Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tullete oppramsing av ting, synest eg. Mesteparten av utsagna hans gjaldt like godt for HTML som XHTML, nokre av dei var berre usaklige og dumme, og nokre var litt på grensa til det som er riktig.

 

La inn ein kommentar der, men ser den ikkje - antar han manuellt godtek kommentarane, og eg håpar min får bli vist på sida til slutt. Kanskje han ikkje likar kritikk?

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvor komplisert logoen er. Værste fall må du trace den for hånd med penneverktøyet, noe som kan ta litt tid om du ikke kan det fra før. Jeg syns photoshop sitt penneverktøy er bedre enn illustrator.

 

Er det en enkel logo kan du bruke scanline eller andre automatiske vektorprogram til å konvertere den og spare deg for en del arbeid, men den må nok inn i illustrator å fikses litt uansett.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Det kommer an på hvor komplisert logoen er. Værste fall må du trace den for  hånd med penneverktøyet, noe som kan ta litt tid om du ikke kan det fra før. Jeg syns photoshop sitt penneverktøy er bedre enn illustrator.

 

Er det en enkel logo kan du bruke scanline eller andre automatiske vektorprogram til å konvertere den.

5709287[/snapback]

Regnet egentlig med noe slikt..

Men regner med noen her kan dette, og slipper opplæringen (ja, jeg betaler om noen her kan fikse det for meg, om jeg trenger logoene).. :)

Lenke til kommentar

Marvil: Sant som Garreth sier, tar en del tid, men langt fra så lang tid som

det ville tatt å lage en ny... Som oftest i hvertfall ;)

 

Illustrator CS2 har jo en fin liten Live Trace option på objekter da, men det

krever en god del finpussing for å få den som man vil... Enklest er å trace for

hånd faktisk.. Bruker nok litt tid, men det er ikke så ille at man ikke klarer

det på et par tre timer...

Lenke til kommentar

hey, visste dere at firefox har et forstørrelses glass? klikk med musa tre ganger på rad og det dukker opp! bruk scroll hjulet til å zoome. drit tøft... også kan man finne tabellruter ved å holde inn control og klikke. feks. hold in kontrol og klikk → her ← .

 

visste ikke dette før ca nå... :)

Lenke til kommentar
hey, visste dere at firefox har et forstørrelses glass? klikk med musa tre ganger på rad og det dukker opp! bruk scroll hjulet til å zoome. drit tøft... også kan man finne tabellruter ved å holde inn control og klikke. feks. hold in kontrol og klikk → her ← .

 

visste ikke dette før ca nå... :)

5711549[/snapback]

Nada forstørrelsesglass i Firefox her...

*kose på Opera sin pixel zoom*

 

Den ctrl+klikk for tabell-celler var jo litt fiffig :)

 

@Mikael: Tviler på at det er så altfor mange her som orker/kan flytte til London for en jobb, men ellers hadde det sikkert vært en gøyal utfordring.

 

Har begynt på Bruke Last.fm nå jeg også. Ganske så gode saker må jeg si...

Endret av PT
Lenke til kommentar

hmm, mulig det er pga en extention jeg la inn (enten er det wedevtoolbar eller reveal) tror det er sistnevnte..

 

(btw, hvis du klikker på musa tre ganger og holder inn høyremuseknapp mens du scroller forstørrer du forstørrelsesglasset :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...