Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har prøvd ut Skyfire på X1 og den er den eneste nettleseren jeg har prøvd som kan spille av klipp på nrk.no. Men når jeg prøver å spille av liveklipp (VM i skiskyting) får jeg melding på sidene til NRK: Dette klippet kan kun vises i Norge. Hvorfor får jeg det. Har det noe med å gjøre at jeg har en X1 med engelsk OS? Eller er det noe med nettelseren å gjøre...Noen tips?

 

Skyfire kjører via en proxy såvidt meg bekjent og jeg tipper den ikke ligger i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har prøvd ut Skyfire på X1 og den er den eneste nettleseren jeg har prøvd som kan spille av klipp på nrk.no. Men når jeg prøver å spille av liveklipp (VM i skiskyting) får jeg melding på sidene til NRK: Dette klippet kan kun vises i Norge. Hvorfor får jeg det. Har det noe med å gjøre at jeg har en X1 med engelsk OS? Eller er det noe med nettelseren å gjøre...Noen tips?

 

Skyfire kjører via en proxy såvidt meg bekjent og jeg tipper den ikke ligger i Norge.

 

Takk for svar! Da vet jeg at det ikke er noe jeg kan gjøre noe med.... :)

Lenke til kommentar

får ikke ladet opp tlf via usb noen andre som har samme problem?finner ikke enhete står det,prøver og installere på nytt men får samme problem.har ikke laderen hjemme akkurat nå:(så derfor må jeg bruke usb. har klikket på batteriet og satt det til og lade når jeg bruker usb men ikke noe skjer. hjelp

Lenke til kommentar
får ikke ladet opp tlf via usb noen andre som har samme problem?finner ikke enhete står det,prøver og installere på nytt men får samme problem.har ikke laderen hjemme akkurat nå:(så derfor må jeg bruke usb. har klikket på batteriet og satt det til og lade når jeg bruker usb men ikke noe skjer. hjelp

Får du skrudd på mobilen eller blinker det bare rødt i ledsa?

Lenke til kommentar
får ikke ladet opp tlf via usb noen andre som har samme problem?finner ikke enhete står det,prøver og installere på nytt men får samme problem.har ikke laderen hjemme akkurat nå:(så derfor må jeg bruke usb. har klikket på batteriet og satt det til og lade når jeg bruker usb men ikke noe skjer. hjelp

Får du skrudd på mobilen eller blinker det bare rødt i ledsa?

 

 

får skrudd på tlf men vill ikke lade via usb:(

Lenke til kommentar
får ikke ladet opp tlf via usb noen andre som har samme problem?finner ikke enhete står det,prøver og installere på nytt men får samme problem.har ikke laderen hjemme akkurat nå:(så derfor må jeg bruke usb. har klikket på batteriet og satt det til og lade når jeg bruker usb men ikke noe skjer. hjelp

Får du skrudd på mobilen eller blinker det bare rødt i ledsa?

 

 

får skrudd på tlf men vill ikke lade via usb:(

 

Mulig du har prøvd dette men det går ann å sette den til å ikke lade gjennom USB når den er på. Kan være at denne funksjonen er aktivert. For å endre pådet gåinn på Settings/System/Power/ og fjert haken ved "When device is turnedon, do not charge battery when connected to the PC" Tror dette gjelder for lading over USBselv om den er koblet til medfølgende lader.

Endret av Panzers
Lenke til kommentar

Ettersom svensk valuta er på et lavmål kan man få denne fra Sverige for den nette sum av 4500,-NOK. Men da med svensk tastatur. Kan man legge inn æø på de svenske tastene for äö? Noen som vet?

 

 

Rettelse, blir ca 3900,-NOK :)

Endret av sysip
Lenke til kommentar
Ettersom svensk valuta er på et lavmål kan man få denne fra Sverige for den nette sum av 4500,-NOK. Men da med svensk tastatur. Kan man legge inn æø på de svenske tastene for äö? Noen som vet?

Rettelse, blir ca 3900,-NOK :)

Jepp. Du kan legge inn hva som helst.

Det gjør du ved å redigere følgende fil i windowskatalogen:

syb.xxxx.txt

 

xxxx = 0409 med engelsk rom

xxxx = 0414 med norsk rom

xxxx = 041d med svensk rom

Lenke til kommentar

Å få æ,ø og å på tastene burde ta 3-4 minutter. Prosessen du må gjøre er å installere et program for å redigere registeret og deretter endre en nøkkelverdi. Så må du rename en fil i /Windows og restarte telefonen. Enkelt og kjappt.

 

laaban - Å bare redigere i symboles-fila kan gi noen problemer med tredjeparts programvare i telefonen, det vil anbefale å endre registerverdien for locale i tillegg.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
laaban - Å bare redigere i symboles-fila kan gi noen problemer med tredjeparts programvare i telefonen, det vil anbefale å endre registerverdien for locale i tillegg.

Ah... ja, så spørsmålet klarere nå. Trodde det bare var spørsmål om å editere bokstavene bak áü-knappen - men det var jo selve "hovedbokstavknappene" det var snakk om ja.

Så feil der. Enig med du, absolutt!

 

Det er vel denne verdien:

HKCU\ControlPanel\Keybd\Locale = xxxx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...