Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, utgjort. Mer avanserte løsninger er vel det jeg trenger, men er det noen som har noen? Har forsøkt å google dette, men finner ikke så altfor mye og har gått tom for kreative søkefraser.

 

Støtter ikke de fleste mobiler vCard? Mener i hvert fall min gamle SE eksporterte (og kunne importere) kontaktdata i vCard-format. En løsning du kan teste (jeg er for trøtt) er å hive en av eksempel-filene på wiki ut i en .vcf-fil, og teste om en vanlig link til den vil gi deg valg om å importere den i kontaktlisten.

Tror det Hein vil er å bruke mircroformats?

 

Vel, etter det jeg forstår er det ikke mulig å få til det han ønsker uten bruk av et "makroformat". Det er da ikke noen ulempe med bare en enkel og grei

<a href="business_card.vcf">Add to Phone Book</a>

? :)

Lenke til kommentar

Er det ikke et krav at UB skal være skrevet med store bokstaver?

 

Meget mulig jeg snakker bull forresten.

 

--

Ny font sparer blekk

 

"Fonten Ecofont inneholder en rekke hull, og disse hullene skal redusere blekkbruken med opptil 20 prosent."

 

"Fonten er basert på Sans Serif, med små hvite hull. Firmaet skal visstnok ha brukt mye tid på å finne ut hvordan hullene kunne legges inn uten at fonten ble uleselig."

 

Totally sweet ass.

 

Ecofont

Endret av PT
Lenke til kommentar
Er det ikke et krav at UB skal være skrevet med store bokstaver?

 

Meget mulig jeg snakker bull forresten.

 

Det har ikke jeg hørt noe om i allefall.

 

 

Er det mulig å assosiere firkantene i denne snakkeboblen med pixeler? Evt. konstruktiv kritikk?

Det første jeg tenkte var "Miro". ;) For øvrig absolutt mulig å assosiere med piksler.

 

Hm, ja. Er det fortsatt mulig å se pixelene i den nå? Føler det ble så veldig kraftige i den forrige.

post-82373-1229875611_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det har ikke jeg hørt noe om i allefall.

Jeg tenkte sikkert på kravet om at 'ungdomsbedrift' må være en del av firmanavnet som registreres hos brreg eller hvor det nå er.

 

Men jeg ville uansett skrevet UB, virker mer riktig i mitt hode. Satser på at språk-aficionado Mikael Berg er enig med meg :wee:

Endret av PT
Lenke til kommentar

Joda. Men nå lager jeg denne logoen verken fordi jeg, eller unge oppdaterte webfolk skal synes at den er så utrolig bra, men fordi de eldre lærerene mine o.l. skal få slippe å si "dere må ha med enten en snakkeboble, 'vibes' fra en antenne, eller to personer som snakker, ellers forstår ingen at det er 'kommunikasjon' dere vil fremme i logoen." :)

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar

Første steg må vel være å tørre å gå egne veier, Gakkakk. Dere skal sikkert skrive dokumentasjon for prosjektet, prøv heller å forklare valget og forankre valgene i konkrete ting dere har lært — og gjør noe mer spennende.

 

Jeg gadd i alle fall ikke å gå på skole kun for å komme meg gjennom systemet med gode skussmål fra trangsynte lærere. Syns egentlig ikke du/dere på gruppa er så mye bedre enn lærerne om dere bare går for enkleste løsning som innebærer minst trøbbel. Ikke ta det personlig.

 

 

Marius: Jeg er litt skuffa. Som noen sa på Webdagene i år; Hvis en først skal legge om en side, må det være fordi forbedringen blir merkbar. Jeg merker ingen stor forbedring, selv om designet kanskje er litt penere nå. Det at et nytt rutesøk etter hvert kommer på plass, er uansett veldig gledelig og ikke minst veldig nødvendig. Før var det halvveis ubrukelig.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri likt rutesøket til Tide, men før gikk det illefall ann å finne det fra forsiden.. Nå måtte jeg lete litt rundt før jeg fant lineken - som fører deg til web2051.no. Merkelig domenenavn for å tilby bergensk bussøk, men men...

 

Tipper domenenavnet er linket til at rutesøk skjer på sms til telefonnummeret 2051? Men idiotisk navn uansett. Trenger ikke mye kreativitet for å finne et enkelt og greit domenenavn å bruke. For øvrig alltid irriterende hvor utilgjengelig bussruter er på tide (før HSD) sine nettsider. Vil tippe over 90% av trafikken inn på siden er for å finne bussruter, og da synes jeg en burde kunne ha det tilgjengelig på forsiden..

Lenke til kommentar
Er det ikke et krav at UB skal være skrevet med store bokstaver?

 

Meget mulig jeg snakker bull forresten.

 

--

Ny font sparer blekk

 

"Fonten Ecofont inneholder en rekke hull, og disse hullene skal redusere blekkbruken med opptil 20 prosent."

 

"Fonten er basert på Sans Serif, med små hvite hull. Firmaet skal visstnok ha brukt mye tid på å finne ut hvordan hullene kunne legges inn uten at fonten ble uleselig."

 

Totally sweet ass.

 

Ecofont

Synes nå den var grusomt stygg. Men mulig den blir bedre når man skriver den ut. Det har jeg jo ikke prøvd..

 

http://www.kuttisme.no/2008/12/20/kuttisme...n-tilfeldighet/

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...