Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg trodde nå poenget med denne tråden at vi fikk lov til å spore av innimellom, jeg.

 

Uansett så er det meg revnende likegyldig hvilket kamera som er best til hva når jeg ikke har råd til det. Men jeg thar nok mer behov for bra egenskaper i dårlig lys enn mange megapiksler - ihverfall til jeg får begge deler. Og under 10.000,- Og helst under 800g.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er så ille med å spørre om hvorfor noen foretrekker 1D foran 1Ds, bortsett fra at det sier seg litt selv?

 

D3x kommer sikkert før eller senere og posisjonerer seg sammens med 1Ds.

 

Det er vell ingen som nekter på at det dreier seg om to forskjellige verktøysklasser, laget for to forskjellige ting?

 

1D og D3 = presse

1Ds og D3x = studio

 

KimNK sier jo at 1Ds er bedre enn D3 til hans bruk, i studio. Det er det da også.

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Jeg siterer fra Mr. Olsen sitt startinnlegg

 

"Valg av kamera ogs likt holder vi utenfor, og jeg skal også selv prøve å holde Nikon-fanboysismen vekk."

 

Så hans syn skulle vel være klart.

 

Forøvrig har jeg bare gitt uttrykk for et synspunkt, ikke uttalt meg som moderator. Som sagt, bare kjør på, men uten meg :)

 

Mvh Tim

Lenke til kommentar
Okay, fyfasan!

1Ds MK3 er pokker meg det villaste av utstyr som FINS atm. Det her var heilt sjukt. Har testa det ein knapp halvtimes tid og det her er for fanden vildt vildt vildt! =D =D =D

Hvilket kamera har du fra før?

 

Selv synes jeg ikke 1Ds mk.III er så sykt, men det har kanskje noe med at jeg har 1D-serie fra før.

 

Snakker vi ikke maks 2 uker her?

 

 

Utskjeelser, ok, men ikke lag noen saklig debatt, og som legger opp til 10 sider med NIkon D3 vs canon mk3, det er noe selv ikke jeg gidder å krangle om. En slik diskusjon passer best med en egen tråd...

Lenke til kommentar

Fordi jeg sier det, enkelt og greit...

 

Jeg vet ikke hvor erfaren du er på dette forumet, men slike diskusjoner er noe de fleste kan ha god nytte av, og det diskuteres ikke så altfor ofte. Slik at de som ønsker å lese en slik diskusjon skal ha mulighet til å finne den ved hjelp av søkermulighetene, så bør en slik diskusjon ha en egnet tråd. Er du uenig så finner du alltids en "Rapporter" rute under vedlegget mitt.

 

Tråden er ment for foto-relatert chatt, ikke kamera diskusjon.

Lenke til kommentar

Sier meg enig med Marius og hans tilhengere, er selv dritt lei diskusjon om ditt eller datt kamera er best, synd om det skal ødlegge denne tråden :)

 

Nok om det har sittet her litt nå og sett igjennom diverse sider i denne tråden og tror dette er en tråd vi alle trenger, mye bedre og ha denne som "generel" diskusjon for foto en og hele tiden lage ny tråd og evt få slakt for ditt eller datt.

 

Så dette blir morro :)

Lenke til kommentar
Jeg har en Mamiya 80mm f/1.9 på vei nå, woohoo... Her snakker vi verdens raskeste mellomformatlinse (med enkelte eksotiske unntak). Håper det er mulig å jobbe med en så ekstrem dybdeskarphet uten alt for mange bomskudd.

pris?

110 dollar. Det tenker jeg Hasselbladeierne misunner oss, en Noctilux for mellomformat til 600 kroner ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...