Gå til innhold

Canon EOS 30D vs 400D (Samme pris)


Anbefalte innlegg

Hehe, synd.

 

Hvor lenge tror du kameraene vil være i butikken? Altså hvor lang tid vil det ta før de er utsolgt? Men prisen (3999,-) er riktig?

 

Skulle kanskje hatt meg et B-kamera da.. ;)

yes, at least the price is correct, otherwise I would take hollidays for the next four weeks from today on...

 

We got/will get around 900 pieces. 200 are reserved for the Internet store and the rest for the shops. So they will get 30 pieces each as a minimum, larger stores some more. We do not do short term advertisements, our catalogs are valid for the whole February. So this is what we have calculated on and what we will try to live up to...

 

Stephan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

We got/will get around 900 pieces. 200 are reserved for the Internet store and the rest for the shops. So they will get 30 pieces each as a minimum, larger stores some more. We do not do short term advertisements, our catalogs are valid for the whole February. So this is what we have calculated on and what we will try to live up to...

 

Stephan

 

Er jammen glad jeg allerede har solgt mitt pent brukte 30D... Håper bare ikke kunden kommer tilbake og vil ha cashback. :)

 

PS: Dere har ikke liknende planer for EF 70-200 f/4,0 IS? :D

Lenke til kommentar
PS: Dere har ikke liknende planer for EF 70-200 f/4,0 IS? :D

No, with high quality lenses it is really difficult in the moment. All brands have huge backorders especially on IS/VR and there are no "old models" (except Nikon lenses without focus motor)on sell out. On cameras it is much easier as new models are coming all the time. Now at PMA, there have been revealed quite a few new lenses, so let`s see what happens after they get physically available.

 

But I guess we`re quite off topic now, the question was 400D or 30D... :-)

 

Stephan

Lenke til kommentar
Hei, jeg har bestillt et kamera.. det blir ikke noe problemer? det er samme pris? og jeg får kameraet?

Hei,

you ordered in the webshop? Then yes, webshop has got (a part of) the cameras already, that is why they were over-enthousiastic and launched the price today already. So your camera will be sent tomorrow with Posten and you should have it on thursday morning with the mail.

 

But now I get a little bit afraid that this is again not the topic of this thread? Just a matter of time until a brukermoderator will stop this "kundeservice-posting", right?

 

Stephan

Lenke til kommentar

Dette er et fantastisk tilbud.

 

Jeg sitter med et 400D i dag, men bruker det svært mye til fuglefotografering ute i naturen m.a.o trenger et mer solid kamera og gjerne mer flere bilder pr sekund.

 

Skal til USA på fredag og vurderte 40D kjøp der.

Kanskje jeg kan bruker penger på objektiver og kjøpe 30D i kveld :dribble:

 

Kan noen ramse opp de fem viktigste forskjellene på 30D vs 40D?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Kan noen ramse opp de fem viktigste forskjellene på 30D vs 40D?

 

:hmm:

 

I vilkårlig rekkefølge

 

1. 10Mp kontra 8Mp

2. Sensor rens

3. 3" skjerm

4. Støvfjerning

5. Liveview

6. Digit III

7. 6.5 bilder/sekund kontra 5 bps

 

Det ble syv forskjeller; men da har jeg vel tatt med det som er :hmm:

 

edit: Ingen av disse tingene er veldig viktige, og ettersom begge kameraene har en veldig go bildekvalitet; så bør en 30D holde.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Kan noen ramse opp de fem viktigste forskjellene på 30D vs 40D?

 

:hmm:

 

 

Det ble syv forskjeller; men da har jeg vel tatt med det som er :hmm:

 

 

 

Takk

 

Størrelsen er vel også noe forskjellig. Er det meget merkbart for de med store hender?

(selv bruker jeg et 400D med batterigrep i dag)

Lenke til kommentar
Dette er et fantastisk tilbud.

 

Jeg sitter med et 400D i dag, men bruker det svært mye til fuglefotografering ute i naturen m.a.o trenger et mer solid kamera og gjerne mer flere bilder pr sekund.

 

Skal til USA på fredag og vurderte 40D kjøp der.

Kanskje jeg kan bruker penger på objektiver og kjøpe 30D i kveld :dribble:

 

Kan noen ramse opp de fem viktigste forskjellene på 30D vs 40D?

 

:hmm:

 

https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.p...ids%5B%5D=79150

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Takk

 

Størrelsen er vel også noe forskjellig. Er det meget merkbart for de med store hender?

(selv bruker jeg et 400D med batterigrep i dag)

Nå sammenlignet jeg 30D med 40D og ikke 400D. Listen for 30D kontra 400D ser nesten lik ut:

 

1. 10Mp kontra 8Mp

2. Sensor rens (400D)

3. Støvfjerning (400D)

4. Digit III (400D)

5. 3 bilder/sekund (400D) kontra 5 bps

 

30D er et større kamera enn 400D og grepet er mye bedre for de fleste. Byggekvalitet er også i en annen klasse.

 

Tom

Lenke til kommentar
Takk

 

Størrelsen er vel også noe forskjellig. Er det meget merkbart for de med store hender?

(selv bruker jeg et 400D med batterigrep i dag)

30D er et større kamera enn 400D og grepet er mye bedre for de fleste. Byggekvalitet er også i en annen klasse.

 

Tom

 

Tusen takk for raske og konstruktive svar.

Siste spørsmål fra meg (tror jeg)

 

Har i dag endel ekstrautstyr til 400D.

-Canon Batterigrep BG-E3

-2 stk. Canon Batteri BP-522 2200mAh

-Canon Fjernkontroll RS-60E3

 

Er noe av dette kompatibelt med 30D?

Lenke til kommentar
Tusen takk for raske og konstruktive svar.

Siste spørsmål fra meg (tror jeg)

 

Har i dag endel ekstrautstyr til 400D.

-Canon Batterigrep BG-E3

-2 stk. Canon Batteri BP-522 2200mAh

-Canon Fjernkontroll RS-60E3

 

Er noe av dette kompatibelt med 30D?

 

Nei dessverre. Selv ikke fjernkontrollen er komptatibel. xxD og xD seriene har en mer avansert tilkobling.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Igår kveld kjøpte jeg 30D :D Så ville bare takke alle for gode tilbakemeldinger og JapanPhoto for det utrolig bra tilbudet. Hjelper oss nybegynnere å komme igang med fotografering uten å måtte blakke oss helt :)

 

Nå gleder jeg meg bare til å teste kameraet og å oppgradere objektiv!

Endret av SkyFish
Lenke til kommentar
Objektivet jeg starter med er bare et vanlig kit objektiv, men så fort jeg får penger til overs blir det nok byttet ut :)

Det nye 18-55mm IS koster 1500 mens den ganmle 18-55 koster 800. 18-55 IS er i følge photozone.de optisk overlegent i forhold til den gamle 18-55. Vet ikke om det er for sent nå, men 18-55 IS er en keeper du kan bruke i mange år mens den gamle 18-55 er noe du kommer til å legge bakerst i skuffen. Kanskje du kan få endret bestillingen din om du ringer Japan Photo - NUH!

Lenke til kommentar
Jaujau. Da har du fått ufattelig mye kamera for 4300 kroner!!
Jepp, tør påstå at det ikke er ett eneste kamera som gir mer for pengene i skrivende øyeblikk... D40-kit til 3500 er ikke verst det heller, men 30D er et utrolig mye bedre kamera. 350D og 400D må være bra tungsolgt i disse dager, i hvert fall hos JapanPhoto... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...