Gå til innhold

DFI med entusiastfrister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kondensatorene Abit brukte (blant annet på KT133A) var laget i Taiwan etter oppskrift fra Japan. Det viste seg senere at oppskriften var stjelt fra en forskningsrapport og langt i fra ferdig utviklet.
Er ikke det bare en teori?

Jeg fant noe mer info om det:

Cause of the failing capacitors

 

In some cases, the root cause of the failing capacitors is industrial espionage gone wrong. Several Taiwanese electrolyte manufacturers began using a stolen formula that was incomplete, and lacked ingredients needed to produce a stable capacitor. [6] (An anti-corrosion ingredient was not documented, reported in comp.risks.[7])

 

When a faulty capacitor is charged, the water-based electrolyte becomes unstable, and breaks down producing hydrogen gas. Since these types of capacitors are sealed in an aluminum casing, the pressure builds up within the capacitor until either the flat metal tops of the capacitor begins to bend, or the rubber sealing plug is pushed down. Eventually the pressure exceeds the strength of the metal casing and venting occurs, either by blowing out the rubber bottom of the capacitor, or bursting the scored metal vent on the top of the capacitor. When an electrolytic capacitor bursts, effects can range from a pop and a hissing noise to a small explosion. Venting is typically messy, and the acidic electrolyte must be cleaned off the motherboard to prevent further damage.

 

IEEE Spectrum covered the issue [6], and later estimated that the problem cost US$100 million to fix.[8]

http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague

Lenke til kommentar
Som det ble nevnt her så er det BIOS'n som skiller DFI korta fra andre. Spessielt da innstillinger som har med chipset og minne å gjøre. Men seriøst dette trenger bare de som bruker maskina si til å kjøre benchmarks og få rekorder i SuperPI og 3DMark....

Virker som om du er ute etter å provosere med den uttalelsen der,

jeg har selv hatt et DFI lanparty nf4 S939 hk, det beste jeg har hatt.

Kostet et par hundrekroner mer en andre, men det ble fort spart inn på en vanvittig god ytelse/stabilitet på overklokking.

Overklokking er ikke nødvendigvis bare jakt på rekorder, men er for mange en billig vei til god ytelse.

Hadde en amd venice 1,8ghz@2,8ghz luftkjølt og fjell stø på det hovedkortet.(1,8ghz cpu kostet den gangen ca 1000,- og 2,6ghz ca 4-5ooo.-)

Vurderer å bygge ny maskin snart og kommer nok til å importere et DFI kort.

Ble skikkelig lurt da jeg kjøpte et ASUS 939 kort som på anandtech ble testet til å klokke like bra/litt bedre enn DFI lanparty kortet jeg hadde(FSBca315mhz).

Det viste seg senere at kortet som var testet var manipulert/ preproduction.

De kortene som ble masseprodusert var akkurat like dårlig dsom alle andre ASUS s939 kort jeg har vært borti (maks FSB ca 245mhz).

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ikke har sansen for Realtek? Har hatt 3 hovedkort som har hatt Realtek-lydkort og med alle har jeg fått ett eller annet problem med :no:

 

Det er vel litt begge deler, jeg foretrekker feks realtek nettbrikke over marvell. Blir interessant å se om dette støtter kontroller-kort i PCIe-slottene. Egentlig burde jeg vel kanskje gå over til server-chipset, virker ikke som desktop og til en viss grad workstation-kort er så veldig opptatt av å fungere ordentlig...

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har tydeligvis gått glipp av et eller annet, hvorfor taes det ikke inn dfi-kort til landet? Jeg sitter fremdeles på et ultra-d s939 som jeg er perlefornøyd med, og som jeg kjøpte på netshop .

For høy RMA-rate, ifølge Netshop (NB! annenhåndsinfo). NF4- kortene hadde endel problemer forbundet med den manuelle svitsjen for å skifte mellom 3,3 og 5v PWM til RAM bl.a. DFI vet om dette, og sier de har tatt grep for å ordne opp på fabrikkene sine. Nforce 4- korta ble ekstremt populære, og det er vel ikke til å komme bort ifra at læringskurven på de korta var litt vel bratt for flere...

Lenke til kommentar
Virker som om du er ute etter å provosere med den uttalelsen der,

jeg har selv hatt et DFI lanparty nf4 S939 hk, det beste jeg har hatt.

Kostet et par hundrekroner mer en andre, men det ble fort spart inn på en vanvittig god ytelse/stabilitet på overklokking. Overklokking er ikke nødvendigvis bare jakt på rekorder, men er for mange en billig vei til god ytelse.

Jeg hadde også ett nForce4 kort fra DFI og var fornøyd med det. Men tidene forandrer seg. Både Asus og Gigabyte har kommet seg veldig, og de fleste overklokkere kjøper kort fra dem i dag. Tviler det nye DFI kortet klarer høyere stabil FSB enn tilsvarende fra Asus og Gigabyte. Men DFI kortet kommer kanskje i god tradisjon med flere innstillinger for minne i BIOS'n. Noe som vil vise seg i resultater i benchmarks, men ikke til vanlig bruk av maskina. Så uttalelsen min står enda om den provoserer eller ikke ;)

Lenke til kommentar

De som sier de ikke ser noe spesielt med detta kortet, kan nok bare lete litt i bios instillingene og bare si, oja, her var det mye :p

 

 

mitt DQ6 hk har ca, 10 ganger mindre minne instillinger enn det mitt forrige DFI hk hadde, jeg hadde DFI NF4 Sli-DR Expert

 

og ja, savner dfi veldig, siden jeg ikke finner noen som tar inn dfi prøvde jeg meg på gigabyte, og layouten var ikke mye pen på gigabyte hovedkortet iforhold til DFI, biosen var strippa iforhold til dfi også :S

Lenke til kommentar
og enda er floppykontakten med oss

Litt merkelig, egentlig. Gjetter at det er omtrent 40 personer som fremdeles bruker FDD på et nytt overklokkingskort.

 

Jepp, den dagen SATA kontrolleren ikke lengre krevde separat installering av drivere for å fungere ble egnetlig FDD utgått på dato...

Lenke til kommentar
De som sier de ikke ser noe spesielt med detta kortet, kan nok bare lete litt i bios instillingene og bare si, oja, her var det mye :p

 

 

mitt DQ6 hk har ca, 10 ganger mindre minne instillinger enn det mitt forrige DFI hk hadde, jeg hadde DFI NF4 Sli-DR Expert

 

og ja, savner dfi veldig, siden jeg ikke finner noen som tar inn dfi prøvde jeg meg på gigabyte, og layouten var ikke mye pen på gigabyte hovedkortet iforhold til DFI, biosen var strippa iforhold til dfi også :S

Ja men trenger du de innstillingene? La oss si at DFI kortet gir deg 100 Mhz mer ut av prosessoren din enn tilsvarende fra Gigabyte. Tror du virkelig at favoritt spillet ditt går mye bedre fordet?

 

Hvis jeg var ute etter å slå rekorder i benchmarks eller finne måte å finne max hastighet på mine RAM brikker, så ville jeg også gått for dette DFI kortet. Men hva er poenget til 24/7 bruk da?

Lenke til kommentar

Det finnes en del som faktisk tilbringer mer tid i bios enn i noe OS, det eneste de stort sett bruker maskinen til er å tweake og kjøre benchmarks - disse elsker DFI - det finnes mange av dem på f.eks xtremesystems.com. De fleste andre er bedre tjent med f.eks Gigabyte X38-DQ6 eller Asus P5E.

Lenke til kommentar

DFI er et synonym på høy ytelse. Kortene til DFI tar RAM-frekvenser høyere på samme spenninger, med AKKURAT samme brikker. Så en test av DFI LP LT X38 (så dette kortet hardware har skrevet om er vel en litt annen versjon, men spesielt den gule layout'en skiller seg ut siden DFI sine Intel kort for det mest har hatt grønn layout i det siste)

 

Veldig synd at ingen tar inn disse kortene, siden jeg tror de fleste entusiaster ville valgt DFI. Og de som vil ha et slikt et i Norge nå må bestille fra utsiden... :S

Lenke til kommentar

Gigabyte, Abit og Asus m.f. lager stort sett gode hk de, men har man først hatt ett DFI og skjønt/merket forskjellen så savner man de ekstra mulighetene og mhz ett DFI gir. Dessverre lager ikke DFI bare perler, men har man først fått ett som er godt, med god bios - så er andre ett stykke bak.

Og 100Mhz fra eller til for 24/7 er kanskje ikke så viktig for de fleste, men hvorfor skal man ikke kunne få begge deler ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...