Gå til innhold

geforce 2 mx-200 = verdens dårligste kjøp!?


teppetryne

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte et nvidia geforce 2 mx-200 32mb 3d kort for 650 kr for ca 1 år siden...

tror dette er det dårligste kjøpet jeg har gjort EVER!!! :woot:

 

jeg har også et 4år gammelt nvidia riva tnt2 ultra gamer liggende hjemme, jeg får 700 poeng mere med dette kotet enn jeg får med geforce 2 kortet i

3d mark 2001se!!!!! + at jeg får også merkbart bedre spilleytelse med dette kortet!!!

 

den eneste grunnen til at jeg bruker geforce 2 kortet er fordi det har tv-out.... :-?

 

geforce 2 mx-200 = verdens dårligste kjøp!?

er det noen som har gjort et dårligere 3d kort kjøp en meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe gf2mx-200 var det første skjermkortet siden før tnt1 som brukte 64bit ram istedenfor 128bit... kjøpte et gf2mx for 2,5 år siden for 1500, var egentlig ikke noe dårlig kjøp.. men før det hadde jeg tnt1 og ALT var optimalisert for voodoo2... en smule irriterende... spes favorittspillet mitt, ut og unreal, begge med 20-40% bedre ytelse med ellers tilsvaredende 3dfx kort...

Lenke til kommentar
Min skjermkortkronologi: GeForce2 GTS, GeForce2 TI, ATI Radeon 8500LE, GeForce4 TI4200...

 

:lol:

 

Jeg begynte med noe fra slutten på 80-tallet :)

 

Slik er min historie:

 

80-talls greier (vet ikke hva det var), noe greier fra 1997-98 (ca. 4 mb, hvis det ikke var 2) også Gf 2 mx 400 (32 mb sdram)

 

Og sist men ikke minst GF 4 Ti 4400 :woot:

Lenke til kommentar

Har et Gainward Gf2mx 32MB, og drar inn rundt 3800 på 3dmark2001 (800x600x32) med lett overklokking i Expert-tool og med en AMD Athlon 1200@1305. Synes ikke det er så verst, men kortet sliter SKIKKELIG med BF1942 og Morrowind. Kosta i underkant av 1000,- i september 2001.

 

Vet noen forresten om man kan putte inn et nytt skjermkort med DDR-minne på et eldre hovedkort (MSI K7T) uten DDR-ram?

Lenke til kommentar
jeg kjøpte et nvidia geforce 2 mx-200 32mb 3d kort for 650 kr for ca 1 år siden...

tror dette er det dårligste kjøpet jeg har gjort EVER!!! :woot:

 

jeg har også et 4år gammelt nvidia riva tnt2 ultra gamer liggende hjemme, jeg får 700 poeng mere med dette kotet enn jeg får med geforce 2 kortet i

3d mark 2001se!!!!! + at jeg får også merkbart bedre spilleytelse med dette kortet!!!

 

den eneste grunnen til at jeg bruker geforce 2 kortet er fordi det har tv-out.... :-?

 

geforce 2 mx-200 = verdens dårligste kjøp!?

er det noen som har gjort et dårligere 3d kort kjøp en meg??

 

Har ikke gjort dårligere 3Dkort kjøp men jeg mener jeg har dårligere skjermkort som er GF2MX. Det er integrert på mitt Asus A7N-266VM... Sheared minne... URK! Men bruker en god gammel GF2GTS til vanlig da...

 

Skjermkort tidslinja mi:

 

Voodoo banshee --> G400 MAX --> GF2 GTS

 

For ei deprimerende tidslinje...

Lenke til kommentar
jeg har geforce 2mx400 64mb sd-ram. får 2800 i 3dmark 2001 se. fortsatt kan jeg spille alle spill med brukbar oppløsning, men det er på tide med et nytt.

Herlig..! Jeg har tilfeldigvis også et GeForce2 MX400 kort. Kostet vel 899,- i september 2001. Får vel i underkant av 3000 marker på standard hastighet. Modifiserte det og klarte 3500 en stund.. Har litt lyst på nytt ja, men kjører de få spillene jeg spiller glatt.. Stemmer det ja - jeg spiller LITE. Tenker neste kort blir et ATI-kort til under tusenlappen..

Lenke til kommentar

Vet noen forresten om man kan putte inn et nytt skjermkort med DDR-

minne på et eldre hovedkort (MSI K7T) uten DDR-ram?

Det går helt fint det :wink:

Så lenge hovedkortet har agp port.

 

Nå har jeg investert i et Gainward Gf4 Ti4200 på min ellers slitne PC, og det funker bra!

 

Selvsagt fikk jeg ikke 200 fps i Morrowind, men bedre ble det jo. Neste post i oppgradering blir vel - hovedkort, minne, og cpu. Hmm - må nok godsnakke (ytterligere) med dama.... :lol:

Lenke til kommentar

Alle snakker om hvilken score man fikk i 3D mark... jeg hadde et Gforce 2MX 400... så byttet jeg det med et Radeon all in wonder 7500... og det var jo som om jeg hadde fått ny skjerm... fargene var mye dypere... bildene var skarpere... for ikke og snakke om TV ut som ble vannvittig mye bedre.... lagde en media PC med 7500 kortet og kjøpte et 9000 kort til den andre PCn.... kommer ikke til og gå tilbake til Nvidia uansett hvor mange 3D mark de scorer... de bråker fælt og ser stygge ut.... skjer det samme med kjærsten min så åker hun ut døra :) ... ingen grunn til og behandle skjermkort noe bedre

Lenke til kommentar
Alle snakker om hvilken score man fikk i 3D mark... jeg hadde et Gforce 2MX 400... så byttet jeg det med et Radeon all in wonder 7500... og det var jo som om jeg hadde fått ny skjerm... fargene var mye dypere... bildene var skarpere... for ikke og snakke om TV ut som ble vannvittig mye bedre.... lagde en media PC med 7500 kortet og kjøpte et 9000 kort til den andre PCn.... kommer ikke til og gå tilbake til Nvidia uansett hvor mange 3D mark de scorer... de bråker fælt og ser stygge ut.... skjer det samme med kjærsten min så åker hun ut døra :) ... ingen grunn til og behandle skjermkort noe bedre

 

HOHO! Det der er det mest geniale jeg har hørt på lenge. Jeg er helt enig med deg! Å få høy 3DMARK score er noe alle kan, bare de har nok penger da.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...