Gå til innhold

Canon EOS 30D vs 400D (Samme pris)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kameraet har falt veldig i pris og er såvidt jeg forstår nå å regne som en utgått modell for Canon. Jeg er ueing i han som så dette som noe ensidig negativt. Har sittet på gjerdet selv en stund og lurte på om jeg skulle kjøpe et E0S400/450 og plutselig kom dette tilbudet, så jeg slo til med engang. Jeg mener at dette må være det beste tilbudet som har vært det siste 1 till 2 årene for dem som vil ha et speilreflekskamera til en overkommelig pris.

 

Ser de rimeligste speilrefleksene nå ligger på 3200,- så da å få dette kameraet til 3999 er såvidt jeg har forstått bortimot uhørt. Jeg tror nemlig ikke speilrefleksene kan bli særlig mye rimeligere enn dette for da begynner de å konkurrere med et kompaktkamerasegmentet, og det regner jeg ikke med produsentene er så interessert i.

 

Har altså selv benyttet meg av tilbudet til Japan Photo - fikk kamera idag bestilte det for noen dager siden, så jeg synes det er kommet raskt. Kameraet virker (kjempe)bra, og er veldig lett i bruk. (har ikke satt meg inn i alt enda, da) Kameraet var litt større enn jeg hadde trodd, og ligger godt i hånden.

 

For meg er 8 MP mot 10 eller 12 fullstendig likegyldig. Eneste betenkningen jeg hadde i forhold til dette kameraet var fraværet av Liveview som du nå får på 450 og 40 - det hadde sikkert vært kjekt, men pris er "uslålig" på dette kameraet nå. Blir spennende å se om det er noen andre butikker som kommer til å matche tilbudet.

 

EDIT: Du må regne med ekstra kostnader for objektiv, minnekort, og frakt.

Endret av orange
Lenke til kommentar

Er veldig godt å høre at folk opplever rask levering :) Venter selv på papirer jeg må skrive under på for finansieringen og da er det digg å vite at når jeg først får det iorden at resten går fort =)

 

 

Edit: Og ja gratulerer til alle andre nye 30D eiere =) Ser det har dukket opp et 30D i signaturen din også tom :D

Endret av SkyFish
Lenke til kommentar
Dette kameraet har falt veldig i pris og er såvidt jeg forstår nå å regne som en utgått modell for Canon. Jeg er ueing i han som så dette som noe ensidig negativt. Har sittet på gjerdet selv en stund og lurte på om jeg skulle kjøpe et E0S400/450 og plutselig kom dette tilbudet, så jeg slo til med engang. Jeg mener at dette må være det beste tilbudet som har vært det siste 1 till 2 årene for dem som vil ha et speilreflekskamera til en overkommelig pris.

 

Ser de rimeligste speilrefleksene nå ligger på 3200,- så da å få dette kameraet til 3999 er såvidt jeg har forstått bortimot uhørt. Jeg tror nemlig ikke speilrefleksene kan bli særlig mye rimeligere enn dette for da begynner de å konkurrere med et kompaktkamerasegmentet, og det regner jeg ikke med produsentene er så interessert i.

 

Har altså selv benyttet meg av tilbudet til Japan Photo - fikk kamera idag bestilte det for noen dager siden, så jeg synes det er kommet raskt. Kameraet virker (kjempe)bra, og er veldig lett i bruk. (har ikke satt meg inn i alt enda, da) Kameraet var litt større enn jeg hadde trodd, og ligger godt i hånden.

 

For meg er 8 MP mot 10 eller 12 fullstendig likegyldig. Eneste betenkningen jeg hadde i forhold til dette kameraet var fraværet av Liveview som du nå får på 450 og 40 - det hadde sikkert vært kjekt, men pris er "uslålig" på dette kameraet nå. Blir spennende å se om det er noen andre butikker som kommer til å matche tilbudet.

 

EDIT: Du må regne med ekstra kostnader for objektiv, minnekort, og frakt.

 

Nå annså jeg det ikke som ensidig negativt da :cool:

Lenke til kommentar

Jeg beklager! :) jeg blandet min tolkning og et poeng. Poenget mitt var som du helt sikkert har skjønt at det er nettopp det at de rydder hyllene til fordel for nye modeller som gjør at man nå kan gjøre et godt kjøp på en modell som er bra, selvom det ikke er den nyeste.

Lenke til kommentar

Da var jeg og prøvde et 30D idag hos JapanPhoto:)

Det var forskjell på både vekt og størrelse i forhold til 350D ja.

 

Får jeg solgt 350D'et mitt så blir det et 30D på meg ja;>

 

Men lurer på en ting, hvor godt er det objektivet som er med? I forhold til de andre? 18-75mm med bildestabilisator tror jeg.

 

Bildekvaliteten er jo nokså lik som de andre Eos seriene, men hva annet har 30D til fordel for 350D?

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...