Gå til innhold

Hva mener du om Tyskere?


Anbefalte innlegg

Så man er en meitemark hvis man har lest historieboken sin? Klapp klapp!

 

Hva synes du om at han utryddet masse mennesker da? Helt riktig?

Det er fint at han leser historiebøker, men dagens offisielle historie utelukker sentrale hendelser, som er essensielle å lese om for å forstå hvorfor Hitler handlet som han gjorde.

 

Holocaustmyten er like mye jødisk løgn og svindel som Anne Frank dagboken.

 

Men hva synes du om at jødene utryddet mange mennesker i russland da?

 

Flesteparten av dagens tyskere er ofre for aggressiv hjernevasking. De hadde nok tenkt bedre om Hitler-tiden om de hadde fått en mer balansert historie å forholde seg til.

 

I dagens demokratiske Tyskland blir folk fengslet for tankekriminalitet. Akkurat som i Orwells 1984.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så man er en meitemark hvis man har lest historieboken sin? Klapp klapp!

 

Hva synes du om at han utryddet masse mennesker da? Helt riktig?

Det er fint at han leser historiebøker, men dagens offisielle historie utelukker sentrale hendelser, som er essensielle å lese om for å forstå hvorfor Hitler handlet som han gjorde.

 

Holocaustmyten er like mye jødisk løgn og svindel som Anne Frank dagboken.

 

Men hva synes du om at jødene utryddet mange mennesker i russland da?

 

Lol.

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar
Det er fint at han leser historiebøker, men dagens offisielle historie utelukker sentrale hendelser, som er essensielle å lese om for å forstå hvorfor Hitler handlet som han gjorde.

 

Mao: resten av verden har feil, jeg har rett. Alltid gøy å diskutere med ravende politiske dogmatikere si!

 

Holocaustmyten er like mye jødisk løgn og svindel som Anne Frank dagboken.

 

lol, kilde

 

Men hva synes du om at jødene utryddet mange mennesker i russland da?

 

lol, kilde

 

Flesteparten av dagens tyskere er ofre for aggressiv hjernevasking. De hadde nok tenkt bedre om Hitler-tiden om de hadde fått en mer balansert historie å forholde seg til.

 

Hvilke "sentrale usannheter" mener du er feilrepresentert?

 

I dagens demokratiske Tyskland blir folk fengslet for tankekriminalitet. Akkurat som i Orwells 1984.

 

Du er klar over at 1984 er skrevet som en kritikk av totalitære styresett a là Nazityskland?

Lenke til kommentar

Ut frå mitt relativt korte besøk i landet:

 

- Ikkje spesielt vakre jenter/damer

- Mykje metalfolk (svarte klede, piercing, høyrer på metal av noko slag, gjerne black)

- Elendige i engelsk, det er nok på betringens vei, men sjølv ungdommar eg møtte hadde svært dårlege språkkunnskaper. Internett er nok den beste måten dei lærer engelsk på. Dei som vil altså.

- Effektive, alt går fort og punktleg.

Lenke til kommentar

Tyskere generelt er fryktelig koselige folk.

Jeg tror flertallet av tyskere under ww2 ikke ville støttet overgrepene som ble gjort i tysklands navn. Har faktisk en onkel som er tyskerunge...

 

Eneste negative jeg kan si om tyskere som et folk er at de faen ikke skjønner ironi. Tror ikke det er en del av språket deres historisk sett.

Lenke til kommentar
Det er fint at han leser historiebøker, men dagens offisielle historie utelukker sentrale hendelser, som er essensielle å lese om for å forstå hvorfor Hitler handlet som han gjorde.

 

Holocaustmyten er like mye jødisk løgn og svindel som Anne Frank dagboken.

 

Men hva synes du om at jødene utryddet mange mennesker i russland da?

 

Flesteparten av dagens tyskere er ofre for aggressiv hjernevasking. De hadde nok tenkt bedre om Hitler-tiden om de hadde fått en mer balansert historie å forholde seg til.

 

I dagens demokratiske Tyskland blir folk fengslet for tankekriminalitet. Akkurat som i Orwells 1984.

 

Ah dagens gode latter. Du er jammen meg en god liten spøkefugl. Eller var du seriøst?

 

Det er jo klart at dagens løpegutter for NSDAP (eller tidligere NSDAP) blir foret meg feilaktig informasjon og propaganda spydd ut av Göebbles feite spøkelsesrompe ano 1940. Hitler var et geni ja men han var like fult ravende psykopatisk og overinteligent for sitt eget beste. Du vet vel at Hitler drev sin egen niese i døden? Eneste livet Hitlers pistol tok utenom sitt eget. Hitler, tysklands store sønn som du nærmest sier, var ikke engang tysk. Det spekuleres og i at han heller ikke var av ren arisk rase grunnet hans slektslegg til Schicklgruber slekten som har jødiske aner i seg.

 

Holocaust er dog og mer bevissikker enn Hitlers overbevisning om en stor jødisk konspirasjon.

 

Tyskerne får i dag en balansert og nøyaktig innføring i den korrekte historien på lik linje som alle andre. Er bare det at enkelte ikke helt tåler det faktum om at Hitler dret så på draget den siste tiden av krigen som det gikk ann, blant annet med overbevisningen om at Norge var brittenes store ilandgangs destinasjon og dermed holdte 350 000 tyske soldater stasjonert der samt hans styring av Wenches 12 armé som kun fantes i hans tanker.

 

Og sist men ikke minst, den store fører som hadde kontroll over hele det stortyske riket klarte ikke å holde styr på sitt eget rike og avdelingene i NSDAP som SS, SD, Waffen-SS, Whermact etc jobbet konstant imot hverandre noe som forhindret gjennomføring av planlagte deportasjoner. I tillegg klarte ikke Hitler å holde kontroll over de han hadde satt til å styre provinser som Generalguvermentet, som var styrt av en Frank (husker ikke etternavnet i hodet) som helt uten videre stengte grensene til sin provins og nektet Eichmann og SD å deportere jøder dit grunnet hans egene ambisjoner om en ren provins. Og dette var i en stat styrt av et taktisk men ravende rape tullet genie.

 

Nei du må nok lengere opp i rattataen til Gõebble og finne anne propaganda som ikke er brukt utalje ganger og er så utvasket og uten feste i realiteten at det er umulig å finne noe faste holdepunkter.

 

Tyskland er i dag som alle andre land og i tillegg et meget viktig land med en stabil og god økonomi og en yrende folkeslag med sans for rare sanger og øl. Glem nå ikke at sist gang et ekstremistparti fikk kontroll over tyskland sendte de det strake veien nedenom og hjem. Skulle vel være bevis nok på at Hitler feilet totalt.

 

Forøvrig var det veldig få som viste om holocaust, deriblant Traudle Junge som var Hitlers personelige sekretær. Hun fikk ikke vite om holocaust før under rettsprossedyren.

Lenke til kommentar

Bear: tror ikke det hjelper å argumentere. Når Holocaust er løgn og bedrag så faller nok resten av all logisk tenkning sammen. Men, antageligvis er han bare en skikkelig tøysekopp som synes det er morsomt å dykke ned i historiefremstillingen de stakkars utstøtte nazistene i Norge tar til seg. Har man ingen venner ender man vell fort opp i blitz/nazimiljøet.

Lenke til kommentar

Dagens gode latter for meg også :!:

 

Det er beklagelig å se at dere er så degenererte. Dere får tenke over det jeg har sagt, evt glemme det og se på tv istedetfor, evt begynne å grave i historien selv.

 

Ikke noe big deal for meg å slite meg ut for å overbevise dere når David Irving allikevel vil overbevise menneskeheten på sikt om sannheten.

 

Historien skrives av seierherrene, og dere tror blindt på den offisielle utgaven. Opp til hver enkelt om man fortsatt vil leve inni sin lille boble.

 

Over og ut.

Lenke til kommentar

Noe stereotypiske oppfatninger av tyskere og den tyske samfunnet: Orden, prestisjetung bilundustri, høflige og ordentlige mennesker, liberale, litt kjedelige, dårlig musikksmak.

 

Det tyskere kan være mest stolt av er bilindustrien. Hvor mange andre land kan skilte med noe like solid, både i forhold til eierskap og prestisje: Mercedes-Benz, Maybach, BMW, Audi, Porsche. Dessuten har de tyske bilfabrikantene kontroll over andre luksusmerker, som Bentley, Rolls-Royce, Bugatti og Lamborghini.

 

Fint at tyskere, og tyske myndigheter spesielt, har tatt en kraftig oppgjør med sin dystre fortid. Tyskland er vel i dag et av de mest demokratiske og liberale samfunn i verden med en fornuftig innen- og utenrikspolitikk.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
Ja, under Hitler var Tyskland en stor nasjon. Nå er den ikke mer enn en provins i EU. Det er massiv innvandring og mye misnøye. Ørneskulpturen som i dag henger på Riksdagen ser ut som en kalkun, i motsetning til de stramme og stilfulle ørnefigurene som var hengt opp under Hitlers nasjonalsosialistiske Tyskland. Og hadde det ikke vært for de Alliertes tallmessige overlegenhet, så hadde Hitler knukket Russland, England, USA og alle andre land som fyrstikker. En gjennomsnittelig Waffen SS soldat var like slagkraftig som 4-5 allierte soldater. Og den overlegne militære teknologien vitner bare om et velorganisert samfunn og et intelligente folk.

Bwahahah!

 

Du kødder, sant?

 

Så et par ørnestatuer er nok til å få deg til å ignorere mangelen på ytringsfrihet, det fullstendig kvelende diktaturet, fattigdommen og at man ble henrettet eller sultet ihjel om man var uenig med statens idelogiske folkemord?

 

En "stor" nasjon kan ikke eksistere der det er mangel på frihet (spør du meg).

Lenke til kommentar
Opp til hver enkelt om man fortsatt vil leve inni sin lille boble. :!:

Å dele opp en folkegruppe i raser, kalle dem parasitter, muggsopp, og mene at det ligger i deres natur å ødelegge alle verdens kulturer og folkeslag sier vel egentlig i hvilken liten boble du selv lever i.

 

Om jeg synes deler av den tyske befolkningen (nazistene) var noen forferdelige folk, så betyr ikke det at jeg skiller hele det tyske folk under samme kam, og dømmer dem for noe for 60 år siden.

selv om det finnes muslimske ekstremister som er terrorister og mener at hele verden skal bli muslimsk, så betyr det alldeles ikke at jeg ikke liker norske muslimer, eller vanlige muslimer.

 

Vel, akkurat det samme gjelder jødene, og vis det av en helt urealistisk grunn stemmer at Jødene stod bak et massivt folkedrap (og det som værre er) så betyr ikke det at man har rett til å dømme alle dagens jøder.

 

Det innlegget til Sirion var rett og slett skremmende.

Ja, og dette er nok ikke den eneste tråden det gjelder.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Men hva synes du om at jødene utryddet mange mennesker i russland da?

lol, kilde

 

Lazar Kaganovitsj (jøde) var Stalins høyre arm og skal angivelig ha stått bak flere dødsleirer, i tillegg til å ha overbevist Stalin om å sulte flere millioner bønder til døden. Lavrenti Berija (jøde) var øverste leder for NKVD og var mannen bak terroren og drap av sivilbefolkningen. Mange av mennene som stod bak drap på millioner av russere var jøder. Og tro at jødene hele tiden har vært ofre vil være svært ignorant.

 

 

Og den overlegne militære teknologien vitner bare om et velorganisert samfunn og et intelligente folk.

Hvilken overlegne militære teknologi?

 

Sirion sikter bl.a til Aggregat 4 (V-2), STG44, MG42, Tiger I og II, Me262 mfl. Alle disse teknologiske oppfinnelsene var langt forut sin tid og banebrytende i hvert sitt felt.

 

Amerikanere stjal en rekke teknologiske oppfinnelser fra tyskerne, bl.a V-2 som gjorde det mulig å nå rommet. Den amerikanske M60 er forøvrig basert på MG42 innmat. Russerne stjal også designet av STG44 når de konstruerte den umiskjennelige Kalashnikoven.

 

Magnetiske landminer, varmesøkende missiler, rakettkastere og stealth bomber er alle skapt under tidl. nazi-Tyskland og listen på hva tyskerne utviklet av banebrytende og overmektig utstyr er nesten uutslokkelig og ikke minst eksepsjonelt. Tysk ingeniørkunst iform av kreativitet og kløkt vil trolig aldri bli overgått.

Lenke til kommentar

Slik jeg har opplevd tyskere er de hyggelige og pratsomme folk. Lette å prate med og de prater gjerne litt sakte for en stakkars nordmann som ikke er helt stø i tysken. Dagens generasjon har ingenting med det som hendte (selv om et fåtall støtter det) og skal ikke dømmes på grunnlag av det, synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...