Gå til innhold

Fotokonkuranse V.4 Runde 13: Åpen runde


Hvilket bilde liker du best?  

44 stemmer

  1. 1. .

    • Pike med litago og halv dukke
      2
    • Tann. Dør. Tråd.
      2
    • P2
      4
    • Gårdshunden på vakt
      4
    • Takeoff
      1
    • Alien Glow
      3
    • (uten tittel)
      3
    • Skjær i solnedgang
      19
    • Tired
      4


Anbefalte innlegg

I siste og avgjørende runde er det:

 

ÅPEN RUNDE

 

Oppgaven har med andre ord ikke et bestemt tema.

 

Bildene må være tatt i tidsrommet fredag 8. februar - søndag 17. februar 23:59.

Bildene blir deretter lagt ut med poll for avstemmingen fram til torsdag 21. februar kl 21:00.

 

Nye deltagere bør spesielt merke seg regel nr. 2 og 7!

 

Innleveringsfrist: søndag 17. februar kl 23:59.

 

Reglene for konkurransen:

 

1. DU må være fotografen bak bildet.

2. Bildet må være tatt mellom nevnte tidsperiode.

3. Du står fritt til å tolke temaet.

4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.

5. Maks filstørrelse: 350KB.

6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.

7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert.

8. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen.

9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.

10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faeri eller Aetius - evt epost til: [email protected]) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.

 

Fotografene bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

 

Bildene sendes til meg som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF. Alle som leverer vil få en bekreftelse på PM om at bildet er mottatt. Har du levert bilde, men ikke fått bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok.

 

Lykke til!

 

 

 

 

Pike med litago og halv dukke

post-107723-1203338405_thumb.jpg

 

Tann. Dør. Tråd.

post-107723-1203338554_thumb.jpg

 

P2

post-107723-1203338625_thumb.jpg

 

Gårdshunden på vakt

post-107723-1203338709_thumb.jpg

 

Takeoff

post-107723-1203338776_thumb.jpg

 

Alien Glow

post-107723-1203338853_thumb.jpg

 

Stråler av stål

post-107723-1203338918_thumb.jpg

 

(uten tittel)

post-107723-1203339038_thumb.jpg

 

Skjær i solnedgang

post-107723-1203339120_thumb.jpg

 

Tired

post-107723-1203339208_thumb.jpg

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå syns jeg temaet i forrige runde var ganske bra og tidsmessig, men meg om det... Siden vi sliter litt med layouten på Akam.no om dagen, så kan man kanskje smelle opp en tråd i "Annet-forumet"? Det blir en spennende og avgjørende sisterunde. Om ikke Superparanoid viser seg å ha tatt andreplassen i forrige runde, så er det vel minst 3 som kan vinne sammenlagtseieren. (4 om Graylady finner det for godt å bli med på leken igjen, og to til som kan dele seier med Superparanoid)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Om ikke Superparanoid viser seg å ha tatt andreplassen i forrige runde, så er det vel minst 3 som kan vinne sammenlagtseieren. (4 om Graylady finner det for godt å bli med på leken igjen, og to til som kan dele seier med Superparanoid)

Foruten meg selv, har både Anew, RKR1992, Graylady og magneska mulighet til å vinne sammenlagt. Eivind F har dessverre ikke mulighet siden han er arrangør denne runden. :(

 

Jeg må imidlertid innrømme at jeg håper noen av dere får nok poeng til å gå forbi meg i sammendraget. Høres kanskje litt blærete ut, men fordi:

 

1) jeg har blitt utropt som en slags "primusmotor" for fotokonken og fordi...

2) det er jeg som holder orden på poengene...

 

...vil jeg nesten føle meg litt inhabil om jeg vinner. Derfor har jeg heller ikke deltatt de siste rundene. Vil også si at det er ikke premien som har vært drivkraften for å delta i fotokonken. Jeg synes imidlertid det er rasende moro å fotografere, derfor har jeg også deltatt rimelig ofte kan man si. Noen ganger har det vært få bidrag, og jeg har derfor vært heldig å få meg poeng i ny og ne. Men det er jo mer imponerende å vinne en runde med 10 bidrag, enn en runde med 4 bidrag. Derfor er det også andre som fortjener sammenlagtseieren mer enn meg.

Lenke til kommentar
Nå syns jeg temaet i forrige runde var ganske bra og tidsmessig, men meg om det... Siden vi sliter litt med layouten på Akam.no om dagen, så kan man kanskje smelle opp en tråd i "Annet-forumet"? Det blir en spennende og avgjørende sisterunde. Om ikke Superparanoid viser seg å ha tatt andreplassen i forrige runde, så er det vel minst 3 som kan vinne sammenlagtseieren. (4 om Graylady finner det for godt å bli med på leken igjen, og to til som kan dele seier med Superparanoid)

 

Ikke regn med meg, har vel mistet interessen for foto her inne.

Heier på Superparanoid jeg da, liker de reale.

Lykke til

Lenke til kommentar
Er poll bestilt?

 

Jeg ser dessverre ett bilde som bryter regel #7. Jeg syns vi bør vurdere om denne regelen virkelig trengs i neste runde.

Vi bør nok ta en diskusjon rundt reglene, før neste runde av konkurransen ja!

Ikke minst arrangøren sitt ansvar for å sørge for at konkurransen går som den skal.

Synes det har vært spesielt mye rot i versjon 4!

Lenke til kommentar

I og med at vi har vært strenge på dette så langt i konkurransen, så syns jeg dessverre du bør trekke bidraget ditt denne gangen - så får vi heller diskutere litt rundt dette til vi starter opp neste runde. Det har blitt mye kluss og vondt blod pga. denne regelen, og det er synd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...