Gå til innhold

2GB vs 3GB - noen som kan tolke resultatene for meg i PC-Mark?


Diff

Anbefalte innlegg

Som topic sier prøver jeg å finne ut om det lønner seg å kjøre 2GB eller 3GB minne.

Til vanlig har jeg "GeiL Value 2x 1024 MB DDR 400 CAS 3".

Jeg har testet med "Apacher 2x 512 MB DDR 400 CAS 3" og legger ved noen linker til resultater fra tester gjort i PC Mark.

 

link til resultater for 2GB

link til resultater for 3GB

 

Burde vel egentlig få en bedre ytelse med 3 gigg enn med 2, men slik ser ikke ut til å være tilfellet her.

 

Er det noen som vil tolke minneresultatene for meg? Er det vits å fortsette med 3 gigg, eller bør jeg fjerne Apacher-brikkene?

 

Takker som vanlig for svar :thumbup:

Endret av Diff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk problemer med linkene dine så jeg fikk ikke studert resultatene i detalj.

Men så vidt jeg la merke til så var det ikke store forskjellene?

 

Var det ikke bedre resultater med 3GB? Eller så jeg feil i farten?

 

Uansett tror jeg forskjellene i resultater kommer av forskjellig merke og ikke pga 2GB vs 3GB. Selv om type RAM er den samme så vil det alltid være en viss forskjell fra merke til merke, og det vil gi enten mindre eller større utslag ved tester.

Lenke til kommentar

Nei dessverre. De resultatene der var tvetydige. Hver av testene er både bedre og dårligere enn den andre.

 

I praksis vet jeg ikke hvor mye det faktisk har å si.

 

Men slik som ståa er nå, så tror jeg du får mer ut av å kjøre en enklere benchmark som f.ex den som er innebygget i winrar ved å la den stå å jobbe noen minutter.

Lenke til kommentar
Som topic sier prøver jeg å finne ut om det lønner seg å kjøre 2GB eller 3GB minne.

Til vanlig har jeg "GeiL Value 2x 1024 MB DDR 400 CAS 3".

Jeg har testet med "Apacher 2x 512 MB DDR 400 CAS 3" og legger ved noen linker til resultater fra tester gjort i PC Mark.

 

link til resultater for 2GB

link til resultater for 3GB

 

Burde vel egentlig få en bedre ytelse med 3 gigg enn med 2, men slik ser ikke ut til å være tilfellet her.

 

Er det noen som vil tolke minneresultatene for meg? Er det vits å fortsette med 3 gigg, eller bør jeg fjerne Apacher-brikkene?

 

Takker som vanlig for svar :thumbup:

 

En slik benchmark some det der fortelller deg ingenting uansett. Bruk PCen og se kva du selv synest er best.

Lenke til kommentar

den forskjellen der var jo mikroskopisk så noen forskjell er det ikke og da er det akkurat som det skal være. Kan ikke tenke meg at PC-Mark utnytter særlig mer enn 1GB. Dermed er resultatet som forvenntet. Det er pr i dag svært få spill som har nytte av noe særlig mer enn 1,5GB totalt på maskinen, så om du skal ha 2 eller 3 GB ram bør bestemmes av andre applikasjoner. Bruker du Vista kan du håpe på å kunne ha glede av mer enn 2 GB og kjører du tunge programmer med store filer som photo shop og annen multimedia kan du ha glede av den eksra GB eller er det bare bortkastet plass.

 

Edit: MB-GB same same

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...