Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sirisser? Gresshopper?

 

Sirisser er sirisser :) Google ?

 

 

Har du flere knelere i sammer bur, eller begynner de bare å fighte da? Sorry for OT :p

 

Noen arter går sammen, andre ikke - for de fleste arter knelere så er alle andre insekter som er like store eller mindre regnet som mat, inntil det motsatte er bevist.

 

Jeg har nå 2-3 arter som kan gå sammen - samt at nymfene til de fleste arter går sammen de første månedene

Lenke til kommentar
Hvordan er det å handle kamerautstyr på Ebay? God erfaring?

 

Aldri handlet der, ingen garanti. Om jeg skal kjøpe på nett blir det bhphotovideo

 

 

Joda, du kan handle på butikker på eBay, og får dermed samme garantier som du ville fått hos B&H.

Har handle en del på eBay, bl.a mellomringer, batterigrep til både D80 og D300 - er mye penger å spare på en del slike ting. Kamerahus derimot handler jeg i norsk butikk, pga garanti og forsikring.

Lenke til kommentar
Har du flere knelere i sammer bur, eller begynner de bare å fighte da? Sorry for OT :p

 

Er ikke OT det, knelerne er tross alt foto motiv, greit å vite hvordan man skal behandle de...

 

 

Om sirisser er gresshopper, er det lett å ta seg av de?

 

*Desperat leten etter makro motiv*

 

Sirisser er de greiene som lager lyd om nettene i Syden ;) Ja, de er greie å holde - fete motiver er de også. Du forer de bare med salat, eple, pære osv. Stikk i din lokale dyrebutikk, de koster 4-6 kroner pr.stk :) De er ganske skvetne, men du bør gå greit å fotografere de.

Lenke til kommentar
Sirisser? Gresshopper?

 

Sirisser er sirisser :) Google ?

 

 

Har du flere knelere i sammer bur, eller begynner de bare å fighte da? Sorry for OT :p

 

Noen arter går sammen, andre ikke - for de fleste arter knelere så er alle andre insekter som er like store eller mindre regnet som mat, inntil det motsatte er bevist.

 

Jeg har nå 2-3 arter som kan gå sammen - samt at nymfene til de fleste arter går sammen de første månedene

 

http://www.photosight.org/up/2007/09/15/66780.jpg siriss? Da kaller vi det gresshoppe!

 

 

Har du noen bilder av "Nymfer"?

 

4-5 kroner?! Hvor lenge kan man holde liv i de? Hva trenger de av varme?

 

Haha, nå blir'e fest i stua!

Lenke til kommentar
Joda, du kan handle på butikker på eBay, og får dermed samme garantier som du ville fått hos B&H.

Har handle en del på eBay, bl.a mellomringer, batterigrep til både D80 og D300 - er mye penger å spare på en del slike ting. Kamerahus derimot handler jeg i norsk butikk, pga garanti og forsikring.

Kun kamerahus, eller gjelder dette også objektiver? Er tross alt nesten lik pris for et godt objektiv og et semi-proft kamerahus.

Lenke til kommentar

Nei, det var en gresshoppe Marius :)

 

Alle knelere er nymfer frem til siste hamskifte og de blir voksen og får vinger - så det bildet av den lille er en nymfe.

 

siriss ;

 

http://farm2.static.flickr.com/1381/811111...35f258cc9_o.jpg - PS, den hvite er en kneler(nymfe)

 

Joda, du kan handle på butikker på eBay, og får dermed samme garantier som du ville fått hos B&H.

Har handle en del på eBay, bl.a mellomringer, batterigrep til både D80 og D300 - er mye penger å spare på en del slike ting. Kamerahus derimot handler jeg i norsk butikk, pga garanti og forsikring.

Kun kamerahus, eller gjelder dette også objektiver? Er tross alt nesten lik pris for et godt objektiv og et semi-proft kamerahus.

 

jeg har også kjøpt mine objektiver i Norge - men det dyreste jeg har kjøpt så langt er Sigma EX 70-200mm f/2.8 HSM. Skal jeg ha noe som er "dyrere" så kommer jeg til å vurdere ett brukt på eBay

Lenke til kommentar
Etter at jeg har hatt den inne og kustert fokus, så er den skarp - vekten er jo fordelen Sigmaen har i forhold til Nikon og Canon sine varianter. SÅ jeg synts ikke den er spesielt tung - men om du har mulighet, prøv eksemplaret først mtp feil fokus på dem.

 

 

OK!

 

Sirisser:

4-5 kroner?! Hvor lenge kan man holde liv i de? Hva trenger de av varme?
Lenke til kommentar
4-5 kroner?! Hvor lenge kan man holde liv i de? Hva trenger de av varme?

 

Du holder liv i dem i månedsvis med rett mat - av temp så klarer de seg med romtemperatur.

 

I morgen før jeg meg tusenbein - tipper de skal bli gøyale å fotografere :)

 

http://www.petbugs.com/caresheets/Ghana-Re...-Millipede.html

 

Da blir'e den lokale zoo'n etter kontraktunderskriving i kveld! ;)

 

Jeg vet hva et tusenben er, ikke undervurder min viten så kraftig :D

 

Håper jeg får se noen uten svart bakgrunn da!

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Hva tenker folk generelt om å bestille via nett på B&H? Tenker å få kloa i en Sigma 150mm f/2.8 Macro, slik som Mr. Olsen også har. Positive erfaringer med den Marius? Hvorfor gikk du for den i stenfor Tamron-en egentlig? Nevnte aldri det i tråden din.

 

Er det ofte feil på objektiver? Er det i så fall lønnsomt å heller sende det inn til reperasjon for de pengene man har spart på utenlandskjøp, eller foretrekker dere heller tryggeheten man har ved kjøp i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...