Gå til innhold

.net2 og .net 3.5 framework i samme applikasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har laget en applikasjon i .net 2. Tenkte å oppgradere gui'en ved å bruke wpf og .net 3.5. Problemet er at ikke alle har .net 3.5. Det jeg tenkte å gjøre er å sjekke om .net 3.5 er installert ved oppstart av .net 2 versjonen. Hvis den er det starter man prosessen (som forøvrig er renama fra .exe til noe annet) og avslutter versjonen som kjøres. Man kan jo også sjekke pc'ens hardware for å avgjøre om det vil gi en bra opplevelse å kjøre wpf. Spørsmålet er hvordan man enklest kan gjennomføre noe slikt. Er det mulig å få dette til i samme solution? Det jeg kan tenke meg er å dele koden i 2 med alle klassene i en dll som kalles fra programmene. Jeg er jo interessert i å få mest mulig av koden ut av programfilene og inn i egne filer som kan brukes av begge frameworkversjonene. Er dette en tullete ide eller er det fullt gjennomførbart?

Endret av The_Viper@EFNET
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror .NET laster dll-er on demand, så jeg tror ikke du trenger å tenke så mye over det.

Bare sjekk om .NET 3.5 er installert, ellers bruker du Windows Forms.

 

Men det er betydelig enklere å bare bruke Windows Forms, siden du slipper å lage det samme programmet to ganger.

 

Hvis .NET deroimot klager på at .NET 3.5 ikke er installert, kan du bruker .dll filer som du laster dynamisk (med System.Reflection.Assembly.Load)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...