Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

5500+ til honh kong er ikke så billig. Jeg fløy ditt for 3500kr var det vel (var vel også 3500 svenske jeg betalte om ikke husker helt feil) med Finnair.

 

Finnair pleier og ha bra tilbud til Hong kong ganske ofte for rundt den prisen

 

Var det nylig Finnair hadde et så godt tilbud? Syns de er dyrere enn de fleste andre flyselskapene når jeg sjekker. Men de har skikkelig rask flytid da.

 

Finnair pleier og ha de tilbudene ganske ofte i grunn, er en liten stund siden jeg har sett de nå blir ikke overraska om de kommer i løpet av neste ukene igjen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KLM har visst oktobersalg. Salgsperiode er 8-12 okt.

 

Vancouver 4525,-

 

Seattle 3825,-

 

Mexico City 3780,-

 

Er en del andre destinasjoner også, men jeg mener at disse var de mest interessante / prisgunstige. :)

 

Reisedatoer er fra 8 oktober til 31. mars 2010.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Litt spesielt tilbud fra Lufthansa, man må hente en "Super-saver voucher" med 700 NOK i avslag her: promotion.lufthansa.com/lmno

 

Med voucher:

-New York fra 2589,-

-Boston fra 3199,-

-Los Angeles fra 3319,-

-Toronto fra 3399,-

-San Francisco fra 3469,-

-Houston fra 3559,-

-Miami fra 3799,-

 

Prisen vil altså ligge 700 over dette i begynnelsen av bestillingen, ta feil eller problemer opp med Lufthansa. Fant turer til New York til 3062,- før jeg la inn voucher, det skulle bety at det er mulig å finne enda lavere pris enn annonsert.

 

Kjøpsperiode: Begrenset antall vouchers distribueres kun idag og lørdag, turen må bestilles innen mandag.

Reiseperiode: i November (Noen steder står det ut mars, de som er raske kan finne ut hva som stemmer)

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Austrian Airlines http://www.aua.com/no/nor

 

-New Dehli t/r 4049,-

 

Reiseperiode: desember-mars

 

 

Envei til Mumbai 10/11 får du med BA/Kingfisher Airlines med god tid på Heathrow. Du kommer frem 11/11.

Rett under 4400,- hos gotogate og supersaver.

 

Eller betal 557 USD til Kingfisher og fiks billigere tur til Heathrow selv

http://www.flykingfisher.com/

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål til folk som har peil på billige flybilletter:

 

Når er prisen på flybilletter lavest, gitt at en er rimelig fleksibel på avreisedato? Burde man vente til noen få dager før for å prøve å dra i land en restplass-billett eller er det mulig å få like billige billetter noen uker/måneder før? Er snakk om flybillett til én person, helst enveis, sen januar/tidlig februar 2010, til en destinasjon i Sør- eller Mellom-Amerika, hvis det skulle ha noe å si til eller fra.

 

Og forresten, noen ganger virker det som om det er mye billigere å kjøpe tur/retur istedenfor enveis på en gitt strekning, er det noen problemer med å da kjøpe tur/retur og bare ikke møte opp på returen? Må man bare sende mail til flyselskapet eller noe sånn i forkant av returen og melde ifra om at man ikke vil møte opp?

 

Setter stor pris på svar! :D

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvor du skal. Til sør-amerika er det vanligvis reiser som er avhengig av god plass på flere strekninger for å være billige og da må man gjerne være ute et halvt år i forveien. Tror de billigste turene i januar/februar allerede er solgt. Tilbud som Sao Paolo til 3500,- vil du antagelig ikke finne flere av.

 

Karibien er mer avhengig av at folk har råd til dyr ferie. Det kan komme gode tilbud dit frem mot slutten av året.

 

Kjøper du tur/retur motsatt vei trenge du ikke gruble på om de kanselerer.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Lurer nemlig på hvordan jeg skal få kommet meg billigst mulig ned til Sør- og Mellom-Amerika, men jeg har ikke fastlagt noen konkret rute foreløpig, så jeg er ganske fleksibel med tanke på stedene jeg kan bestille flybilletter til. Det eneste kinkige er at jeg planlegger å reise rundt over en periode på noen måneder og at jeg sannsynligvis kommer til å være på et helt annet sted enn stedet jeg først ankom når jeg drar tilbake til Norge igjen, så derfor funker ikke tur/retur så bra. Men tur/retur er såvidt jeg kan se langt billigere enn enkeltbilletter, og derfor tenker jeg altså på å bare bestille tur/retur og bare droppe å møte opp under returen.

 

Kjøper du tur/retur motsatt vei trenge du ikke gruble på om de kanselerer.

Her er jeg ikke helt med?

Lenke til kommentar

Leste feil, tenkte du bare skulle bruke returbiletten for returen og kjøpe reise fra Norge.

 

Møter du ikke opp på returreisen er det verste som kan skje at de ikke tar deg med, du får ikke bot.

 

Vet du ogenlunde hvor du skal reise tilbyr siter som wideroe.no deg å bestille en rundtur, men jeg tror ikke det nødvendigvis blir billigste måte å reise.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

lufthansa kjører et "reis 2 til redusert pris" tilbud til asia og usa nå...

 

f.eks:

 

Beijing 6259

Boston 4849

Charlotte 7499

Dallas/Fort Worth 6259

Hong Kong 7499

Las Vegas 8349

Los Angeles 8349

Philadelphia 4849

Seoul 7949

Shanghai 7099

Tokyo 7949

 

+ noen andre..

 

prisene er for 2 pax, bestilll innen 25 nov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...