Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Tja...rekker kanskje litt av begge deler...hva skjer på Rudskogen til helgen? Finner ikke noe særlig i kalenderen til rudskogen.no.... :hmm:

 

Sitert fra terminlisten til Rudskogen:

"Nidhogg Roadracingklubb arrangerer italiensk weekend for MC på Rudskogen Motorsenter. Anlegget åpner klokken 08.00 fredag og kjøring avsluttes klokken 21.00 fredag. Lørdag åpner anlegget klokken 08.00 og kjøring avsluttes 20.00. Søndag starter kjøring klokken 13.00 og avsluttes klokken 20.00"

 

Det blir mye Ducati'er med andre ord, både gateregistrerte og racingsykler :)

Har ikke bestemt meg om jeg skal, men drar jeg blir det fra Torsdag - Søndag, i telt i pit! :p

 

Link til info fra arrangørklubb:

http://nidhoggrr.com...gen-2-4-august/

 

7770142234_81e95f3b01_z.jpg

Ducati 1199 Panigale Rudskogen by KristianJV, on Flickr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det var ikke foto-treffene det ble siktet til....som du ser av innlegget mitt i forhold til hva som ble sitert...

OK. Du har forsåvidt et poeng der. Akam-redaksjonen var mye mer ute å reiste før. Og da dekket mange forskjellige teamer.

 

Stå på med foto-treffene...et veldig bra initiativ for foto-folket!

Takk. Det skal vi.

Lenke til kommentar

Nevnte for noen uker siden at jeg hadde klart og miste dekselet på linsen til kameraet mitt, og lurte derfor på om noen viste radiusen på linsen, men var ikke verre enn å ta å måle selv ; P

 

Tenkte det kunne være av interesse for folk her inne. For å vise frem litt av hva som kan lages av nyttige ting ut av en printer. Man trenger ikke å sitte igjen med en haug plastbiter som er morro i 3 sec, man kan faktisk også lage brukbare ting av den : )

 

Printet ut et velfungerende deksel i dag som sitter som støpt på linsen og faller ikke av uansett hvor mye jeg prøver (Ved vennelige "rist" på kameraet og opp ned) Dekkselet går lett av og på uten problem og det er ingen mekanismer for å "dytte" dekselet av. Dekkselet er bare en enkel rund form med tagger som sitter rundt kanten på linsen.

 

Modellen tokk 45 min å printe ut, så hvis jeg skulle være så uheldig å miste dekselet en gang til, så har jeg ett nytt på en god time, og kanskje spart alt fra 40 til par hundre kroner : P

 

Noen bilder tatt med iPhonen. Ikke beste kvalitet, men duger.

 

post-210631-0-33237400-1374520651_thumb.jpg

post-210631-0-27376900-1374520659_thumb.jpeg

post-210631-0-88213200-1374520664_thumb.jpeg

 

:)

D02

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diameter står foran på objektivet, Ø52 står det nok. Uoriginale deksel koster ca $2,50 fra ebay.

Ø58 er diameteren på Canon 18-55 :-)

 

Nå vet jeg ikke hvor mye materialet til en sånn 3D-printer koster, men det kan jo være en kostnad i seg selv det også (pluss strøm og slitasje på skriveren og skriverdeler som kanskje må byttes ut). Så det kan jo hende det faktisk er billigere å kjøpe deksel med egen låsemekanisme. De uten har en tendens til å bli litt slappe og begynne å falle av.

 

Men så er det det med å lage noe selv da. Det er vanskelig å sette en pris på det. Også med en 3D-printer da. Og for alt jeg vet så koster det ikke noe for D02 å bruke printeren om det ikke er hans egen :)

Lenke til kommentar

Diameter står foran på objektivet, Ø52 står det nok. Uoriginale deksel koster ca $2,50 fra ebay.

Går heller for hjemmemekka deksel enn uorginalt fra ebay, og ser egentlig ikke poenge med den kommentaren, bortsett fra det med Ø-nummeret som er greit å vite.

 

Tingen er ikke at jeg skalspare masse penger. Og det med prisen var mer ment som en spøk. For tar man å legger til maskinkostnadder mot antall produkter jeg har printet ut, har jeg enda ikke spart på maskinen, men nå er det slik at jeg har den printeren mer for gøy enn det å spare 14,- her og der ; )

I tillegg så slipper jeg og vente på at fyren fra ebay sender plastbiten..

 

Edit: husker det også var folk som var "negative" sist jeg luftet ideen for å printe ut deksel. "Det er jo lettere å kjøpe en selv" så kan man sitte i sofaen og slappe av, men det er ikke helt poenget heller. Det at noen var litt negative var også forsåvidt litt av poenget for at jeg postet det her.

 

:)

D02

Endret av D02
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg lekte meg med ND-filteret mitt for første gang i ferien (virkelig på tide!), og opplevde at hele bildet ble blått når jeg satte det på det mørkeste. Prøvde å google litt og kom frem til at det muligens var pga. brennvidden. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar

Jeg lekte meg med ND-filteret mitt for første gang i ferien (virkelig på tide!), og opplevde at hele bildet ble blått når jeg satte det på det mørkeste. Prøvde å google litt og kom frem til at det muligens var pga. brennvidden. Noen som har erfaring med det?

Det er variabelt ND-filter, eller hva, laget av to polafiltre?

De er ikke helt fargenøytrale, og kan variere avhengig av brennvidde og valgt filterstyrke. Skyt for all del i Raw, og gjerne ta et testskudd med gråkort for å få korrekt hvitbalanse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skyter alltid i raw, men det redder ikke bildene for å si det sånn. Eneste løsningen jeg fant var å stille det inn litt mindre en fullt :p Er varibelt ND-filter ja.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Må bare dele denne delen av en samtale jeg har med ei venninne som har vært interesert i foto LENGE, men aldri klarer å lære noe og huske det, eller forstå sammenhengen av det hun leser og lærer om!

 

I kveld skal ho prøve å fotografere stjernehimmelen...

 

-Hun:

men hvor skal jeg fokusere da? klarer jo ikke fokusere helt opp til stjernene?

 

-Meg

fokuser manuelt

 

-Hun

jaja det vet jeg. men jeg får jo ikke fokusert opp til stjernene selvom jeg gjør det manuelt

 

-Meg

haha joda

 

-Hun

nei nå vet jeg du tuller!

 

-Meg

hvorfor ?

 

-Hun:

vet jo det ikke går å fokusere så langt

 

-Meg

ønsker deg lykke til jeg!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dell viser frem 32" 4K skjerm.

 

 

 

 

Dell UltraSharp 32 monitor with Ultra HD resolution

Dell's largest and highest resolution UltraSharp monitor, Dell UltraSharp 32 with Ultra HD, features phenomenal front of screen performance, high pixel density and is optimized for Dell Precision workstations. Designed for media & entertainment professionals doing color critical work including film & video editors, animators, game and app developers, modelers and programmers – Dell UltraSharp 32 monitor with Ultra HD resolution gives you:

· A screen as big as your imagination and exceptional Ultra HD 3840x2160 resolution

· High performance display featuring cutting-edge IGZO screen technology

· Wide color gamut with 1.07 billion colors – more than 64 times more colors than standard monitors (1.07 billion vs 16.7 million colors)

· Total color control via the included Dell UltraSharp Color Calibration Solution software, including hardware LUT access.

·Available in the fourth quarter of 2013

 

 

 

 

 

dsc05154-1374621211.jpg

 

 

 

dsc05162.jpg

 

 

 

dsc05159.jpg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...