Gå til innhold

Tråden for god norskspråklig rock


svinepelz

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Kan komme med noen anbefalinger på platekjøp for de som er interessert i norsk punk og lignende:

Anarki og Kaos 1 og 2

Nr. 1: http://www.platekompaniet.no/cdproduct.asp?id=VOW129CD

Nr. 2: http://www.platekompaniet.no/cdproduct.asp?id=VOW130CD

Disse er også tilgjengelige på Spotify:

 

Anarki & Kaos - Norsk punk '79-'81

Anarki & Kaos #2 - Punk, råråkk og aggresjon

 

Mer norskspråklig kos på Spotify:

 

c35b2b7d88cfd6f58ee7b5ef8efcb830.jpg

Sterk naken og biltyvene - Tretten døde roser (se også singlene Hva med stakkars meg da? og Sommerlykke)

 

4fd338826dc1310bc5ad16b803aefa78.jpg

Jokke & Valentinerne - Frelst!

 

2e65590e1966009c6c18c9f76a9cd95e.jpg

Seigmen - Ameneon

 

ef12e22bfd9469733243a77a15e2c110.jpg

Seigmen - Total

 

b82af56f7076341b89b35b5b6d148c00.jpg

CC Cowboys - Blodsbrødre

 

b43f0ba96cb988d88e9d408c8def5690.jpg

The Aller Værste - Materialtretthet

 

4f890a11af6f28fbfcc7b3152471a0f8.jpg

Raga Rockers - Maskiner i Nirvana

 

9eb9a966c6ec33e31038d9430cac7dc5.jpg

Ole Paus - Garman

 

035d7e126298b1769753b81e887ab71e.jpg

Elektrisk Regn - Steinbyen

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
Nokon her som høyrer på Lumsk? Synest dei fortener å bli nemnt.

 

Synes det er helt greit. Var ikke så begeistra for den nyeste skiva dems. Kun et par bra sanger der. Synes Åsmund Frægdegjevar er mye bedre, men er lenge siden jeg har hørt den. Vurderer å sette den i spilleren nå :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kaizers syns jeg er helt utrolig bra, og Skambankt er også bra som det holder. Av de mer "klassiske" tingene, så hører jeg litt på Raga og Jokke, men ikke så mye.

 

Ang. Skambankt, er det flere her som syns at det første albumet deres var det desidert beste? Det er så herlig useriøst og rått. Etter det ble de bare mer og mer seriøse, og selv om jeg er glad i både Eliksir og Hardt Regn, tror jeg egentlig ikke at de vil komme med noe som slår Skambankt!-skiven. Men, siden det ikke er Skambankt som er fav.bandet mitt, så går det egentlig greit. Det at de har gitt ut Skambankt! og Skamania-EPen holder lenge for min del ihvertfall. : D

Lenke til kommentar

Det er en skam og en skandale at Stavangerensemblet ikke er nevnt i denne tråden.

 

Disse geniale rogalendingene som kledte Svein Tang Was og Gunnar Roalkvams ord i humørfylt "Ny Veiv" og fikk unge langs hele vestlandskysten til å syng med av full hals. En kan saktens undres hvorfor de ikke ble mer kjent i resten av kongeriket. Muligens ble det litt for rølpete for NRK. Muligens var det ikke plass ved siden av Mods og deres kjempehit "Tore Tang". Men for oss som var unge den gang vil de alltid være minst like store som Mods.

 

Albumene, med noen de mest kjente sangene, er

 

Ta Ein Kjangs (1980)

Ein kjangs te, om han som har "drede på drage'"

Blyge Harry, som ikke får denhan vil ha.

Kan,kje finna fingen, som en må ha vært på en skikkelig rangel for å forstå

og min personlige favoritt, Kvikke Kanin

osv.

 

Ska det ver ... så ska det ver! (1981)

Radio, om nettopp radio og det som skjer på den

Kvellen Va Kalle, om han som fikk en uventet invitasjon

Smått E Godt, som vi alle vet, eller i alle fall burde vite

I Bergen, en søt liten nidvise om Bergen og oss bergensere

Foggel i Dag, sangen som har laget eget ordhell, om stakkars Markus Trost som sliter i en forurenset verden

etc.

 

30-årskrigen (1981)

Dobelt LP, sammen med Kjetil Bjørnstad

 

På Bommen (1982)

 

Knappar og Glansbilder (1984)

 

Samleboks (2009)

Kommer i høst

 

 

Sam

Endret av SamBell
Lenke til kommentar
Det er en skam og en skandale at Stavangerensemblet ikke er nevnt i denne tråden.

Ska gje di en kjangs, selv om det ikke virker helt som min greie etter å ha hørt en og en halv sang :)

 

De har tre album på Spotify: Ta ein kjangs!, Ska det ver så ska det ver og Knappar og glansbilder.

 

Er i samme båt som SamBell når det gjelder Femi Gange. Strålende bandnavn, i alle fall!

Lenke til kommentar
Noen som har noen meninger om hvilket Jokke album jeg burde kjøpe? Har kun Prisen for popen fra før og dette er jo et samlealbum. Har nå spilt det utallige ganger og plata er en slager på jobb. Så trenger mer

 

Alt selvfølgelig, men Frelst er "lettest tilgjengelig" og Et hundeliv er et must.

Endret av SamBell
Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Noen som har noen meninger om hvilket Jokke album jeg burde kjøpe? Har kun Prisen for popen fra før og dette er jo et samlealbum. Har nå spilt det utallige ganger og plata er en slager på jobb. Så trenger mer

 

Aller helst alle. Hvis du bare skal ha et, kjøper du Billig Lykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...