Gå til innhold

Jack Thompson ut mot Buzz!


Anbefalte innlegg

Nei faen heller, nå blir jeg faktisk pissed på Gamer her. Slutt å gi denne taperen oppmerksomhet! Han er åpenbart mentalt forstyrret, og det gagner ingen å late som om han faktisk er relevant.

helt enig. eneste måten å bli kvitt han er å overse han

For meg er han rene underholdningen. Makan til A4 kødd uten liv og evne til å skjønne ting.

 

Han må virkelig ha blitt mentalt skadet av et spill selv, siden han har brukt hele sitt liv til dette.

 

Hvorfor? Hva har han så intenst imot et spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde ikke det var mulig å miste mer respekt for denne mannen, men joda, han har klart å synke enda lavere.

 

Men etter å ha lest artikkelen om Thompsons kritikk av killer 7, er jeg overbevist om at den beste måten å "ta knekken" på denne mannen på er å spre usannheter og rykter om spill i hans retning. Han har en stor tendens til å hoppe på å kritiskere og rope ut med engang han hører noe som han kan bruke om et spill. (Som hans utrop mot sims2)

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Nei faen heller, nå blir jeg faktisk pissed på Gamer her. Slutt å gi denne taperen oppmerksomhet! Han er åpenbart mentalt forstyrret, og det gagner ingen å late som om han faktisk er relevant.

helt enig. eneste måten å bli kvitt han er å overse han

Det er en fordel for spillere og spillindustrien at vår største motstander er en medieklovn. Det er ingen fordel å bli kvitt han.

Lenke til kommentar
Hvis du ser barn som spiller, vil de fleste av dem bare trykke på knapper eller bevege musa så fort de kan. Det minner meg om rotter som løper rundt i en labyrint.

 

Har hun bare sett folk som spiller Tekken på konsoll? Har hun i det hele tatt noen som helst forståelse for hva som skjer når barna trykker på knappene? Har hun noen gang lurt på om de kanskje morer seg? Er hun fullstendig blåst?

 

<sarkasme>

Hvis du ser på barn som leser bøker, vil de fleste av dem bare stirre blankt mot et papirark og "bla om", som det heter, innimellom. Barn skal være aktive, danse på DDR-matter og kose seg og være sosiale med knappetrykking sammen med vennene. Boklesing er en utrolig passiv aktivitet som mangler enhver form for interaktivitet, hvis man ser bort fra "bla om"-handlingen. I tillegg er det en ANTISOSIAL aktivitet, som på ingen måte oppfordrer til sosialt samvær. Selv om det selvfølgelig forekommer, har forskning vist at det er langt flere barn som spiller spill sammen, enn de som møtes for å lese den samme boken. Det minner meg om rotter som ligger døende i et lite hjørne av en labyrint.

</sarkasme>

Lenke til kommentar

Har dataspill hjulpet meg? Kan nevne to som har hjulpet på evnene mine:

 

Pokemon Gold har gjort at min engelsk er godt over gjennomsnittet. Var vel best på mekken i fjor utenom en jente som hadde bodd noen år i London.

 

Stepmania har virkelig skjerpet min øye-hånd-koordinasjon og reaksjon. Klarar KungKlung på 11-foter, for de som vet hva jeg snakker om.

 

Dessuten har spill hjulpet meg til å sløse bort elers tomme timer jeg kunne brukt på en minimalt interaktiv bok på noen hundre sider.

 

 

Jack Thompson er en idiot og kommer til å forbli det. Langer ut etter nusselige familiespill...

 

@Bolt: Word!

Lenke til kommentar

Bra underholdning :D meeeen, syntes egentlig mediene burde overse han. Det finnes faktisk folk som er dumme nok til å tro på pisset han kommer med, og jo mer coverage JT får, jo flere anti-spill folk får man dessverre.

 

Nå er vel forhåpentlig de fleste som henger på gamer.no gamere selv, og ser gjennom de tomme løgnene hans.

Lenke til kommentar
Nei faen heller, nå blir jeg faktisk pissed på Gamer her. Slutt å gi denne taperen oppmerksomhet! Han er åpenbart mentalt forstyrret, og det gagner ingen å late som om han faktisk er relevant.

helt enig. eneste måten å bli kvitt han er å overse han

Sikkert det de sa om Hitler også. å vi ser jo hvordan det gikk.. jupp jeg sammenligner han med Hitler. Sue me please! ;)

Lenke til kommentar

Enda jeg ikke helt deler alle Jack Thompson sine synspunkter så har han veldig mye mer riktig enn den vanlige mannen i gaten.

 

Selv om mannen kan sette ting på spissen og overdrive så betyr det ikke at han tar fullstendig feil og at det er umulig å lage noe medie-innhold som kan være skadelig på en prosentandel av befolkningen (f.eks. barn under 7 år).

 

Men like fullt, det største problemet med Jack Thompson er ikke hans uttalelser men hvordan vi andre tolker dem. Det er nesten som om han blir satt i en gapestokk og latterliggjort for uttalelser som faktisk kan være helt korrekte og riktige.

 

Selv støtter jeg å gjøre de aller mest skadelige former for medier mer utilgjengelig for barn (men fortsatt utilgjengelig for de som er gamle og modne nok). Som med aldersgrenser på kinoene vil dette bety litt reduserte inntekter for de store internasjonale selskapene men det vil komme samfunnet til gode.

 

Dersom noen ønsker å diskutere dette er det fornuftig å se tilbake i tid, faktisk hele 60 år, når mediavoldsdebatten først begynte. Informasjonen ligger ikke lett tilgjengelig men den er fortsatt mulig å oppdrive for de som ønsker å vite hvordan det hele henger sammen.

 

Strengere regelverk vil komme oss alle til gode, vi må ikke gi avslipp på noe som helst. Småbarn har for eksempel ikke behov for å se svært store mengder med svært voldelig materiale.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...