Gå til innhold

Varsel om rip-off arbeidsgiver (Adecco & IBM)


Anbefalte innlegg

That's the spirit :thumbup:

 

Viktig å huske på når du har en sånn sak som dette er å sette deg ned med notepad og ha en liten brainstorming på hva du kan tenke deg å gjøre.

 

For hvis du har tenkt å ta denne saken videre til media, advokat, samle en gjeng å drive veledig anti-propaganda på uninett-mailinglister eller hva du nå tenker på for å få has på adecco jævlene (husk å la de få vite hvem det er, så du får siste latteren :!: ) - så prøv å få hjulene igang med en gang og go for the kill!!! Og logg alt du gjør, kjøp gjerne en diktafon til møtet (tro meg, det er mye kjekkere å ha alt materiellet på bånd og lagret enn å mangle noe eller at noe ble sagt på et møte som de senere nekter på osv).

 

Prøv å unngå å bare gjøre en liten ting før du går videre til neste og ende opp med å vente måneder med å ringe rundt til aviser osv. Dette gjelder også hvis du kommer i dialog med Adecco/IBM - for all del ikke la de sette spillereglene med møte om en måned og om tre uker og en måned etter der igjen opp og i mente der de lover og beklager og bli stående i stillingskrig med å prøve å overtale de logisk i en dialog. Ta det gjerne opp med de, men være bestemt, effektiv og utålmodig. Undersøk mulighetene for jusshjelp. Det beste er jo om du får med deg et par kamerater på dette så stiller dere mye sterkere.

 

Lykke til, og husk å holde oss oppdatert underveis :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo stor mangel på it-folk her i landet, jeg foreslår at trådstarter søker på jobb i Norge samtidig som han jobber for IBM. Referanse kan man få en kollega til å skrive.

 

Helt ærlig så forstår jeg ikke hvorfor trådstarter finner det betimelig å kaste bort 2år av sitt liv (vi snakker om de beste åra) kun for litt stolthet. Nei finn deg jobb i Norge og kom deg tilbake. Og ingen kan trekke deg i lønn selv det står det på kontrakten din, du ble ansatt av Adecco Norge og de er ansvarlige for deg da.

Lenke til kommentar
Denne saken drukner bare sammen med de 2000 like sakene det siste året. Ingen ting unikt her...

 

Suck it up og kom deg videre.

 

Du kjenner bransjen og vet hvordan det er? Er vel ganske så negativt om det er tilfelle det du påstår.

 

Alle som tror dette er en relativt unik er naive.

Lenke til kommentar
Alle som tror dette er normal arbeidsforhold har lite/ingen peiling på hvordan det faktisk er å være i arbeid.

 

Det er vel ingen som har sagt at dette er et normalt arbeidsforhold?

 

Akkurat det har jeg allerede gjort. Det er IP adresse skjuling jeg er ute etter og som jeg ikke vil at skal spores. Noen som vet ?

 

Et eksempel på hvordan man tror dette kommer til å få store internasjonale konsekvenser og at Adecco/IBM kommer til å anmelde saken til Politiet slik at de igjen kan pålegge nettleverandøren om å vise fram navn i en sak...... hallo .. :roll:

Lenke til kommentar

Har du noe å tilføre diskusjonen eller er du bare ute etter å trolle?

 

Undervurder ikke callcenterbransjen hva inkompetanse, profittjag og ren skjær ondskap gjelder. Det skulle slett ikke forundre meg om de satte igang en klappjakt straks de oppdager at en ansatt kan finne på å gi dem litt negativ oppmerksomhet i media. Jeg har hatt en tilsvarende jobb selv, og da jeg endelig tok til vettet og dro hjem til Norge gjorde jeg det som en fattigere og mer nedbrutt mann enn jeg var før jeg begynte i jobben. Dersom jeg var i trådstarters sko i dag hadde jeg ikke nølt med å si opp og dra hjem, selvom stoltheten kanskje hadde fått seg en midlertidig knekk.

Lenke til kommentar

Synes du oppfører deg teit, Jalmar. Trådstarter har havna i en kjip situasjon, ønsker å gjøre noe med den samt å opplyse andre. Da burde du ta deg for god til å komme med usaklige kommentarer og prøve å ødelegge. Virker som du er den "unike"?

 

Vil følge med på denne. Håper trådstarter lykkes, og at det eventuelt kan ende så bra som det gjorde i K-soft saken med en annen forumbruker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kan ensomvarglad (trådstarteren) fortelle hva statusen hans er nå? Lenge siden hørt noe fra den kanten der. Jobber han enda i utlandet eller har kan kommet hjem til Norge nå?

 

Han har skiftet brukernavn til "ensomlevde". Det ble for tøft.

:innocent:

nei....

 

 

 

Håper han har reist hjem og latt de sitte der med utbyttingsopplegget sitt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Adecco og IBM har nok funnet ut hvem det var og puttet vedkommende i et kott... Hentet på vei til jobb i svarte lydløse helikoptere

 

Må faktisk si meg enig med deg. Jeg jobbet i mine yngre dager for Proffice, jobbet som en galeislave 100 kroner timen uten overtid, noen dager 18 timers dager.. I tillegg ble jeg lurt for 8k da jeg sluttet.

 

"Suck it up".. Slutt og klag, dette skjer hele tiden fordi unge uerfarne arbeidere ikke "tørr" si i fra, dermed blir de utnyttet. Ta dette som en lærepenge, ikke la det bli livet ditt.. Studielånet kan du søke om utsettelse, fryses etc. Vi i Norge er egentlig så godt beskyttet at slike saker som dette ikke er noe problem.

 

Som sagt, jeg ser problemet i saken, men når du har fått informasjon om dine muligheter så ville jeg satt meg på flyet imorgen. En ting jeg ikke helt skjønner, hvordan i huleste klarer du å unngå å få deg jobb i Norge i dag.. La meg gjette, du satt inne foran pc`n og ventet på at verden skulle komme til deg og da den ikke kom gikk du ned til Addecco?!

Lenke til kommentar
"Suck it up".. Slutt og klag, dette skjer hele tiden fordi unge uerfarne arbeidere ikke "tørr" si i fra, dermed blir de utnyttet.

Siden det skjer ofte så er det ok, eller?

 

Vi i Norge er egentlig så godt beskyttet at slike saker som dette ikke er noe problem.

Godt beskyttet? Muligheten til å få utsettelse på noen avdrag av studielånet ditt fikser ikke automatisk hverken økonomien eller jobbsituasjonen din.

 

En ting jeg ikke helt skjønner, hvordan i huleste klarer du å unngå å få deg jobb i Norge i dag.. La meg gjette, du satt inne foran pc`n og ventet på at verden skulle komme til deg og da den ikke kom gikk du ned til Addecco?!

Denne kommentaren er så ukonstruktiv og idiotisk at jeg egentlig ikke burde gi noe svar. Nuvel. Det er riktignok gode tider for arbeidstakere, men det hjelper ingen med mindre man har relevant erfaring eller utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...