Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Vel. Frontelementet har mye rart på seg, ellers ser det greit ut. Burde jeg bekymre meg? Ikke noe jeg drar ut av skuffen særlig ofte (borte 45+ uker i året, drar det ikke med meg på tur ...), så gjør meg ikke så mye å droppe bruken helt om det er noen stor risiko.

 

«Hele objektivsamlinga» er i mitt tilfelle såpass begrenset at det ikke akkurat vil sette nasjonaløkonomien i fare om skiten går nedenunder; moderasjon i hotellvalg noen dager, så lar det seg gjøre å skaffe nytt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var Francis' 180/2.8. Han kjøpte den fra en radiolog. Da han oppdaget sopp, så tilbød selger å gjennomsteke objektivet med gammastråling, for å ta rotta på soppen. Det resulterende røntgenbildet av objektivet ble litt over gjennomsnittlig tøft. :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Med andre ord, finn noen som jobber på en stråleterapiavdeling :)

Tror det skal en del røntgen til for å ta livet av soppen umiddelbart, men det hadde vært et spennende forsøk å se hvor mange ganger den skulle ct-scannes på høyeste dose.

 

så du vil sende et objektiv laget av glass og metall, inn i en kjempe magnet?

Lenke til kommentar

Hehe, nå er det tydeligvis jeg som jobber på en røntgenavdeling og ikke deg... En ct-scanner er ikke en kjempemagnet, det er en mr-scanner (MR som i Magnetisk Resonans), og mr ville heller ikke utsendt den strålingen vi snakker om :)

 

Edit: Og stråleterapikanonen er sånn sett heller ikke en magnet, bare i tilfelle det var der misforståelsen lå.

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Umbrella box var en genial oppfinnelse. Lurer på hvorfor jeg ikke har funnet ut det før nå? Kan brukes både til studioblitser, eller vanlige blitser (*3). 1.5m diameter så begynner det å minne om noe, solide saker som tåler litt vind også.

 

Edit:

En enkel SB-900 gir faktisk akseptable resultater på 2 meter; problemet er ladetiden tar evigheter fordi man må kjøre den på full styrke. Presser man ISO opp til 800 (som gir krystallrent bilde på D3s) kan den faktisk brukes ute med kun en liten SB-900/SB-800 på litt avstander :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har dukket opp et litt interessant problem med noen utskrifter. Alle vet at utbrente partier på et bilder er hvite (uten informasjon, så og si).

Når jeg skriver ut bilder som dette blir det om du ser på utskriften litt sånn på skrå mot lyset at det mangler noe eller printeren har ikke lagt på blekk der det utbrente partiet er. Dette blir da gost synlig fra en spesiel vinkel, et matt onråde der det er utbrent.

Er så synlig til vanlig men når man vet om det er det irriterende.

Gjelder spesielt bilder hvor solen er med eller lamper osv osv.. Noen med samme problem?

Nå har jeg bare sett dette på luster, har ikke fått testet på ren glossy enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...