Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til han fotografen som reagerte så mye: Slutt å legg ut bilder på internett, og - seriøst - slutt å syt. At det har blitt en så stor sak av dette er helt latterlig, og jeg blir så flau når jeg leste ett par innlegg at jeg ikke klarte å lese resten. Grow a pair.

 

Oi! Dette kommer fra deg. Skal slutte å legge ut bilder nå snart. Har ikke behov for å poste bilder på forumet, kan holde meg til smugmugen uten å dele de med noen andre.

 

Da er det sikkert helt greit at jeg legger ut bildene dine på diverse forum?

Det finnes sikkert en del "anonymous image board's" der ute som inneholder bilder av pene lettkledde jenter ;)

 

 

 

Dette kommer fra meg? Hva skal det bety? Har hatt masse bilder som har blitt stjålet, og misbrukt kommersielt uten at jeg har følt for å lage noen sak av det på akam.

 

Såklart har jeg ikke noe imot at bildene mine blir postet på forum osv så lenge det ikke er i en kontekst som er støtende mot de det er bilde av? Det er jo derfor jeg har en blogg, for å dele og for at så mange som mulig skal ha muligheten til å se bildene.

Tumblr, i<3it og fffound er jo noen av favoritt sidene mine, og de baserer seg jo ene og alene på å poste andre sine bilder :)

Lenke til kommentar
Dette kommer fra meg? Hva skal det bety?

Kanskje jeg blander deg med en av de andre portrett fotografene?

You all look the same to me, sorry. :roll:

 

 

Har hatt masse bilder som har blitt stjålet, og misbrukt kommersielt uten at jeg har følt for å lage noen sak av det på akam.

Men har du kontaktet de som tok bildene dine? Fått kompensasjon? Eller bryr du deg ikke i det hele tatt? Bare lurer.

 

Såklart har jeg ikke noe imot at bildene mine blir postet på forum osv så lenge det ikke er i en kontekst som er støtende mot de det er bilde av? Det er jo derfor jeg har en blogg, for å dele og for at så mange som mulig skal ha muligheten til å se bildene.

Tumblr, i<3it og fffound er jo noen av favoritt sidene mine, og de baserer seg jo ene og alene på å poste andre sine bilder :)

Har ikke blogg og deler ikke bilder utenom månedstrådene, utfordringene og akam-treffene. Deler bildene her p.g.a. det er et fint fora for likesinnede. Er ikke og har aldri vært interessert i å dele eller selge bilder, verken i liten eller stor skala.

 

Det var en tidligere tråd der noen mente det var helt rett å ta betalt for landskapsbilder de allerede hadde tatt og det var til kjentfolk av kjentfolk, kjentfolk og slektninger. De mente riktig sum var helt opptil 500kr. for bildet + kostnader for utskrift/print. Noe jeg synes var horribelt. Jeg kan godt gi bort bilder gratis så lenge vedkommende betaler for utgifter ved print etc. Jeg gidder ikke å ta betalt for et bilde av noen steiner etc. jeg tok for flere måneder siden bare for at jeg har kjøpt dyrt kamerautstyr.

 

Nå som jeg har fjernet share-knappen blir det litt værre å ta bildene mine. Trur eneste måten er print-screen, men det gjør det værre for meg å dele her på forumet.

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Ikke alle kan ta like unike bilder som sjølandskap med lang lukker, og da blir vi lett å blande ja :ermm:

 

 

Om det er noe jeg burde ha fått penger for, så tar jeg så klart kontakt, og ett par tilfeller har jeg sagt at det er fint om folk linker tilbake. Ihvertfall om det er en viss offentlighet, så ender du ofte opp med å bare virke som en giant douchbag som er glad i oppmerksomhet, spesielt når det gjelder svært små ting som kanskje at best hadde vært verdt 5 - 10 hits til smugmugen din.

 

Synes også padlefolkene virket ganske hyggelige about it. Ihvertfall admin-fyren som du posta meldingen fra, han fyren som tok bildet skrev så dårlig at jeg ikke orket å lese det.

Lenke til kommentar

Helt greit objektiv,men du får ikke autofokus med D5000 din,er forsåvidt ikke så farlig på et makroobjektiv.

 

Hva med Tamron 90mm makro,et mer allsidig objektiv som gir deg autofokus.

Helt enig her. 50mm er forsåvidt OK hvis du ikke er interessert i makro av insekter. Men ettersom disse makro-objektivene kan brukes til andre ting enn makro, så er det kjekt med autofokus.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe Sigma 50 mm F2.8 EX DG Macro, er det et bra objektiv for macro?

 

Helt greit objektiv,men du får ikke autofokus med D5000 din,er forsåvidt ikke så farlig på et makroobjektiv.

 

Hva med Tamron 90mm makro,et mer allsidig objektiv som gir deg autofokus.

Vil jo heller ha det, men jeg ser etter noe brukt og der ligger ikke Tamron 90 mmeren...

Lenke til kommentar

Fikk meg Sigma 30mm f/1.4 i dag, måtte ut med 2700 + en del i frakt, pga jeg måtte ta ekspress. Ville ikke risikere at Posten ikke fikk fram pakken min til mandag (drar på ferie tirsdag), så da ble det ekspress.

 

Har bare prøvd den litt, men den er herlig lyssterk og virker mer solid enn 14-42 og 40-150, men veier omtrent like mye som de to objektivene tilsammen. Og ja, fin bokeh.

 

Kan se ut som den knoter litt med fokus, men skal ikke si noe sikkert, skal ta den med ut på mandag på en liten tur.

 

Hvis det er feil med objektivet (mtp fokus) er det uansett kjøpt på JP, så det skal ikke by på noe problem..

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Kan se ut som den knoter litt med fokus, men skal ikke si noe sikkert, skal ta den med ut på mandag på en liten tur.

Kan like gjerne være det at du bommer på hva du fokuserer på. Slet litt med Sigma 50mm f/1.4 på Canon i begynnelsen før jeg lærte meg hvordan ting faktisk fungerer.

 

Hvilket kamera er det du har igjen?

Lenke til kommentar

Kan se ut som den knoter litt med fokus, men skal ikke si noe sikkert, skal ta den med ut på mandag på en liten tur.

Kan like gjerne være det at du bommer på hva du fokuserer på. Slet litt med Sigma 50mm f/1.4 på Canon i begynnelsen før jeg lærte meg hvordan ting faktisk fungerer.

 

Hvilket kamera er det du har igjen?

 

Det kan godt være, kan nok ikke utelukke fotografen som faktor her, da jeg er en fersking i gamet. Har Olympus E-520.

Lenke til kommentar

Vil jo heller ha det, men jeg ser etter noe brukt og der ligger ikke Tamron 90 mmeren...

Hvis du ikke skal fotografere insekter, og kan leve med manuell fokus; så er Sigma 50mm en trivelig sak. Hadde den for Canon tidligee og fikk til mye moro med den.

Det er jo først og fremst insekter jeg skal fotografere da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...