Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Eg har nokre gamle objektiv med Olympus OM-fatning, Zuiko 35-70mm/4 og Vivitar 70-210mm/4.5. Går det an å få tak i eit adapter som gjer at eg kan bruka desse på min Nikon D90?

Det blir vanskelig. Problemet er Nikon har lengre registeravstand OM erien. Så hvis du klarer å finne en aadapter, så vil du ikke klare å fokusere til uendelig. Det finnes muligens noen adaptere med glass; men de blir for dyre.

 

Edit - det er også mulig å modifisere objektivene - da virker de kun på Nikon.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan herved bekrefte at 180/2.8 ikke henger med en 9.5 uker gammel Chihuahua i full sprang.

 

Jeg må oppgradere til enten 80-200 AF-S, eller en av 70-200 når økonomien har kommet seg etter bryllupet.

 

Francis

 

Det kunne jeg ha sagt til deg for lenge siden, hadde du spurt. AF på 180 er pinlig treig og lettere bråkete. 80-200 AF-D (to-ring) har faktisk også rimelig kjapp AF.

Lenke til kommentar

Har bare testet nå den siste halvtimen. Har ikke fått seg en runde under vann enda, men tenkte jeg skulle teste brukervennligheten før jeg eventuelt kjøper den. Ser foreløpig ut til at glasset ikke skaper noe nevneverdig kvalitetstap. Men må jo taes hensyn til at man får posen for tusenlappen på Japan Photo, så jeg forventet ikke allverden.

 

Men kan jo si noe om førsteinntrykket. Som sagt ser bildekvaliteten til å være svært brukbar, men brukervennligheten er temmelig ræva rett og slett. Må nok belage meg på å fikse nærmest alt av innstillinger før jeg hopper i vannet. Er et lite hull til høyre pekefinger som gjør at jeg kan stille blender, og til nøds bruke det bakerste hjulet til annet. Å se gjennom søkeren på kameraet går overraskende bra.

 

Et annet problem er at objektivsaken er ganske lang, men er bare plastikk, så må dras bakover for at man ikke skal få vignettering. Men går altså fint med 12mm har jeg funnet ut, og det lover jo bra. :)

 

Kan se en del bilder her: http://www.flickr.com/search/?q=Dicapac%20WP-S10&w=all

 

Ser lovende ut dette. Skal jo bare brukes til litt leking, så gidder naturligvis ikke å legge mangfoldige tusenlapper i et skikkelig undervannshus...

Lenke til kommentar

For min del stiller jeg ikke så strenge krav til posen ettersom jeg hovedsakelig kommer til å bruke den i vannoverflaten stort sett, til bilder av mennesker og bading og liknende. Er liksom ikke så veldig spennende dyreliv på et par meters dyp her i Norge...

 

Funker ikke å sette på stativ dessverre. Har veldig lyst til å teste dette i en svømmehall med en kompis i morra. Lurer på om vi får noen rare blikk da? :p

Lenke til kommentar

Funker ikke å sette på stativ dessverre. Har veldig lyst til å teste dette i en svømmehall med en kompis i morra. Lurer på om vi får noen rare blikk da? :p

 

Kamera på stativ under vann i norsk svømmehall = sannsynligvis politianmeldelse av overbeskyttende foreldre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...