Gå til innhold

Super pc på multicom, er den vært å kjøpe?


Anbefalte innlegg

2532555.jpg

 

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...541759%3bfl%3a0

 

se på linken over. tenkte på den, men en annen skjerm, eventuelt 2 flatskjermer, noen abefalte denne:

 

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1626191;c:100305

 

De skrev om denne løsninger på din side:

http://dinside.no/php/art.php?id=504864

 

-----------------------------------------------------------------------------------

For å se hva jeg har fra før av, så er det dette: (står i den første posten)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=857486&hl=

 

Men har veldig lyst å kjøpe en bra og god pc ^^ Spess siden hardisken min ble ødelagt og jeg måtte gå over til en hD på 80 gb

Endret av Aeris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestillt meg en slik en, med den samsungskjermen du linket til. Har lest litt rundt og det eneste jeg er litt bekymret over er om luftstrømmingen er god nok til å takle det passivt kjølte sparkle kortet, men tar sjangsen på at det går bra :)

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar
Veldig spent på å høre hvordan denne funker i praksis og hvor stillegående den er... Jeg er svært nær ved å kjøpe den selv, trenger bare få høre at den ikke bråker + ikke blir for varm ;)

 

Jeg skal sørge for å få testet den når den kommer i hus. Multicom har noen e8400 på lager og jeg var ganske raskt ute med bestilling så forhåpentligvis kommer maskinen forholdsvis fort. I følge en del tester så kan gpu'en komme opp i godt over 100c på sparkle kortet hvis ikke luftstrømmingen er god, så jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk. Siden maskinen er ferdig bygget er det heldigvis garanti på maskinen som helhet, i tilfelle varmen skulle gå utover de andre komponentene.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å tro at denne skal være noe spesielt stillegående. Med mindre det brukes en annen prosessorkjøler enn den originale.

 

Men et såpass varmt skjermkort like ved prosessoren tror jeg nok hastigheten på viften (prosessorkjøleren) kommer til å lage mer bråk enn nødvendig. Hvor god luftflyt det er i kabinettet ellers vil nok være ganske avgjørende her.

 

De eneste gangene jeg hører skjermkort kjøleren min i det hele tatt er når jeg spiller krevende spill og virkelig tyner kortet. Da er det vel uansett lyd på spillet som gjør at viften ikke blir sjenerende. Har liten tro på passiv kjøling av slike kort. Dem blir alt for varm til det.

 

Prosessorkjøleren min hører jeg aldri, uansett hvor mye load jeg kjører (Thermalright Ultra-120 Extreme med en tilnærmet lydløs 900 rpm vifte). Den eneste lydkilden kommer fra kabinettviften i toppen av kabinettet (Antec P182 med originale vifter på laveste hastighet).

 

Jeg har et 8800GTX-kort og en E6850 prosessor, 2 stk 500GB Seagate disker og en Corsair strømforsyning.

 

Selvfølgelig, jeg skal ikke påstå hardnakket at denne maskinen kommer til å støye. Men jeg tror ikke den vil utmerke seg som spesielt stillegående heller. Og at maskinen er bra i forhold til prisen, helt sikkert! Med tanke på at mange ikke liker/vil/ønsker å bygge selv, så er jo dette et kjempetilbud.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Slett ikke umulig at du har rett i det. Jeg skulle uansett ha ny pc nå, og dette var det beste ferdig bygde oppsettet jeg fant. Antec sonata III kabinettet og den medfølgende psu'en har fått ganske gode kritikker med tanke på luftgjennomstrømming og lydnivå, og et passivt kjølt skjermkort vil tross alt ikke lage noen lyd. e8400 har ord på seg for å være en ganske "kjølig" prosessor, så forhåpentligvis klarer den de eventuelle ekstra gradene fra skjermkortet uten å fyre alle vifter på fullt. Dette er jo selvølgelig ikke noen "lydløs" pc, men jeg har ett håp om at den skal være ganske low profile.

Lenke til kommentar

oooh XD så vanskelig.. har lyst til å kjøpe den, men samtidig har jeg lyst til å vente til 9000serien av geforce kommer. (høsten tror jeg) for PC-en min er jo ok fortsatt, på en måte. Hakker bare litt i noen enkelte spill, (som total war). men er ikke så glad i det spillet uansett, hehe.

 

Trenger harddisk, da, for lite med den jeg har nå etter at 200gb min ble ødelagt. Litt for lite med 80 Gb'en min.

Lenke til kommentar
Så da lurer jeg på en ting: Hvor mye bedre vil 800mhz være i forhold til 667mhz? Er det merkbart?

Ingen forskjell! Det er kun hvis du har planer om å overklokke prosessor/minne at 800 MHz minne vil ha betydning. Maskinen fra Multicom kommer med en E8400 prosessor som kjører default på 9 x 333 MHz (=3 GHz) og det vil kjøre 1:1 med 667 MHz (DDR hastighet) minne. Hvis du ikke overklokker er det mao. ett fett om du har 667, 800, 1066 MHZ eller raskere minne. Du kan selvfølgelig sette en divider på CPU/minne, men det vil ikke gi merkbare utslag.

Lenke til kommentar
Så da lurer jeg på en ting: Hvor mye bedre vil 800mhz være i forhold til 667mhz? Er det merkbart?

Ingen forskjell! Det er kun hvis du har planer om å overklokke prosessor/minne at 800 MHz minne vil ha betydning. Maskinen fra Multicom kommer med en E8400 prosessor som kjører default på 9 x 333 MHz (=3 GHz) og det vil kjøre 1:1 med 667 MHz (DDR hastighet) minne. Hvis du ikke overklokker er det mao. ett fett om du har 667, 800, 1066 MHZ eller raskere minne. Du kan selvfølgelig sette en divider på CPU/minne, men det vil ikke gi merkbare utslag.

 

Takker for svar! Overklokking blir det ikke noe av. Da tenker jeg ikke noe mer på det :)

 

Edit: Jeg snakket med Multicom i dag (fordi jeg så at de satte antatt leveringstid på e8400 til slutten av februar)og fikk beskjed om at min maskin allerede var sendt til plukking, og at den datoen som står på siden gjelder nye bestillinger.

Det betyr at jeg forhåpentligvis får maskinen i begynnelsen av neste uke, og at jeg kan komme med noen førsteintrykk etter det.

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...