Gå til innhold

Canon EOS 30D vs 400D (Samme pris)


Anbefalte innlegg

Hei, såg akkurat (kan være gammelt nytt) at Japan photo selger 30D for 3999,- noe som er billigere enn 400D, men jeg har alltid gått og tenkt på 30D som et endel bedre kamera enn det 400D er, tar jeg feil da?

 

Blir litt forvirret når prisen på 30D er så lav. Noen tips om hva jeg burde gå for?

 

Setter pris på alle svar.

 

MVH

Kenneth

Endret av SkyFish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg glemte å skrive at søskenbarnet mitt har et objektiv jeg får kjøpe billig som passer til både 400D og 30D det blir bare veldig midlertidig til jeg får råd til et tele objektiv eller lignende :)

 

Men er det et mye vanskeligere kamera å begynne med for en begynner, eller er det sånn som går fint å sette seg inn i med litt gransking av poster o.l. :)

Lenke til kommentar
Ja, jeg glemte å skrive at søskenbarnet mitt har et objektiv jeg får kjøpe billig som passer til både 400D og 30D det blir bare veldig midlertidig til jeg får råd til et tele objektiv eller lignende :)

 

Men er det et mye vanskeligere kamera å begynne med for en begynner, eller er det sånn som går fint å sette seg inn i med litt gransking av poster o.l. :)

Skumles manualen, og les grundig det du overhodet ikke forstår.

 

Ellers er ikke 30D noe mindre brukervennlig enn 400D, bare at det på papiret har "bedre" spesifikasjoner enn 400D.

Lenke til kommentar

Setter stor pris på tilbakemeldingene, har bestemt meg for 30D tror jeg =) Er ikke sikker på hvor mye jeg vil drive med fotografi, men jeg er veldig interessert i det hittil og 30D er nok kameraet jeg kan utvikle meg mest med sånn jeg har forstått det ut ifra tester og forumet her.

 

Objektivet jeg starter med er bare et vanlig kit objektiv, men så fort jeg får penger til overs blir det nok byttet ut :)

 

Jeg håper at jeg finner ut jeg liker å ta bilder og klarer å være kreativ når jeg gjør det så jeg kan holde på med hobbyfotografering mer enn bare en gang i blandt :)

 

MVH

Kenneth

Lenke til kommentar

Dette er ikke mindre enn sinnssykt billig og bra til prisen! Hvis jeg ikke hadde allererde kjøpt 40d, ville dette klart vært førstevalget. Og 30d ER enklere å bruke enn 400d, også for nybegynnere. Banner litt over at jeg ikke klarte å vente egentlig (selv om jeg er veldig fornøyd med 40d, er det ikke verdt kr.5.000,- mer enn 30d). Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Nytt 30D-hus til 4000,-vil nok få en del håpefulle bruktselgere til å banne høyt ja. prisen er så super at jeg lurer på om dette er øyeblikket å kjøpe backupkamera på.

 

Da må du nok i tilfelle reageres lynraskt. Kan aldri tenke meg at dette tilbudet vil vare særlig lenge...

Lenke til kommentar
Dette er ikke mindre enn sinnssykt billig og bra til prisen! Hvis jeg ikke hadde allererde kjøpt 40d, ville dette klart vært førstevalget. Og 30d ER enklere å bruke enn 400d, også for nybegynnere. Banner litt over at jeg ikke klarte å vente egentlig (selv om jeg er veldig fornøyd med 40d, er det ikke verdt kr.5.000,- mer enn 30d). Løp og kjøp!

 

 

Nei, ikke løp og kjøp.... :-(

 

I just read these postings and I tried to figure out what went wrong...

 

We have made a bad mistake, the price was out too early on the internet today. It was supposed to be valid from Friday on, when the new catalog comes out. So unfortunetely the shops are not prepared today. We sent out the cameras tomorrow afternoon so it will take until Thursday or even Friday until the shops have it physically available. Also prices and price signs have to be changed. Very sorry for the early slip of the price in the price search engines. Very sorry in case somebody could not get the camera in the shops today. This is not a marketing gag like they sometimes do in electro chains. We bought the whole rest stock of Canon Europe and have enough, just not today and not tomorrow ;-)

 

Stephan

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar
Dette er ikke mindre enn sinnssykt billig og bra til prisen! Hvis jeg ikke hadde allererde kjøpt 40d, ville dette klart vært førstevalget. Og 30d ER enklere å bruke enn 400d, også for nybegynnere. Banner litt over at jeg ikke klarte å vente egentlig (selv om jeg er veldig fornøyd med 40d, er det ikke verdt kr.5.000,- mer enn 30d). Løp og kjøp!

 

 

Nei, ikke løp og kjøp.... :-(

 

I just read these postings and I tried to figure out what went wrong...

 

We have made a bad mistake, the price was out too early on the internet today. It was supposed to be valid from Friday on, when the new catalog comes out. So unfortunetely the shops are not prepared today. We sent out the cameras tomorrow afternoon so it will take until Thursday or even Friday until the shops have it physically available. Also prices and price signs have to be changed. Very sorry for the early slip of the price in the price search engines. Very sorry in case somebody could not get the camera in the shops today. This is not a marketing gag like they sometimes do in electro chains. We bought the whole rest stock of Canon Europe and have enough, just not today and not tomorrow ;-)

 

Stephan

Hehe, synd.

 

Hvor lenge tror du kameraene vil være i butikken? Altså hvor lang tid vil det ta før de er utsolgt? Men prisen (3999,-) er riktig?

 

Skulle kanskje hatt meg et B-kamera da.. ;)

Lenke til kommentar
Prisen er bra,ser jo på foto.no der aventeres jo brukt 20D for 4000 kr.

 

Jeg velger imidlertid å stå over,ikke fordi kameraet ikke er bra,men fordi det er en utgått modell .

 

Jeg skal ikke krangle med deg på dette, da det blir en annen som får glede av dette tilbudet. Jeg synes dog det er en snodig tanke å stå over utgått modell. Det er jo nettopp da man kan gjøre kupp på ellers dyrere og mer solide hus. 30D er fremdeles like god selv om det kommer andre, i starten høyt prisede, modeller. Man vil helt garantert få mye mer igjen ved å putte sparte penger i optikk, enn å velge helt nyeste modell. Jeg mener man får lite ekstra for pengene ved f.eks. 40D, hvis man ikke er helt bestemt på at man trenger eksempelvis live-view. Samme logikk gjelder forsåvidt ved alle typer kjøp, om det gjelder PC, biler eller annet, at dagens gode modell ikke plutselig blir dårlig, selv om det kommer en ny modell i morgen med en ny duppedings.

Lenke til kommentar
Prisen er bra,ser jo på foto.no der aventeres jo brukt 20D for 4000 kr.

 

Jeg velger imidlertid å stå over,ikke fordi kameraet ikke er bra,men fordi det er en utgått modell .

 

Jeg skal ikke krangle med deg på dette, da det blir en annen som får glede av dette tilbudet. Jeg synes dog det er en snodig tanke å stå over utgått modell. Det er jo nettopp da man kan gjøre kupp på ellers dyrere og mer solide hus. 30D er fremdeles like god selv om det kommer andre, i starten høyt prisede, modeller. Man vil helt garantert få mye mer igjen ved å putte sparte penger i optikk, enn å velge helt nyeste modell. Jeg mener man får lite ekstra for pengene ved f.eks. 40D, hvis man ikke er helt bestemt på at man trenger eksempelvis live-view. Samme logikk gjelder forsåvidt ved alle typer kjøp, om det gjelder PC, biler eller annet, at dagens gode modell ikke plutselig blir dårlig, selv om det kommer en ny modell i morgen med en ny duppedings.

 

Vi er ikke uenige om dette,ei heller at 30D til den prisen er et meget bra kjøp, for meg er det dog visse ting jeg ønsker å ha og da blir det en annen mod,dette uten at det går på bekostning av linser . En vil uansett ikke se forskjell på bilder tatt med denne eller en 40D eller en D300 som koster 10000 mere .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...