tenke på hva det er jeg har glemt.

 

* Fikk ikke Update Service fra SE til å funke, det fant ikke telefonen. Det kan ha sammenheng med at min X1 er flashet med HardSPL. Lastet ned R3A fra xda-developers og la på minnekortet, restartet telefonen i flash-mode og kjørte inn oppdateringen.

 

* Med blank nyflashet telefon lastet jeg ned og installerte MyPhone-klienten, logget på og etter 5-6 minutter var alle 400 kontakter (mange med bilde), kalender, notater, tasks og ca 5800 tekstmeldinger tilbake på telefonen.

 

* Installerte programvaren jeg skrev ned i punkt 2 og vips så var jeg ferdig. :)

 

Men du måtte likevel endre f.eks. ringetone, legge til wifi profiler, eieropplysinger etc. (dvs. brukerinnstillinger) på nytt igjen?

Lenke til kommentar
R3A føles omtrent som før. Jeg kjører SPB Mobile Shell så ikke stort som endret seg. Kameraet derimot er MYE raskere å starte, ca 3-4 sekunder.

 

Radioversjonen er: 1.14.25.55.

 

Jeg slet som jeg sa over med at bluetooth slo seg av og at versjon 3 av SPB MS kræsjet på en slik måte at jeg måtte restarte telefonen for å få startet det igjen.

 

Ser du noe til disse symptomene?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Har ikke merket noe ustabilitet rundt BT hverken nå eller på forrige firmware. SBP MS kjører også så stødig som det alltid har gjort (versjon 3.0.1, build 6501).

BT er alltid koblet til ei Sony Ericsson MBW-150 klokke og telefonen kobler seg automatisk til bilen når jeg er der. Begge deler fungerer helt sømløst og stabilt.

Lenke til kommentar
R3A føles omtrent som før. Jeg kjører SPB Mobile Shell så ikke stort som endret seg. Kameraet derimot er MYE raskere å starte, ca 3-4 sekunder.

 

Radioversjonen er: 1.14.25.55.

 

Jeg slet som jeg sa over med at bluetooth slo seg av og at versjon 3 av SPB MS kræsjet på en slik måte at jeg måtte restarte telefonen for å få startet det igjen.

 

Ser du noe til disse symptomene?

 

-KJ

 

Har du prøvd å endre innstillingene for hvor lenge Bluetooth skal holde seg på "visible mode"? Tilkoblinger>Bluetooth.. Prøv å velg "never" og se om det hjelper.. Jeg driver å oppdaterer min akk nå, men kan prøve å huske å si ifra om jeg sliter med det samme, også SPB MS..

 

Jepp, dessverre.

Aaaah, irriterende.. Jaja, da sitter vell jeg oppe hele natta :p Takk for hjelpen, MyPhone var veldig nyttig, så har man SMS lagret fortsatt..

Endret av Banni
Lenke til kommentar
Har ikke merket noe ustabilitet rundt BT hverken nå eller på forrige firmware. SBP MS kjører også så stødig som det alltid har gjort (versjon 3.0.1, build 6501).

BT er alltid koblet til ei Sony Ericsson MBW-150 klokke og telefonen kobler seg automatisk til bilen når jeg er der. Begge deler fungerer helt sømløst og stabilt.

 

Har nå gått tilbake til forrige versjon, og har ikke problemer. (V2) Det som skjer er rett og slett at BT skrur seg av. Når jeg går inn i Comm Manager så står den avslått...

 

SPB MS tryner og vil ikke starte igjen før jeg rebooter telefonen. Bruker samme build som deg.

 

-KJ

 

Har du prøvd å endre innstillingene for hvor lenge Bluetooth skal holde seg på "visible mode"? Tilkoblinger>Bluetooth.. Prøv å velg "never" og se om det hjelper.. Jeg driver å oppdaterer min akk nå, men kan prøve å huske å si ifra om jeg sliter med det samme, også SPB MS..

 

Har ikke endret på noe. Alt er stock. Skal se om jeg orker å kjøre oppgraderingsstoget en gang til og sjekke det ut. Takk for tipset!

 

-KJ

Lenke til kommentar
Har ikke endret på noe. Alt er stock. Skal se om jeg orker å kjøre oppgraderingsstoget en gang til og sjekke det ut. Takk for tipset!

 

-KJ

 

SPB MS3 fungerer helt fint hos meg.. Jeg vil nesten si at det er litt mer flyt nå faktisk, i tillegg virker bildekvalitetet (grafikken?) bedre.. Har ikke fått sjekket bluetooth enda, men det jeg la merke til var at default innstillingen på bluetooth var "never" på "turn of visible mode", så muligens det skjedde noe feil under oppgraderingen din?

 

Er det noen som husker hvordan man kunne få kalenderen til å ha norske dagsnavn igjen? Mandag, tirsdag, onsdag.. ? Har allerede syncet, det hjalp ikke.. Jeg vet at man kan få det til ved å endre et eller annet på mobilen, men husker ikke hva nå..

Endret av Banni
Lenke til kommentar
Er det noen som husker hvordan man kunne få kalenderen til å ha norske dagsnavn igjen? Mandag, tirsdag, onsdag.. ? Har allerede syncet, det hjalp ikke.. Jeg vet at man kan få det til ved å endre et eller annet på mobilen, men husker ikke hva nå..

 

Ah, fant det.. :p

Lenke til kommentar
Fillern - var visst litt tidlig ute :cry: Det SER OK ut: Smilien ligger der - men når jeg trykker kommer kun ;

Har du noen løsning på dette hadde det vært glitrende!

 

Beklager for at det tok så lang tid, men skjønte ikke hvor feilen lå før nå, glemte å bytte en C med S et sted :p

Det funket på mobilen min, sjekk om det funker på din før du svarer denne gangen :p Nå kan du bare kopiere filen over til mappen, trenger ik å endre navn eller noe..

 

skin_02_wvga_port_09_nor.txt

Lenke til kommentar
Beklager for at det tok så lang tid, men skjønte ikke hvor feilen lå før nå, glemte å bytte en C med S et sted :p

Det funket på mobilen min, sjekk om det funker på din før du svarer denne gangen :p Nå kan du bare kopiere filen over til mappen, trenger ik å endre navn eller noe..

 

skin_02_wvga_port_09_nor.txt

 

Takker Banni! Denne gangen har jeg sjekka at det ikke bare ser OK ut, men at det også funker! :blush:

Wolf :cool:

Lenke til kommentar

Etter en (god) del lesing av diverse forum kom jeg frem til at det finnes en beta versjon av både kameraet (autoflash, geotagging, mute capture sound) og media experience panelet (integrert radio, raskere), som dessverre ikke kom med i den nye oppdateringa (ihvertfall ikke min GENERIC_UK R3AA010 ROM fra SEUS).

Men heldigvis har jeg kommet frem til en del ting som kan være av interesse for andre:

Fikk tak i en cab med det nye kameraet: http://forum.xda-developers.com/showthread...ight=R3A+camera. Nå har man autoflash og geotagging. Innstallerte det uten å avinstallere noe annet, fungerer helt fint. Kameraet starter MYE raskere (1-2 sek) og autoflashen fungerer som den skal.

Fant også en nyere versjon av GoogleMaps:

http://www.google.com/gmm/GoogleMaps.CAB. Det er versjon 3.0.1.6. Igjen, bare å innstallere. Virker raskere, bedre kvalitet på kartene, og muligheten for gatevisning (bilder tatt fra gatenivå. tror ikke dette er helt mulig enda, da jeg leste en eller annen artikkel om at Google bilen som tar disse bildene kommer til de største norske byene i sommer). Hvis man er koblet til Wifi nett går det sinnsykt fort!

Angående Media Experience panelet har jeg kommet frem til at beta versjonen tilgjengelig fra xda sine sider ikke fungerer på den nye ROM'en. Har prøvd rundt 5 forskjellige cab, ingen av dem fungerer som dem skal. Tror dette skyldes at de har blitt tilpasset til R2A, da de ble utgitt på et tidspunkt da R3A enda ikke var tilgjengelig og man trodde at det panelet skulle følge med R3A (noe det ikke gjorde).

Hvis jeg tar feil i noe setter jeg pris på rettelser!

BEMERK!!!: De av dere som har norsk ROM på passe på, og da mener jeg kamera cab'en. Bare sjekk ut linken, så ser dere all nødvendig info. Innstaller på eget ansvar, det har fungert fint hos meg i to-tre dager nå, men jeg har ikke laget noe av dette.

Kan hende dette er old news for dere, men det var det ikke for meg :p Håper det var nyttig :thumbup:

 

Btw, hvis noen derimot har en cab med nye media panelet som fungerer på R3A ROM fra SE setter jeg veldig stor pris på dette!

 

EDIT: Ovenstående er svaret på det jeg opprinnelig spurte om.

Endret av Banni
Lenke til kommentar
Takker Banni! Denne gangen har jeg sjekka at det ikke bare ser OK ut, men at det også funker! :blush:

Wolf :cool:

 

Godt å høre. I tilfelle du vil endre noe selv i fremtiden, så er det veldig enkelt:

Finn filen, kopier den over til pc'en og åpne i notisblokk. Finn frem til den tasten du vil endre, jeg pleier å se på bokstavene som står opprinnelig på tastaturet og finne linjen som tilsvarer disse. Med ditt eksempel, finn linjen med bokstaven 'c', endre på to steder:

Key 168 204 49 62 2,2,8,2 key0 key1 c,_,C,copy,, SC:c,SS:3;-),SC:C,AC:Copy

 

SC hvis det bare er ett tegn, hvis du vil ha smileys, bytt til SS: 'antall tegn' 'ønsket smiley':

 

Key 168 204 49 62 2,2,8,2 key0 key1 c,;-),C,copy,, SC:c,SS:3;-),SC:C,AC:Copy

 

Kopier tilbake til mobilen og :dribble: , så har du det du vil ha. Den første oppramsingen (fet og kursiv) av bokstavene er det som vises på tastaturet, den andre (fet og understreket) er det som skrives når du trykker. De første to tegnene i hver av oppramsingene er i vanlig, de to siste er med caps lock. Enjoy my friend :thumbup:

Lenke til kommentar

To kjappe spørsmål (har ikke lest hele tråden) !

 

1. Har noen funnet et greit krypteringsprogram til X1 ??

Har sett litt på Checkpoint, men kunne tenkt meg et litt billigere alternativ.

Har egentlig bare behov for noe ala Truecrypt for å lagre i kontainere.

 

Kryptering av telefon og minne har pri 2.

 

2. Spb Traveler kommer med en Phrase Book.

Når jeg velger Engelsk - Thai så kommer det bare firkanter istede for thai fonter.

Noen tips ?

Lenke til kommentar

Hej allesammen, och tack för ett fint forum! Jag har snappat upp mycket genom denna kanalen och det var här jag fick hjälp att bestämma mig för ny mobiltelefon. Det blev en XPERIA. Nu har jag haft telefonen en stund och börjat bli varm i kläderna så att säga...

 

Jag har upptäckt något märkligt: när jag "benchmarkar" telefonen så är det något som inte stämmer: Enligt SKTools benchmark ligger jag riktigt på alla värden utom Main Storage om man jämför med de sammanlikningsvärden som ligger i programmet för Xperia.

 

Main storage t.ex skall ligga på cirka 14.200kb/s för read och 9.500kb/s för write.

Min Xperia scorar 6.200kb/s på read och 1.900kb/s på write...

 

Är det någon vänlig själ därute som kan verifiera detta genom att benchmarka sin telefon med SKTools och meddela resultatet här? Jag använder ver. 4.4.7.8, mendet skall kanske inte spela så stor roll vilken du har, bara en jämförelse hade varit mycket intressant!

 

Jag hoppas ju att det är felaktiga uppgifter som ligger inne i SKTools, och inte att det är något fel på min SW / HW.

 

Med vennlig hilsen

Marcus i Tromsø

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...