Gå til innhold

Mockup til "behagelig, minimalistisk" design.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
[..] Men som i alle minimalistiske design tror jeg det er viktig at de få designelementene som er i designet ligger presist plassert, ellers blir det lett uoversiktlig.

Nå, i tegning12_4 skal alt være på linje.

Selv tror jeg jeg bare trenger å ordne to ting for at dette skal se bra ut: ha samme linjeavstand på kommentarene som artikkelen, samt å finne ut hvordan headeren/navigasjonen min skal se ut. Når det gjelder alt alt skal være på linje, er det kanskje ikke nok, for selv om logo/logotekst og "arkiv" er på linje i http://folk.ntnu.no/taraldsv/mockup/bits/nr6.png , ser det skjevt ut, i hvertfall for meg. Jeg bør vel fikse det synsbedraget på en eller annen måte, også? For det er vel hvordan leseren oppfatter det som teller også - ikke bare at alt er på linje?

Endret av meastp
Videoannonse
Annonse
Skrevet
[..] Men som i alle minimalistiske design tror jeg det er viktig at de få designelementene som er i designet ligger presist plassert, ellers blir det lett uoversiktlig.

Nå, i tegning12_4 skal alt være på linje.

Selv tror jeg jeg bare trenger å ordne to ting for at dette skal se bra ut: ha samme linjeavstand på kommentarene som artikkelen, samt å finne ut hvordan headeren/navigasjonen min skal se ut. Når det gjelder alt alt skal være på linje, er det kanskje ikke nok, for selv om logo/logotekst og "arkiv" er på linje i http://folk.ntnu.no/taraldsv/mockup/bits/nr6.png , ser det skjevt ut, i hvertfall for meg. Jeg bør vel fikse det synsbedraget på en eller annen måte, også? For det er vel hvordan leseren oppfatter det som teller også - ikke bare at alt er på linje?

Jepp, enig. Merker akkurat det fenomenet ofte selv, at et element kan ligge helt på linje med et annet, men fortsatt se skjevt ut. Det hjelper ofte å kompensere ved å flytte elementet et par pixler, og det vil fortsatt ligge på linje selv om det ikke er på pixelen perfekt. Det jeg tenkte på i forrige innlegg var mer når elementene ligger på flere linjer som er 15-20px fra hverandre, så øynene begynner å oppfatte dem som egne kolonner/rader. Håper du skjønte hva jeg mente :)

Til tegning12_4, har jeg følgende å si:

- For mye luft mellom header og innhold

- For lite luft mellom overskriften og undertittelen (dato/forfatter)

- Liker ikke antialiasingen på teksten, prøv å heller ta et screenshot fra en skisse som kan vises i en nettleser

- Blir veldig kjedelig med en gang man ruller ned så header forsvinner ut av bildet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...