Gå til innhold

Min erfaring med AoC så langt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver du dette? det er helt uinnteresant at du skriver at det er dårlig grafikk, grafikken skal kjøre dx10, som er det beste til nå. Så og si all presse som har skrevet om spillet har sagt at grafikken er helt utrolig, også flere andre idioter som bryter avtalen har sagt det.

 

Det er tullinger som deg som er grunnen til den evige rykteflommen om spill i beta.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Hvis du vet "litt" om dx10 kontra dx9 så hadde du nok aldri skrevet det du skrev nå.

 

Forskjellen er ikke skarpere textures, trær som ikke er sprites, bedre animasjoner, ingen clipping, bedre treff følelse osv. Forskjellen er i hovedsak lys setting og skygger. Så jeg velger så se bort ifra din kommentar på det punktet.

 

Jeg uttaler meg om det jeg KAN uttale meg om, og det er for det meste grafikk'en, animasjoner og selve feelingen i spillet. Ting som JEG syns har stor effekt på spillbarheten. Når spillet er hypet opp til å bli det neste store MMO'et, med revolusjonerende grafikk og nytt combat system, så må jeg få lov å si akkurat hva jeg mener om det. Og i denne fasen av spillet (closed beta) så er det håpløst dårlig. At pressen har fått lov å skrive om en film de ble vist på en messe er noe helt annet enn hvis du prøver spillet selv.

 

Beklager å måtte skuffe deg her, men dette er ikek grunnløs syting. General chat i AoC beta er oversvømt med kommentarer om hvorfor det er så dårlig.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så har ikke betaen mulighet for full grafikkinstillinger. Så det kan kansje være grunnen til at du synts den er dorlig. Ingen spill ser bra ut på lavest/lave instillinger. Se bare på Crysis. GRafikken på fullt er helt utrolig, men på lavest er den til å begynne å grine av.

 

Ikke begynn å sammelign beta med selve spillet. Det blir litt feil...

Lenke til kommentar
Jeg uttaler meg om det jeg KAN uttale meg om, og det er for det meste grafikk'en, animasjoner og selve feelingen i spillet. Ting som JEG syns har stor effekt på spillbarheten. Når spillet er hypet opp til å bli det neste store MMO'et, med revolusjonerende grafikk og nytt combat system, så må jeg få lov å si akkurat hva jeg mener om det. Og i denne fasen av spillet (closed beta) så er det håpløst dårlig. At pressen har fått lov å skrive om en film de ble vist på en messe er noe helt annet enn hvis du prøver spillet selv.

hvorfor tror du det er NDA på closed beta? noe du ha godtatt, men viser ingen respekt. Når du spiller beta spiller du ikke for deg selv, du tester det for å gi tilbakemeldinger til utviklerne. Når korttenkte mennesker da legger ut info og meninger på offentlige forum, skaper det bare masse rykter og unødvendig diskusjon. Har du godtatt NDA får du respektere den, det er ikke din "plikt" å formidle informasjon eller dine meninger om spillet ..

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet så har ikke betaen mulighet for full grafikkinstillinger. Så det kan kansje være grunnen til at du synts den er dorlig. Ingen spill ser bra ut på lavest/lave instillinger. Se bare på Crysis. GRafikken på fullt er helt utrolig, men på lavest er den til å begynne å grine av.

 

Ikke begynn å sammelign beta med selve spillet. Det blir litt feil...

 

Jeg skriver at jeg håper Funcom har en ny build klar, men i beta kan du forandre alt fra low-med-high. Og det er forskjell på setting'ene.

 

Samtlige andre spill jeg har beta testet, så har ikke det ferdige produktet blitt noe særlig bedre enn beta grafikken. Det er ikke slik at de lager alle teksturer og objekter på ny ifra beta til release for de som tror det. At ting kan bli litt skarpere har jeg absolutt tro på, men det som irriterer mest er animasjoner/sprites og combat systemet.

 

Jeg velger å si min mening i håp om at spillet blir utsatt lenge nok til at Funcom klarer lage et skikkelig produkt (dette innlegget har jeg også sendt til Funcom mtp tilbakemelding av Beta'en).

 

Det vesrte som kan skje er at vi får et spill som ikke blir så bra vi alle håper på. Jeg er en stor fan av AoC, men i skrivende stund er produktet for dårlig.

Endret av Thraze
Lenke til kommentar

Nå mente jeg det heller som at det virket ikke som om, ihvertfall da gamespot, ikke bemerket seg no særlig dårlig kvalitet på grafikken. Men det kan da også være et lite triks av Funcom der de ikke viste noen av de større feilene som du nevner, men bare det som fungerer veldig bra som de nevner vannet f.eks.

 

Synd å høre at det er mye klaging på grafikken ingame i beta. Men siden dere har "taushetsplikt" så ere lett å være skeptisk når det kommer utsagn fra enkeltpersoner, og ihvertfall for meg så tar jeg litt mer seriøst hva større nettsider skriver, og jeg har enda ikke lest noen klage på grafikken i spillet. Men igjen det kan jo være fordi de mangler egne erfaringer i beta, eventuelt at de har godkjent en avtale hvor de forbys å uttale seg om spillets grafikk.

 

Uansett, spillet er hypet så høyt og jeg forventer så mye av det spillet slik at jeg uansett kommer til å bli litt skuffet, og da ihvertfall om det er slik du sier det er ved release og. Men vi får krysse fingra å håpe på at gutta i Oslo ( og bejing? ) jobber seg nærmest til døden frem til Mars :)

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Jeg uttaler meg om det jeg KAN uttale meg om, og det er for det meste grafikk'en, animasjoner og selve feelingen i spillet. Ting som JEG syns har stor effekt på spillbarheten. Når spillet er hypet opp til å bli det neste store MMO'et, med revolusjonerende grafikk og nytt combat system, så må jeg få lov å si akkurat hva jeg mener om det. Og i denne fasen av spillet (closed beta) så er det håpløst dårlig. At pressen har fått lov å skrive om en film de ble vist på en messe er noe helt annet enn hvis du prøver spillet selv.

hvorfor tror du det er NDA på closed beta? noe du ha godtatt, men viser ingen respekt. Når du spiller beta spiller du ikke for deg selv, du tester det for å gi tilbakemeldinger til utviklerne. Når korttenkte mennesker da legger ut info og meninger på offentlige forum, skaper det bare masse rykter og unødvendig diskusjon. Har du godtatt NDA får du respektere den, det er ikke din "plikt" å formidle informasjon eller dine meninger om spillet ..

Enig! Her har du tråkket ganske langt over streken, Thraze! Taushetsplikt er taushetsplikt! OM det er mangler eller feil i spillet skal ikke DU fortelle om det her, eneste plassen DU har lov å snakke om sånne ting er på beta-forumet! SI DIN MENING DER!!! Dette er fortsatt en beta, dvs at det kommer endringer hele tiden.. DU har ikke peiling på hvilke planer Funcom har ang endringer! Hvis du ikke liker spillet kan du slutte, rettere sagt burde betakontoen din blitt sperret for brudd på taushetsplikten! Skammelig av deg..

 

Forresten synes JEG at AoC ser lovende ut.. ja, jeg har hatt betaen lenge..! ;)

Endret av Bruutahl
Lenke til kommentar

Bruuthal, du har helt rett i at jeg ikke har peiling på hva Funcom har i planene sine om AoC. Jeg sier det bare slik det er nå. Og når du sier du har beta'en selv, hvordan i all verden kan du være uenig i det jeg sier? Jeg konstaterer fakta.

 

Ja dessverre så har jeg brutt EULA'en, men bare for å få lufte ut litt frustrasjon angående spillet i sin nåværende form. Jeg ble så forferdelig skuffet etter å ha gledet meg så lenge.

Lenke til kommentar
Bruuthal, du har helt rett i at jeg ikke har peiling på hva Funcom har i planene sine om AoC. Jeg sier det bare slik det er nå. Og når du sier du har beta'en selv, hvordan i all verden kan du være uenig i det jeg sier? Jeg konstaterer fakta.

 

Ja dessverre så har jeg brutt EULA'en, men bare for å få lufte ut litt frustrasjon angående spillet i sin nåværende form. Jeg ble så forferdelig skuffet etter å ha gledet meg så lenge.

Skjønner du ikke betydningen av "taushetsplikt"..? Har ingen kommentar til dine meninger..

 

Luft din frustrasjon på beta-forumet så mye du vil.... det er DER du kan få gjennomslag på dine meniger og forslag! Det er DER evt Devs henter ideer og forslag om endringer og forbedringer! Og det er DER du skal omtale AoC!!

 

Forventer å se nye lange poster fra deg på beta-forumet.................... sett igang! :)

 

 

 

(Jeg gjør bare min plikt som betatester for AoC og korrigere og hjelpe Thraze som har bæsjet på leggen.......)

Lenke til kommentar

Beta er en Beta!

 

Altså en Sandbox for utviklere hvor de kan teste det de vil teste til enhver tid, og få tilbakemeldinger fra folk som ser på den samme koden med et annet system enn det utviklerne sitter med. Verdifull informasjon indeed.

 

Håper Thraze lærte noe her, ingen grunn til å ha skyhøye forventninger hele tiden, blir bare fallhøyden større, bedre å bli overrasket av hvordan det faktisk er. Jeg f. eks har ventet i RIMLIG mange år på Duke Nukem Forever, men har ingen forventninger, jeg bare gleder meg, og skal ha det moro. Greiere å ha mindre forventninger til saker og ting, funker bedre når man faktisk gjør det.

 

Ser dere på kvelden den 28. Mars i et viss spill :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle selv ha startet i beta sist fredag, denne delen av beta`en ble utsatt så jetg må vente noen uker.

Beta delen jeg slipper inn i er såkallt "retail" beta. Altså slipper vi i spillbransjen inn i beta.

Jeg ville tro at denne delen av beta er mer lik sluttproduktet enn closed beta delen.

Utsettelsen kommer nok da Funcom ikke er klare for å sette igang denne delen.

 

Selv kjenner jeg flere som er med i beta nå og de har et helt annet inntrykk enn det du kommer med.

Dette er erfarene onlinespillere gjennom 7-8 år som vet hva det vil si å være beta testere..

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg fått lest orginal posten i tråden her, men hvis man drar til en Closed Beta for å se ann hvordan spillet vil være når det er ute så har man neppe spilt andre betaer før.

Betaen kan være strippet for "features" pga DEVs vil teste ut spesifike ting o.l slik at det ikke representerer hele spillet.

 

FPS og grafikk i en beta client man kjører vil ikke være opptimal pga andre debugg programmer o.l man kjører i bakgrunnen mens man spiller, så det er fullt mulig at det ikke er mulig å kjøre med alle teksturene i betaen kontra hva en vil se i spillet ved lansering.

 

Det er også blitt lekket noe beta materiale på AoC forumet med screenshots fra beta, og da ser man veldi tydlig at screenshotene ikke representerer hva FunCom selv har gitt ut med sin interne build. Så skal en se hvordan grafikken i spillet vil være ved lansering så se på ofisielle screenshots/videoer, ikke ting fra betaen for den er som regel strippet for forskjellige ting.

 

 

Erling Ellingsen som jeg trur alle vet hvem er leser også dette forumet, så en skal ikke se bort ifra at OP sin beta key vil bli konfiskert.

Noe jeg selv skal sørge for ved å raportere dette til FunCom staff, for slike Beta Testere unner jeg ikke FunCom og håper personen blir byttet med noen som faktisk søker for å beta teste spillet for å hjelpe, ikke for å få en gratis sniktitt.

Lenke til kommentar

Selv om posten er long gone nå, så tenkte jeg kunne vise til en liten kommentar som kanskje får folk til å se litt lysere på det Thraze kommenterte om grafikken hvertfall.

 

"Descending into the Valley, I was impressed by what Funcom calls "placeholder" graphics" - Link

 

Sånn jeg tolker det i allefall, er det ikke release versjonen av grafikk som er i beta/demoene enda. Men man kan jo også være kritisk å si at det er ikke sikkert det er ekstreme forandringer som kommer når vi ser release. Men som blodfan så velger jeg å se litt lyst på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...