Gå til innhold

Advokat Tor Erling Staffs uttalelser i media om Lommemannens overgrep.


Anbefalte innlegg

Tor Erling Staff uttaler i dag at Lommemannen ikke har skadet guttene og at slike "uskyldige tilnærmelser" ikke er så alvorlige likevel..

 

Til spørsmålet om "oralsex mellom mindreårige gutter og eldre ukjente menn generelt ikke kan medføre traumer eller skader?" svarer Staff følgende:

 

- Det er ikke slikt gutter reagerer på, men det blir det når politiet gjør det til verdens verste forbrytelser, mener Staff.

 

Hva i svarte er det egentlig den mannen driver med?

Er Staff med i en pedofil ring selv eller?

 

Kilde: Dagbladet

 

 

NB NB NB NY INFO I SAKEN :

 

Jeg hørte på et intervju med Staff på P4 på radioen i dag, og jeg skylder Staff en uforbeholden unnskylding.

 

Jeg baserte mitt syn på den informasjonen som sto på Dagbladet (se over) og dette viser seg å være helt feil.

Staff har jo videre beklaget at hans uttalelse kunne misforståes, og at dersom noen følte seg krenket så var ikke det meningen.

 

Staff har uttalt seg om hva mannen faktisk er siktet for på nåværende tidspunkt, som da da altså var tukling gjennom bukselommen.

 

Og her er jeg enig med Staff, det er ekkelt nok, men jeg synes det høres rart ut at noen skal få psykiske lidelser av en slik opplevelse..

Nå er ikke jeg psykolog, men jeg ville i hvert fall ikke sett livet falle i grus av dette..

 

Staff var helt klar på at annet missbruk, som oralsex er en meget grov handling…

 

Så jeg beklager så mye....

 

(emnetekst er endret også for å illustrere hva det dreier seg om...)

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han er forsvarsadvokat? Han gjør bare jobben sin. Hva forventer du egentlig? At han skal gå ut i media og si "min klient er et fryktelig menneske som fortjener straff" ?
Det er riktig, men det er ikke mange andre forsvarsadvokater som ville sagt det samme. Staff er kjent for "å være åpen i kjeften", og har tidligere uttalt at for eksempel æresdrap er greit. Han kan selvfølgelig si dette for å gjøre jobben sin - å forsvare sin klient, men her bør en også tenke på ofrene. "Overreagerer jeg når jeg sier at det var ubehagelig å putte hånden min i lommen til en gammel mann, når selve lommen var fjernet, men jeg fant en penis der istedet".
Lenke til kommentar
Han er forsvarsadvokat? Han gjør bare jobben sin. Hva forventer du egentlig? At han skal gå ut i media og si "min klient er et fryktelig menneske som fortjener straff" ?

 

Dagens svar. Hør, hør!

Neppe...det var bare et lite gjennomtenkt svar...

 

En forsvarsadvokat sin jobb er å forsvare klienten...ikke handlingen...

Tor Erling forsvarer handlingen...grove overgrep blir bagatellisert.

 

Dersom denne klienten mener han er uskyldig, så er det Staff's jobb å prøve å få ham frikjent...

Dersom denne klienten erklærer seg skyldig, så er det Staff sin jobb å prøve å få til en best mulig soning for sin klient og påse at han får en rettferdig rettsak.

 

Staff sin jobb er IKKE å forsvare grove seksuelle overgrep.

Han lisens burde vært inndratt for lenge siden... Det er tydelig at han faktisk har tatt svært stor skade da han ble forgrepet mot.

Lenke til kommentar
Han lisens burde vært inndratt for lenge siden... Det er tydelig at han faktisk har tatt svært stor skade da han ble forgrepet mot.

Hvorfor burde man ha dratt inn lisensen hans? Er det noe lovverk som sier at kontroversielle påstander automatisk diskvalifiserer en til å ha advokatløyve?

 

Basert på hvordan folk reagerer på de mange merkelige utsagnene til Staff får jeg bare styrket min teori om at Staff er nødvendig i Norge idag. Noen ganger trenger man mennesker som tør å stå opp for det de mener, selv om det de mener er noe helt annet enn det som er politisk korrekt, og å utfordre andre til å tenke annerledes og å revurdere de sannhetene en tar for gitt. Selv om jeg må innrømme at jeg synes at mange av utsagnene hans er på grensen til det bisarre, synes jeg på ingen måte at det hadde gagnet samfunnet å kneble ham eller fjerne advokatløyvet hans. Det er litt skremmende å se hvor liten respekt enkelte på forumet her har for ytringsfriheten.

Lenke til kommentar

Men er det ikke en viss sannhet i det han sier da?

 

Mener å ha lest at små barn som blir overtalt til å gjennomføre seksuelle handlinger ofte ikke får så mye traumer av selve handlingene, men av allt oppstyret med politi, presse, rettssak, barnevern, psykologer osv. etterpå. At det får dem til å tro at sex er noe galt og at de har gjort noe galt selv.

Lenke til kommentar
Men er det ikke en viss sannhet i det han sier da?

 

Mener å ha lest at små barn som blir overtalt til å gjennomføre seksuelle handlinger ofte ikke får så mye traumer av selve handlingene, men av allt oppstyret med politi, presse, rettssak, barnevern, psykologer osv. etterpå. At det får dem til å tro at sex er noe galt og at de har gjort noe galt selv.

Den trenger vi nok kilder på. Tror det finnes en del tusen eksempler som viser det motsatte.

Lenke til kommentar
Han er forsvarsadvokat? Han gjør bare jobben sin. Hva forventer du egentlig? At han skal gå ut i media og si "min klient er et fryktelig menneske som fortjener straff" ?

 

Dagens svar. Hør, hør!

Neppe...det var bare et lite gjennomtenkt svar...

 

En forsvarsadvokat sin jobb er å forsvare klienten...ikke handlingen...

Tor Erling forsvarer handlingen...grove overgrep blir bagatellisert.

 

Dersom denne klienten mener han er uskyldig, så er det Staff's jobb å prøve å få ham frikjent...

Dersom denne klienten erklærer seg skyldig, så er det Staff sin jobb å prøve å få til en best mulig soning for sin klient og påse at han får en rettferdig rettsak.

 

Staff sin jobb er IKKE å forsvare grove seksuelle overgrep.

Han lisens burde vært inndratt for lenge siden... Det er tydelig at han faktisk har tatt svært stor skade da han ble forgrepet mot.

Morsomt noen sier ett veldig godt svar er lite gjennomtenkt mens de selv kommer med noe som er helt på jordet.

 

Du har rett, mener klienten han er uskyldig er det Staff sin opp jobb å prøve å få han frikjent.

 

Erklærer han seg skyldig så er det IKKE soningsforholdene som er prioritert først, men å få straffenså lav som mulig.

 

Hvordan gjør man det?

 

Jo så klart, man prøver å finne formildende omstendigheter kombinert med å bagatellisere forbrytelsen så her gjør Staff jobben sin.

 

Kanskje han går vel langt i sin ytring men å miste lisensen er han langt i fra. Tydelig at Griffin her uttaler seg om ting han selv ikke har peiling på!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Han er forsvarsadvokat? Han gjør bare jobben sin. Hva forventer du egentlig? At han skal gå ut i media og si "min klient er et fryktelig menneske som fortjener straff" ?
Det er riktig, men det er ikke mange andre forsvarsadvokater som ville sagt det samme. Staff er kjent for "å være åpen i kjeften", og har tidligere uttalt at for eksempel æresdrap er greit. Han kan selvfølgelig si dette for å gjøre jobben sin - å forsvare sin klient, men her bør en også tenke på ofrene. "Overreagerer jeg når jeg sier at det var ubehagelig å putte hånden min i lommen til en gammel mann, når selve lommen var fjernet, men jeg fant en penis der istedet".

 

Staff bør gjøre jobben sin, og media bør tenke over hvordan de velger å presentere budskapene sine.

:)

Lenke til kommentar
Han er forsvarsadvokat? Han gjør bare jobben sin. Hva forventer du egentlig? At han skal gå ut i media og si "min klient er et fryktelig menneske som fortjener straff" ?

 

Dagens svar. Hør, hør!

Neppe...det var bare et lite gjennomtenkt svar...

 

En forsvarsadvokat sin jobb er å forsvare klienten...ikke handlingen...

Tor Erling forsvarer handlingen...grove overgrep blir bagatellisert.

 

Dersom denne klienten mener han er uskyldig, så er det Staff's jobb å prøve å få ham frikjent...

Dersom denne klienten erklærer seg skyldig, så er det Staff sin jobb å prøve å få til en best mulig soning for sin klient og påse at han får en rettferdig rettsak.

 

Staff sin jobb er IKKE å forsvare grove seksuelle overgrep.

Han lisens burde vært inndratt for lenge siden... Det er tydelig at han faktisk har tatt svært stor skade da han ble forgrepet mot.

Morsomt noen sier ett veldig godt svar er lite gjennomtenkt mens de selv kommer med noe som er helt på jordet.

 

Du har rett, mener klienten han er uskyldig er det Staff sin opp jobb å prøve å få han frikjent.

 

Erklærer han seg skyldig så er det IKKE soningsforholdene som er prioritert først, men å få straffenså lav som mulig.

 

Hvordan gjør man det?

 

Jo så klart, man prøver å finne formildende omstendigheter kombinert med å bagatellisere forbrytelsen så her gjør Staff jobben sin.

 

Kanskje han går vel langt i sin ytring men å miste lisensen er han langt i fra. Tydelig at Griffin her uttaler seg om ting han selv ikke har peiling på!

Kanskje noe krøkete forklart med å si best mulig soning...i det la jeg i allefall, selv om du ikke klarte hente ut essensen... at soningen skulle være så kort og mild som mulig, med evt. rehabilitering og oppfølging om nødvendig.

Siden du skriver at det bare gjelder å få straffen så kort som mulig, så kan jeg vel kanskje konkludere at du uttaler deg om ting du ikke har greie på?

 

Men at mannen ikke bør få inneha advokatlisens står jeg for...

Lenke til kommentar
Han lisens burde vært inndratt for lenge siden... Det er tydelig at han faktisk har tatt svært stor skade da han ble forgrepet mot.

Hvorfor burde man ha dratt inn lisensen hans? Er det noe lovverk som sier at kontroversielle påstander automatisk diskvalifiserer en til å ha advokatløyve?

 

Basert på hvordan folk reagerer på de mange merkelige utsagnene til Staff får jeg bare styrket min teori om at Staff er nødvendig i Norge idag. Noen ganger trenger man mennesker som tør å stå opp for det de mener, selv om det de mener er noe helt annet enn det som er politisk korrekt, og å utfordre andre til å tenke annerledes og å revurdere de sannhetene en tar for gitt. Selv om jeg må innrømme at jeg synes at mange av utsagnene hans er på grensen til det bisarre, synes jeg på ingen måte at det hadde gagnet samfunnet å kneble ham eller fjerne advokatløyvet hans. Det er litt skremmende å se hvor liten respekt enkelte på forumet her har for ytringsfriheten.

Enig i at Norge trenger folk som tør å stå opp for det de mener, også med de meningene som er utenfor de politisk korrekte rammer. Men enkelte meninger går ikke godt sammen med enkelte stillinger i samfunnet.

Dersom en politimann går ut i media og sier at alle svartinger har godt av juling, men at det rigide lovverket i Norge hindrer ham i å utføre dette... så er ikke mannen skikket til å være politimann...

Men han må gjerne ytre det...i ett annet yrke...

 

Enkelte yrker og meninger og yrker passer bare ikke sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...