Gå til innhold

Bli utvist fra skolen grunnet banning?


Anbefalte innlegg

"- Hvis du bruker sånne ord, viser du at du har et dårlig ordforråd."

Så du har et bedre ordforråd om du sier "kjempe-" istedetfor "jævlig"? :errm:

Hvis du bytter ut med skjempe- stemmer det bedre med virkeligheten.

Blir "liksom (lissom)" og "altså (ass)" sett på som banneord? Dette forurenser det norske språk mye mer enn faen, jævlig og helvete.

 

"Nei atte, lissom, jeg fortjener bedre enn det her ass, jeg skrev jo lissom 3 sider på oppgave 1 ass. Skikkelig dårlig gjort ass :roll: "

Bedre med banneord da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fabelaktig!! kremt...

 

Det er jo helt bak mål å utvise en elev for si at noe er "jævla bra", eller andre vanlige måter å prate på. Dessuten nekter jeg å tro an noen andre enn frøken elevrådsleder kommer til å springe å sladre for at Ole sa faen når han snubla.. Jeg mener, hvem er det som ikke bruker banneord, noen gang?

 

De kommer forresten til å ha en del problemer med religionsundervisninga og, da helvete er et ord det er forbudt å bruke. Viss du har vært slem og dør (viss du f.eks banner..) så havner du.. Ja dere vet.. Der nede.. :/

 

Way to go!!

Lenke til kommentar

Her er lista over ulovlige ord for de som ikke har sett den:

 

1. Hore

 

2. Ord som beskriver det kvinnelige eller mannlige kjønnsorgan

 

3. Homo, bøg og andre ord som er ment trakasserende mot homofile

 

4. Jævlig, både i positiv og negativ kontekst. Det er ikke lov å si «Jævlig bra!»

 

5. Faen

 

6. Bitch

 

7. Fuck og alle andre ord som inneholder fuck, f.eks. motherfucker

 

8. Helvete

 

 

Tro hvordan seksualundervisningen skal gå :hmm: .

 

-Så stikker man det dere gutter har inni det dere jenter har.

 

 

Bare så det er sakt så tror jeg ikke dette forbudet kommer til å vare lenge. Etter at foreldrene har hentet elevene fra skolen et par ganger midt i arbeidstiden tror jeg de nok blir rimelig lei og kommer til å kreve forbudet fjernet.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

Det store problemet her er at ord, og ikke betydninger/holdninger slås ned på. Jeg referer jevnlig til mange av mine beste venner som "jævler" eller "idioter". I en vennlig tone, vel å merke. At ord slås ned på er i seg selv unaturlig, og begrenser språkutvikling sterkt. Dessuten er det ueffektivt at man prøver å få bort f.eks homofobe holdninger ved sensur. Sensur endrer ikke holdninger, i alle fall ikke på den måten vårt samfunn vil at holdninger skal endres. Dog er direkte hetsing av et individ for slike ting noe som absolutt må slås ned på. Men igjen, bannlyse ordet er feil teknikk.

 

Det å forhindre at elever skjeller hverandre ut på skolen, eller i alle fall å holde situasjonen under kontroll med en viss grad av reglement støtter jeg fullstendig. Disiplin i seg selv er ikke en dårlig ting. Åpne for utvisning ved gjentatte personangrep som gjerne inneholder enkelte ord i en gitt sammenheng (for å formulere det veldig "politisk", ideen i seg selv er rimelig enkel) er en kurant idé. Men metodene her tilsvarer presisjonsbombing med H-bomber. Det går bare ikke, og skaper mange flere problemer enn det løser.

Lenke til kommentar

I niendeklasse ga samfunnsfag- og naturfagslæreren vår (hadde ham i begge fag) oss en oppgave. Vi skulle skrive ned absolutt alle ordene vi hadde på penis og vagina. Deretter havnet de på tavla.

 

SLIK skal det gjøres :) Nei til fremmedgjøring av helt naturlige ting. Og som en jeg kjenner sa: Kraftuttrykk er helt nødvendig, men skal helst bare brukes i spesielle situasjoner så de forblir kraftuttrykk (banneord, som noen kristenfundamentalister o.l. kaller det).

 

Anser da ikke "jævla" som et fy-ord, men som et... beskrivende uttrykk.

 

Edit: Leif.

Endret av toysegutten
Lenke til kommentar
I niendeklasse ga samfunnsfag- og naturfagslæreren vår (hadde ham i begge fag) oss en oppgave. Vi skulle skrive ned absolutt alle ordene vi hadde på penis og vagina. Deretter havnet de på tavla.

 

SLIK skal det gjøres :) Nei til fremmedgjøring av helt naturlige ting. Og som en jeg kjenner sa: Kraftuttrykk er helt nødvendig, men skal helst bare brukes i spesielle situasjoner så de forblir kraftuttrykk (banneord, som noen kristenfundamentalister o.l. kaller det).

 

Anser da ikke "jævla" som et fy-ord, men som et... beskrivende uttrykk.

 

Edit: Leif.

Haha :p . Vår lærer startet seksualundervisningen første gangen med å dele tavla i to med en strek å skrive vagina i den ene ruten og penis i den andre så skulle vi finne så mange ord for penis og vagina vi kunne :p .

Lenke til kommentar
Her er lista over ulovlige ord for de som ikke har sett den:

 

1. Hore

 

2. Ord som beskriver det kvinnelige eller mannlige kjønnsorgan

 

3. Homo, bøg og andre ord som er ment trakasserende mot homofile

 

4. Jævlig, både i positiv og negativ kontekst. Det er ikke lov å si «Jævlig bra!»

 

5. Faen

 

6. Bitch

 

7. Fuck og alle andre ord som inneholder fuck, f.eks. motherfucker

 

8. Helvete

 

 

Tro hvordan seksualundervisningen skal gå :hmm: .

 

-Så stikker man det dere gutter har inni det dere jenter har.

 

 

Bare så det er sakt så tror jeg ikke dette forbudet kommer til å vare lenge. Etter at foreldrene har hentet elevene fra skolen et par ganger midt i arbeidstiden tror jeg de nok blir rimelig lei og kommer til å kreve forbudet fjernet.

 

Dette er selvsagt ren galskap. Et generelt forbud mot disse ordene tjener heller mot hensikten, i tillegg til at det er et grovt brudd på ytringsfriheten. Skal man nekte gutter og jenter mellom 14 og 16 år å snakke om sex?? Lykke til! Lavpanna idi*ter. :p

Lenke til kommentar

Den jævla debatten er ett fukcings godt bevis på hvor forpult treigt det går opp i den forbanna homonøtta brorparten av folka i det helvetes fittelandet vi bor i er utstyrt med.

 

Jeg har det største motherføkkings kukordforådet som tenkes kan. Og hvis ikke jeg får fukcings lov til å slenge rundt meg med hva faen jeg vil av utrykk så er det brudd på ytringsfriheten for helvette. Det er faen meg min rett å få lov til å utrykke meg så ukultivert som jeg faens vil. Jævla fittebøg folk som styrer i dette landet ass!

 

[/ironi]

Endret av aPantry
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Dette er helt på trynet. Det har ingenting med ytringsfrihet å gjøre, men mer med normer og sånt – og det å akseptere andre. På min skole (i Trøndelag) bryr ikke lærerne seg stort om banning, og man får ikke anmerkninger for å banne. Om noen banner noe voldsomt kan det hende at lærerne sender et blikk (eller en kommentar) som begge forteller: "Ro ned litt på banningen din."

Lenke til kommentar

hvis den regelen hadde gjeldt får vidregående hadde jeg faen meg byttet ut alle ordene med ostepopp og grøtnisse

forstår ikke helt at bøg skal være et banne ord?

det jeg formidler bøg med er det engelske ordet bug(innsekt) eller et data virus har alltid brukt bøg som en erstatning for noe grovere ord. kanskje vi må gå i retten slik de gjorde på en tegnefilm på disney channel, friminutt? :dribble:

Lenke til kommentar

Syns det er helt greit at det blir innført slike forbud. Skulle ønske min u.skole hadde det lik da jeg gikk der.

Hvorfor mener jeg dette? Fordi det alltid er gøy å observere når overformynderiet biter over mer enn de kan svelge. Jeg hadde selvfølgelig aldri, under noen omstendigheter fulgt dette "regelverket", men jeg hadde hatt det svært underholdende å diskutere med lærer/rektor om hvorfor jeg bør ha lov til å si ting som feks. rass-hore-drit...

 

EDIT: Har forresten jobbet på en u.skole før, og jeg gikk ikke frem som et godt eksempel da. Men det var snakk om en u.skole på vestlandet da. Kan aldri tenke meg at noen utenfor østlandet hadde vært naiv nok til å tro at et slikt regelverk vil gjøre noe godt.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...