Gå til innhold

PC eller konsoll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Tenkte jeg bare ville finne litt ut av hva folket mener er besttil gaming;PC eller konsoll.

Personlig foretrekker jeg nok PC. Muligheten til å bytte ut deler er nok kanskje det som betyr mest for at jeg falt på den slutningen.

Og selv om det etterhvert begynner å komme noen rimelig syke konsoller på markedet, så er det vel en liten pc-gamer i oss alle, er det ikke? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre det er ett spill som nærmest "krever" mods så blir det for det meste på konsoll. Liker å ha ett gjennomsydd og enkelt system for alle spillene mine på ètt sted! :)

Skrevet

Eg har akkurat kvitta meg med PC-en min, og anskaffa xbox360. Frå før har eg Wii og bærbar. Bærbaren dekka alle behova eg har for pc (surfe, poker, film, skule) og den stasjonære stod og støva ned pga. dårleg skjermkort. Eg er rett og slett lei jakta på "up-to-date" deler, og vil ha eit greit system.

Gjest member-97590
Skrevet

Vanskelig å bestemme seg egentlig.

Må nok si at eg liker best PC, pga av mus og tastatur(ja vet at dette går på noen konsoller) og mulighetene til å skaffe mods.

Mulighetene til å skifte deler er jo også et stort pluss, men det er jo ikkje akkuratt heilt gratis.

Skrevet

Liker pc for RTS og FPS og konsoll til eventyr og bilspill

ser dårlig ut for pc spill salget for tiden PC Games Only 14% Of Game Sales In 2007

selv om eg personlig har kjøpt mange nye pc spill nylig. (har ikke skaffa 360/ps3 ennå)

Dårlig salg av pc spill kan trolig skyldes nedlastig av pirat kopier + mange nye gode konsoll titler i det siste.

Skrevet (endret)

Hvor mye vil du ut med er spørsmålet...

Viss du vil ha en pc til hovedmål spill og driter i MSN, word, "pirat", surfe, som PS3en og Wii kan, ville jeg ikke gått for en pc fordi mangel på toppspill og du må oppgradere pcen nesten for hvert spill har jeg sett i forhold hva konsoller klarer med den lille rammen som finnes i konsoller :p. Konsoller får GTA IV, RE5, Killzone 2, MGS 4 og garantert fler

Og pc mister storspill som for eks Farcry 2 som var planlagt bare for pc, og plutselig bekrefta til konsollene PS3 og 360..

Men så er jeg alle3konsollfanboy så jeg får nok slengt i tryne av visse personer nå ja.. :p

Hvis du synes det er greit å punge ut 12000kr og mer for en pc

og viss du synes det er gøy å bytte ut deler da går du for en pc

Endret av Toman85
Skrevet (endret)

Pc siden da kan du se på film der mens du spiller :)

Edit; + De spillene jeg liker funker ikke på konsoll.

Endret av Blink-182
Skrevet

PC på grunn av alle mulighetene og at det er den maskinen som blir raskest oppdatert. Dessuten så kommer de fleste "ekslusive" titler til sin egen konsoll for så å komme på PC. FPS er morsommere på PC, samme med RTS.

Dessuten trenger ALLE en PC til nett, skole osv. og da er det like greit å samle alle "elektroniske oppgaver" på en maskin, nemlig datamaskinen. Rotete, men tror jeg fikk igjennom poengene mine.

Skrevet

Foretrekker helt klart PC, men dessverre går det radig nedover med PC gaming. Eksklusive titler er det langt imellom, og salgstallene på PC spill stuper grunnet piratkopiering. Heldigvis får vi hvertfall Warhammer Online og Age of Conan i løpet av året. MMORPG er garantert best på PC, det kan nok ingen krangle med. :)

Skrevet
Kilde?

Fant denne artikkelen på gamer.no fra 2005.

*Håpe Age of conan blir bra*

En 2005 artikkel er lite relevant i dag, siden grunnen til at salgstallene til PC spill stuper er current-gen konsollene Xbox360 og PS3. Om man tror at det er en myte at salget på PC spill går radig nedover bør man få hodet opp av sanden og sjekke ut faktiske salgstall. Jeg blir bekymret når CoD4, som er et av fjorårets største shootere, selger ca 2/10 deler så mye på PC i forhold til konsoll.

Jeg har ikke påstått at PC plattformen er ute av racet, det går bare nedover og det er fakta. La oss håpe at det går andre veien igjen snart. Bedre beskyttelse mot piratkopiering kan endre dette, men det er en stygg trend at man trenger en maskin til 15.000 kr for å kunne kjøre de nye spillene med lik grafikk som man får på f.eks en PS3. Dette er ikke noe som bidrar til salg akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...