Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om noe billige avganger til/fra malta i nærmeste framtid? tenkte starten av feb.

Denne tråden er ikke for lokale reiser i Europa, der er det så mye tilbud og lave priser at langturene raskt blir usynlig blandt diskusjon om gebyrer.

 

Billig til Malta blir det ikke før Norwegian starter direkteflyginger i mars. Nå må du opp mot 2k hver vei.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som vet hvordan man kan sikre seg de beste billettene til SørKorea i ca mai-juni måned (tur-retur)?

Jeg er ganske fleksibel på dato, men alle "flykalkulator" sider jeg har funnet er veldig spesifikk med datoer for tur-retur, og finner derfor bare dyre priser, med 2 mellomlandinger og 30-50timers reisetid.

Det spiller liten rolle hvilke selskap jeg reiser med, og hvilke by jeg lander i Korea da det er godt utbygget tognettverk for å komme seg hvor som helst. Jeg bor selv i Bergen men forventer uansett en mellomlanding i Nederland, Tyskland eller andre land med skikkelige flyplasser. Ønsker naturligvis at oppholdet for mellomlandingen er så kort som mulig.

Er i utgangspunktet veldig fleksibel på dato, og oppholdstid er planlagt mellom 7-14 dager.

 

Om noen ikke har noen presise svar, vet værtfall noen om noen gode steder å lete etter billige billetter for fremtiden når spesefikk dato ikke er nødvendig?

Lenke til kommentar

KLM har gode priser på en del poengreiser nå, noen på 50%. Tror man må være innlogget på FB for å se det?

KLM har bestandig ute noen gode tilbud, men:

-de legges ut helt på slutten av annen hver måned

-gjelder reiser kun for de to neste månedene

-er ganske dyre for det man betaler ut over poengene, spesielt for reiser til utenfor Europa. Det kan faktisk være billigere å slå til på et vanlig tilbud hvor man ikke bruker poeng.

Lenke til kommentar

 

KLM har gode priser på en del poengreiser nå, noen på 50%. Tror man må være innlogget på FB for å se det?

KLM har bestandig ute noen gode tilbud, men:

-de legges ut helt på slutten av annen hver måned

-gjelder reiser kun for de to neste månedene

-er ganske dyre for det man betaler ut over poengene, spesielt for reiser til utenfor Europa. Det kan faktisk være billigere å slå til på et vanlig tilbud hvor man ikke bruker poeng.

 

Ok, jeg var bare innom og så etter reiser hjem til Barcelona, og så at de hadde en del andre tilbud.

Lenke til kommentar

Personlig holder jeg igjen å fly long haul med norwegian til de kan vise til at de klarer å komme avgårde til tiden. Men det er kanskje en annen diskusjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Undertegnede er jævla kjip og jeg vil ikke reise noen sted i det hele tatt med fly.

 

Jeg har høyde og flyskrekk og vil slettes ikke betale i dyre dommer for min egen ulykke og påfølgende bråe død.

 

Der i mot kan jeg betale godt for å slippe fly der det lar seg gjøre.

Så ikke skriv i en tråd som dette, da? Start din egen sykkel/tog/bil-tråd, om du ønsker å snakke med andre som liker å sykle/ta tog/kjøre bil.

 

Om du ikke vil betale for din egen død, vil jeg forøvrig anbefale deg å aldri sitte på eller kjøre bil. Større sjanse for å dø i trafikken, enn det er i et fly. Fly er noe av det tryggeste transportmiddel som finnes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva gjelder for baggasje når man flyr med to forskjellige flyselskap egentlig?

Skal fly KLM bare til Amsterdam, før jeg bytter til Malaysia Airlines (AMS-KUL-DPS).

Må jeg da forholde meg til KLM sine bagasjebetingelser? De har bare 23kg mot 30kg på Malaysia Airlines.

Ser at KLM skal ha 70 EUR for overvekt ser det ut som.

 

*egentlig feil tråd så jeg nå*

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...