Gå til innhold

DFI med entusiastfrister


Anbefalte innlegg

Altså jeg dro 500 mhz på 400 mhz value ram 2x 1gb geil, org 3-4-4-8 ned til 3-4-3-5 510 MHZ!!!!

 

med gigabyte hovedkortet her får jeg ikke satt timingsa selv uten om at den herjer MAX!, altså jeg har Mushkin pc9200 Extreme performance Detaljerte specs 1150 mhz 5-4-4-12.

 

kjører 800 mhz 5-4-3-9 clocke litt 1000 mhz @ 5-4-3-9 hmm, det er ved fsb instilling, cpu'n kjører ikke spesielt bra, men minne test fungerer @ de hastighetene, ville bety at jeg bruker bare litt av minnet mitt, endrer jeg spenninga, kjører minnet på feil timings, høyere timings, minnet er 2.3 volt og kjører på 2.2 volt >_< ville gjerne brukt ram til 2500 kr max da.

 

men neida, med dfi kortet kunne jeg velge minne hastigheter høyere enn det cpu'n egentlig er laget for, tja er ikke det nyttig, og kunne dra 50 mhz mer enn andre hovedkort med samme prosessor minne skjermkort bare hovedkortet som er forskjell, ja, man har virkelig bruk for de instillingene.

 

en fin touch av dfi, innebygget memtest86+ passer utmerket for meg som ikke har cd-rom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Integrert MemTest86+ sier du? :D

dette var nytt for meg, og enda en grunn til å skaffe et DFI :D (forhandler nå om pris på et DFI LP LT X38-T2R :love:)

De aller fleste HK har en slags form for RAM stabilitetstesting, og de er som oftest gode nok til finne ut om det er stabilt nok til å starte OS.

 

Unødvendig, men alikevel, greit å ha.

 

Hadde bare noen tatt inn DFI til norge..

Lenke til kommentar

Å sammenligne oppstartstest med memtest blir litt drøyt. Om man overklokker kommer man ikke utenom å ha memtest liggende vil jeg nesten påstå. Det er i alle fall en genial test for å sjekke at ram'en har spenningen den trenger på en gitt frekvens. Synd ikke flere produsenter gjør dette. Jeg hadde satt pris på det i alle fall, og jeg er ingen ekstremklokker.

Lenke til kommentar
Å sammenligne oppstartstest med memtest blir litt drøyt. Om man overklokker kommer man ikke utenom å ha memtest liggende vil jeg nesten påstå. Det er i alle fall en genial test for å sjekke at ram'en har spenningen den trenger på en gitt frekvens. Synd ikke flere produsenter gjør dette. Jeg hadde satt pris på det i alle fall, og jeg er ingen ekstremklokker.

Memtest tester mye grundigere ja, det har du helt rett i. Men de fleste av testene er gode nok til å se om ram er stabil nok til å starte windows. Da blir det ingen korrupte filer, og man kan f.eks bruke Prime eller OCCT til å sjekke ramstabilitet.

Lenke til kommentar

Prime Large FFT tester og ram/chipsett ganske bra, i noen tilfelle bedre enn Memtest da den varmer opp chipsettet mer enn hva ren Memtest gjør. I praksis er det ganske mange forskjellige programmer/tester man må gjennom før man er rimlig sikker på at et oppsett er stabilt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DFI hadde meget bra Bios på NF2 serie bla. fordi Guruen fra Abit gikk til DFI. NF4 korta var også meget gode. Men siden den gang har ikke DFI klart å skille seg ut.

 

Mitt Gigabyte kort, samt Abit sitt QuadGT kort har flere innstillinger i Bios enn jeg ser behovet for at DFI skal forsøke å slå. Jeg hadde DFI NFII Ultra Infinity, det var DFI's gullalder.

 

Det som er bra med noen av DFI sine kort nå er at de klarer oppimot 680MHz FSB i følge noen garvede klokkere her i forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...