Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

En tråd for gjerrigknarker på tur, whohoo! Akkurat mitt ekspertområde :)

 

og noen som har peil på ENveis billet til Sapporo Japan i November, dato er ikke så farlig

 

Jeg klarte i farten ikke å finne noe billigere enn 4500 en vei på ebookers, mens tur-retur ligger ca 500 kr dyrere i november. Sikker på at du ikke vil hjem igjen igså ;)

I tillegg trenger du en eller annen billig-bilett til london.. men det mangler det antakelig ikke på fra lavpris selskapene

 

Driver å planlegger tur til asia neste år. Skal innom japan, kina og vietnam. Noen som har noe formening om billigste måte å gjøre det på?

 

Blir jo litt vanskelig i og med at det ikke blir mye tur/retur.

 

prismessig er det mest gunstige er å fly til de store knutepunktene, ihvertfall etter egne erfaringer. F.eks til Bangkok, Beijing etc. Her er det mye billig å velge mellom om du flyr fra f.eks London som et bra utgangspunkt. Innad i Asia finnes det mange bra billig-selskaper som flyr for en slikk og ingenting, f.eks airasia og nokair. Mellom Kina/Vietnam vil jeg anbefale deg tog på det varmeste om du har mulighet for det!

 

Hvis du har mulighet for å ta retur biletten fra samme destinasjon er det også vanligvis mye å spare.. f.eks ta et innenriks fly for å komme tilbake til utgangspunktet. Jeg reiste jeg tur-retur Vietnam i sommer for 3200kr. Ikke mye å si på det.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
og noen som har peil på ENveis billet til Sapporo Japan i November, dato er ikke så farlig
Jeg klarte i farten ikke å finne noe billigere enn 4500 en vei på ebookers, mens tur-retur ligger ca 500 kr dyrere i november. Sikker på at du ikke vil hjem igjen igså ;)

I tillegg trenger du en eller annen billig-bilett til london.. men det mangler det antakelig ikke på fra lavpris selskapene

Billigselskapene flyr ikke til Heathrow og ikke tidlig nok til å kunne sjekke ut og inn og rekke det flyet samme dag. man må beregne litt ekstra til om man drar innom Heathrow, spesielt om man skal sjekke helt ut og inn igjen.

 

Fra Norge får man en returbillett til ca. 5300 via Frankfurt og Narita.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
og noen som har peil på ENveis billet til Sapporo Japan i November, dato er ikke så farlig
Jeg klarte i farten ikke å finne noe billigere enn 4500 en vei på ebookers, mens tur-retur ligger ca 500 kr dyrere i november. Sikker på at du ikke vil hjem igjen igså ;)

I tillegg trenger du en eller annen billig-bilett til london.. men det mangler det antakelig ikke på fra lavpris selskapene

Billigselskapene flyr ikke til Heathrow og ikke tidlig nok til å kunne sjekke ut og inn og rekke det flyet samme dag. man må beregne litt ekstra til om man drar innom Heathrow, spesielt om man skal sjekke helt ut og inn igjen.

 

Fra Norge får man en returbillett til ca. 5300 via Frankfurt og Narita.

 

Vel, nå så jeg kun på prisen da, og ikke nødvendigvis på tidsjemaet. Det får da bli opptil hver enkelt. SAS flyr forøvrig til LHR for 700kr samme dagen, så en enveis billett til ca 5200kr da, en vei til Sapporo, fornøyd ? :)

 

Nå har forsåvidt ikke jeg noe problem med å løpe mellom terminalene, eller sove på en benk på flyplassen heller så..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
SAS flyr forøvrig til LHR for 700kr samme dagen, så en enveis billett til ca 5200kr da, en vei til Sapporo, fornøyd ? :)
Ikke helt. 2 timer (om flyet ikke er forsinket) til å få tak i bagasje sjekke helt ut og så inn igjen kan bli knapt på en flyplass med så mye kaos og køer som Heathrow.

 

Men det er jo opp til hver enkelt å gamble på det for å spare 100 kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
SAS flyr forøvrig til LHR for 700kr samme dagen, så en enveis billett til ca 5200kr da, en vei til Sapporo, fornøyd ? :)
Ikke helt. 2 timer (om flyet ikke er forsinket) til å få tak i bagasje sjekke helt ut og så inn igjen kan bli knapt på en flyplass med så mye kaos og køer som Heathrow.

 

Men det er jo opp til hver enkelt å gamble på det for å spare 100 kroner.

 

100kr hadde jeg nok klart å avse, så ja jeg er nok enig i deg med det. Kanskje du kunne opplyse meg, og han som spurte et par poster tidligere, hvilket flyselskap som flyr fra norge til japan for 5300kr ?

 

Hvem var det med?

Jeg var nok litt kjapp i kommentaren min. Den prisen var tur-retur fra london, så pris for sas biletten til london kom i tillegg, selv om den også var ganske rimelig. Jeg brukte Malaysian airlines for flybilettene til Vietnam, London til Ho Chi Minh city. (Til Hanoi er det antakeligvis litt dyrere, da dette er mye lenger i forhold til hvor Malaysian airlines mellomlander)

Lenke til kommentar
Kanskje du kunne opplyse meg, og han som spurte et par poster tidligere, hvilket flyselskap som flyr fra norge til japan for 5300kr ?

SAS/All Nippon Osl-Sapporo 11-18 november søkt på wideroe.no

 

All Nippon har en håpløs website, men de som ønsker kan jo prøve herifra hvor det står om tilbudet:

https://www.ana.co.jp/wws/eur/e/travelservi...9/index_no.html

 

Til Tokyo er det ofte tilbud under 5 k, men det spesielle her er at tilbudet gjelder til mange andre byer.

Lenke til kommentar
og noen som har peil på ENveis billet til Sapporo Japan eller Auckland og Wellington i New Zealand som ikke er så alt for dyr?

Amsterdam-Auckland med avgang 12:00 6500,- med Malaysian Airlines

Heathrow-Auckland med avgang 22:00 6400,- med Malaysian Airlines

Er ikke sikker på at dette er det billigste, men det er i alle fall et utgangspunkt.

 

New Zealand anbefales også sterkt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
og noen som har peil på ENveis billet til Sapporo Japan eller Auckland og Wellington i New Zealand som ikke er så alt for dyr?

Amsterdam-Auckland med avgang 12:00 6500,- med Malaysian Airlines

Heathrow-Auckland med avgang 22:00 6400,- med Malaysian Airlines

Er ikke sikker på at dette er det billigste, men det er i alle fall et utgangspunkt.

 

New Zealand anbefales også sterkt. :)

 

Kan ikke se utfra All Nippon´s side at de flyr til Sapporo i det hele tatt ? (Eller er det jeg som er blind?)

 

Cathay Pacific har også fly i november for 4500kr for London->Sapporo, og 4600kr London->Auckland. Sleng på 600kr for sas Bergen/Oslo->LHR, så har du det.

 

Ikke mye å utsette på det uansett når du blir frakta rundt halve jorda :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
En tråd for gjerrigknarker på tur, whohoo! Akkurat mitt ekspertområde :)

 

og noen som har peil på ENveis billet til Sapporo Japan i November, dato er ikke så farlig

 

Jeg klarte i farten ikke å finne noe billigere enn 4500 en vei på ebookers, mens tur-retur ligger ca 500 kr dyrere i november. Sikker på at du ikke vil hjem igjen igså ;)

I tillegg trenger du en eller annen billig-bilett til london.. men det mangler det antakelig ikke på fra lavpris selskapene

 

 

joda jeg skal hjem men vet bare ikke når:P

Hadde først planer om og sykkle Portufal - Sør Afrika gjennom vest afrika men, etter og ha hvert i kontakt med flere som gjør det for tiden og etter demmes erfaring er det lurt og vente med det litt, er vist ikke bare kongo som er lite vennelig for tiden.

 

så nå er planen:

 

A: Japan - Sør Korea - Taiwan - Shanghai - Hong Kong med sykkel

B: New Zealand - Australia - Indonesia - Singapore - Malaysia - Thailand - Burma - Thailand - Laos - Kambodsja - Vietnam - Kina - Hong Kong

 

begge turer med sykkel, vi har bare ikke bestemt oss helt for hvem av de 2 turene det blir enda.

 

Derfor skal jeg bare ha 1 veisbillett nå først:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...