Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Fikk denne telefonen for noen dager siden :) Fantastisk god telefon!

Men det er en liten ting som irriterer meg som jeg ikke har funnet ut av hvordan jeg fjerner.

 

Siden dette er den engelske versjonen, så autosetter den alle enkeltstående i'er som store.

Noen som veit hvordan man skrur av den funksjonen, uten å miste funksjonen av at den setter store bokstaver i begynnelsen av setninger?

 

Trykk på "start", velg "settings", deretter "input" (under fanebladet Personal). Deretter under fanebladet "Word Completion" kan du skru av "suggest words when entering text" om du ikke vil at den skal foreslå ord for deg i det hele tatt, eventuellt bare "Enable Auto Correct" for å skru av at den automatisk retter i til I. Ønsker du fortsatt stor forbokstav så kan det skrues på under fanebladet "Options". Valget heter "Capitalize first letter of sentence".

 

 

 

Bilholder/bilader/minnekort??

 

På tide å kompletere xperiaen, er det noen som vet om en grei bilholder, helst orginal med ladning eller eventuellt en god uorginal holder og ekstern ladekabel. Noen som vet om nettbutikk med gode priser på 16gb minnekort?

 

 

Original bilholder: Sony Ericsson HCH-70.

Synd den er stygg som et uvær :D

HCH70_product_quality_image.png

 

Lader til bil: Sony Ericsson CLA-70.

CLA-70_product_quality_image_1.png

 

Billigste mSDHC-kort på 16GB har Papyrus.no. 588,-

 

 

 

Det jeg lurer på derimot, er om det er mulig å skrive sms med keypad (Typ vanlig mobiltastatur) slik at detfaktisk lar seg gjøre å skrive sms med en hånd, eller må man ty til stylus?

 

 

Det finnes et utall forskjellige tastaturprogramvarer der ute så du finner nok helt sikkert et som passer for skriving med en hånd. HTC Touch Diamond har f.eks et slikt.

 

 

 

Xperia har jo et eget qwerty keyboard(hardware).??

 

Jepp, men det krever to hender ;)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bilholder/bilader/minnekort??

 

På tide å kompletere xperiaen, er det noen som vet om en grei bilholder, helst orginal med ladning eller eventuellt en god uorginal holder og ekstern ladekabel. Noen som vet om nettbutikk med gode priser på 16gb minnekort?

 

Originale X1-deler på hjemmesiden hos X1 her

Det står at SonyEricsson henviser til din nærmeste forhandler etter at du fyller ut postnr./sted.

Eller på nett hos Movida(rull nedover på siden, så finner du tilbehøret til X1 på samme side).

Endret av unison
Lenke til kommentar

Så ble det en Xperia på meg også. Har tidligere sagt hva jeg syntes om denne, men når muligheten for et nesten helt nytt og urørt eksmplar i sort byr seg for en grei pris 4500,- må man bare gripe muligheten. Dette for en ulåst X1 åpen for alle operatører.

 

Meget mulig den selges for det samme jeg ga innen uka er omme.

 

Må bare teste den litt ut først, forresten ingen tvil om at HTC har hatt mange fingre med i spillet på denne, noe som også ble bekreftet på Electroworld messen fra sikre kilder i dag.

 

Sim kortet mitt sitter fremdeles i min gamle gode E66.

Lenke til kommentar
Prøvde et ex på Elektrofil messa i dag!

 

 

Dæven, den var treeeeeeg.

 

Den er såvisst langt i fra treg! Ikke trenger man å bruke stylus noe særlig heller, med mindre man ønsker å bruke den på skjermtastaturet da.

 

Ikke på stand til Sonyericsson i hvertfall, de har jeg pratet med og de fikk låne min en times tid til demotesting like før de stengte, dvs etter at du hadde vært der.

Lenke til kommentar
Hei ......!

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

 

 

Norsk versjon av Sony Ericsson X1 er planlagt lansert i løpet av 1. kvartal 2009.

 

jeg kan godt vente jeg

 

To ting dukker opp i hodet mitt; "Over bakkar og berg ut med havet..." og "Vårt lille land...". Det tar lang tid å gidde å lage noe til oss i tillegg til at det vanskelig å transportere. :p

 

Pokker altså. Jeg kan ikke vente til mars, men jeg må vente til prisen blir noe lavere tror jeg. 6k + er for mye. Jeg må prøve å ordne en deal på jobben tror jeg. :D

Lenke til kommentar
Hei ......!

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

 

 

Norsk versjon av Sony Ericsson X1 er planlagt lansert i løpet av 1. kvartal 2009.

 

jeg kan godt vente jeg

 

To ting dukker opp i hodet mitt; "Over bakkar og berg ut med havet..." og "Vårt lille land...". Det tar lang tid å gidde å lage noe til oss i tillegg til at det vanskelig å transportere. :p

 

Pokker altså. Jeg kan ikke vente til mars, men jeg må vente til prisen blir noe lavere tror jeg. 6k + er for mye. Jeg må prøve å ordne en deal på jobben tror jeg. :D

 

 

Tror ikke det blir mars. Uke 4 og 5 er visstnok det aktuelle tidsrom.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en svart engelsk modell idag! :D

Men nå er jeg bare irritert for jeg må gå og bytte den igjen i morgen. Space-tasten har ingen motstand på høyresiden, så hvis jeg trykker b,n,m eller "," så kommer det et mellomrom også, litt sånn tilfeldig.

 

Ellers godt fornøyd. Uvant med Windows Mobile, men den har bra potensiale. Gleder meg til å leke mer med den i morgen. :D

Lenke til kommentar

Lekt med denne 1 døgns tid nå,men opplever noe rart.

Flere som har feil på klokka på flere av panelene?

på 3 av panelene viser klokka opptil flere timer feil i forhold til oppsatt tid i telefonen

Altså kan den lille klokka oppe på menylinja(om den er valgt) eller telefonklokka vise 10:00 mens den store klokka viser 13

 

Det andre er at jeg på det døgnet jeg har hatt denne kun har klart å få opp radioen 2 ganger,den henger i det uendlige

 

Men det viktigste............hvorfor viser telefonen forskjellige tidspunkt i forskjellige paneler selv om alt er innstilt på london gsm

Lenke til kommentar
Lekt med denne 1 døgns tid nå,men opplever noe rart.

Flere som har feil på klokka på flere av panelene?

på 3 av panelene viser klokka opptil flere timer feil i forhold til oppsatt tid i telefonen

Altså kan den lille klokka oppe på menylinja(om den er valgt) eller telefonklokka vise 10:00 mens den store klokka viser 13

 

Det andre er at jeg på det døgnet jeg har hatt denne kun har klart å få opp radioen 2 ganger,den henger i det uendlige

 

Men det viktigste............hvorfor viser telefonen forskjellige tidspunkt i forskjellige paneler selv om alt er innstilt på london gsm

 

Du må gå inn på klokka, eller der du velger hvilken by du er i og ta vekk "sommertid"

Lenke til kommentar
Lekt med denne 1 døgns tid nå,men opplever noe rart.

Flere som har feil på klokka på flere av panelene?

på 3 av panelene viser klokka opptil flere timer feil i forhold til oppsatt tid i telefonen

Altså kan den lille klokka oppe på menylinja(om den er valgt) eller telefonklokka vise 10:00 mens den store klokka viser 13

 

Det andre er at jeg på det døgnet jeg har hatt denne kun har klart å få opp radioen 2 ganger,den henger i det uendlige

 

Men det viktigste............hvorfor viser telefonen forskjellige tidspunkt i forskjellige paneler selv om alt er innstilt på london gsm

 

Du må gå inn på klokka, eller der du velger hvilken by du er i og ta vekk "sommertid"

Fremdeles galt

panel 1 ok

panel 2(som jeg vil bruke) 1 time for mye

panel 3.fiskene ok

panel 4 silver 1 time for mye

panel 5 bilder musikk etc viser ikke klokke

panel 6 radio ok

panel 7 google viser ikke klokke

 

så panel 2 og 4 viser fremdeles 1 time for mye selv om innstillingene er like på alle

Lenke til kommentar

Panelene er ikke dynamiske. De er statiske "screenshots", og det er derfor klokka er feil på de.

 

 

Jeg var innom Siba nå nettopp og fikk byttet inn den med dårlig space-tast. Jeg fikk den siste de hadde på Kiellands plass i Oslo, men de har inne i andre butikker og web-shopen.

 

Sjekk prisguide.no Man1sk. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...